Fans støtter spil: 1 million $ på 24 timer

Alt snak om spil, nye udgivelser og andre sjove ting relateret til gaming.
Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Fans støtter spil: 1 million $ på 24 timer

Indlægaf CAPTAIN N » man 13. feb 2012 17:52

Syntes det her var en meget interessant historie som jeg lige ville dele.

udviklerne fra Double Fine som har lavet som spil Brutal Legend, Psychonauts, Costume Quest og Stacking har gerne ville lave et nyt point'n clik adventure spil men de kunne ikke få nogle puplishers med på idéen, så hvad ender det med. De ender med simpelthen at lave en Kickstarter page hvor fans kan støtte projektet.
Det er ikke unormalt for små indie folk at gøre men Double fine har trods alt stået bag en del high budget titler men ihvertfald sætte de siden op og bad fans om intet mindre end 400.000$ til at lave spillet,
400.000$ er mange penge, selv for de her slags projekter. Hvis I så min AVGN trod så fik han jo på 4 måneder kun lidt over 325.000$
Rygtet om det nye spil spredte sig dog hurtigt til diverse nyheds sites rundt på nettet og ikke engang 8 timer efter var spillet nået sit mål, og ikke nok med det så blev donationerne bare ved med at vælte ind og på under 24 timer havde Double fine allerede fået 1 million til deres spil.
Det er lidt under en uge siden og spillet er nu oppe på over 1.850.000$ fra over 54.000 mennesker og det med næsten en måned tilbage at man stadig kan donerer i.

Spørgsmålet er om det her er et tegn om hvordan tingene måske bliver i fremtiden når de store firmaer ikke gider give penge til andet end det nyeste Call og Duty og Fifa, Kan det være at flere fimaer vil følge op for at lave deres drømmespil med hjælp fra fans.

Eller har det hele simpelthen været en døgnflue?
Anyway så syntes jeg at det er en meget spændende begivenhed.

Kickstarter siden kan findes HER
Senest rettet af CAPTAIN N tors 16. feb 2012 11:30, rettet i alt 4 gange.
Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Fan støtter spil: 1 million $ på 24 timer

Indlægaf l.mathiasen » man 13. feb 2012 19:02

Jeg har set et forlag bruge metoden til at få udgivet en Tezuka manga der ikke var penge i at udgive i USA, så jeg tror indieproducenter i mange forskellige brancher kan få glæde af denne metode.

Men vi snakker jo spil her. I forhold til så mange andre kulturelle brancher er stort overskud meget vigtigere, som at se på en global Hollywood industri.
Så de små indiespil-firmaer har altid haft det svært, men med Steam havde de lige pludselig meget lettere adgang til kunder i det meste af verden, og synes da også jeg har set mange flere indiespil de sidste par år.

Synes også det virker naturligt at indie-firmaerne tager skridtet videre og beder fans om direkte at finansierer spillet, de har jo allerede god kontakt til deres fans og taler med dem på lige fod i modsætning til de store spilhuse, så udnyt den goodwill og force der jo netop ligger i at være indie.

Jeg ved godt at det letteste for et firma er have en samlet pakkeløsning fra udgivere som for eksempel Electronic Arts med alt fra design, marketing, financering og salg, men tænk på alle de gode spil der ikke falder i deres smag da de ikke ville kunne tjene penge nok ifølge markedsundersøgelserne, de får nu en chance for at bevise dem selv og muligvis er pengene ikke så store, men produktet er mere unikt.

Naturligvis vil det ikke virke for alle firmaer, men det er jo også bare en finansieringsmetode ud af flere, men den er da med til gøre spilmarkedet mere demokratisk og nyskabende.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Fans støtter spil: 1 million $ på 24 timer

Indlægaf CAPTAIN N » tirs 21. feb 2012 19:20

Og nu har de så rundet over 2 millioner. Fra 61.000 mennesker. Det er ret imponerende. Og der er stadig rigeligt med tid tilbage :)
Billede


Tilbage til "Games"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster