Feedback til SVScon

Diskussion af SVScon
Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Feedback til SVScon

Indlægaf Concreteface » man 6. maj 2013 13:15

Nu er SVScon jo desværre slut for i år, men jeg håber, I alle har haft en fed weekend! Personligt har jeg i hvert fald nærmest kun hørt ros, men i løbet af weekenden har der selvfølgelig også været problemer. Især sovesalene(s temperatur) og computerne/projektorerne til enkelte events medførte lidt frustrationer.

I denne tråd giver jeg ordet til alle jer, der ikke fik skrevet/sagt jeres feedback under connen, men som nu alligevel gerne vil sige noget. Vi modtager gerne feedback omkring alting - de enkelte events, det generelle udvalg af events, cosplayshowet, sovesalene, madtilbuddet, cafeteriet, gopherne, eventteamet, arrangørerne, conbogen - you name it!

Hvis I skriver her, vil jeg meget gerne knytte kommentarer til jeres feedback, såfremt I ønsker det.
I fald I hellere vil skrive jeres feedback mindre offentligt, kan I sende en mail til info@svscon.dk

EDIT: Vær opmærksom på, at jeg ikke svarer på arrangørernes vegne. Hvis I vil have et officielt svar fra en arrangør, skal I skrive til førnævnte e-mail: info@svscon.dk
Senest rettet af Concreteface tirs 7. maj 2013 19:37, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf SsjGogo » man 6. maj 2013 13:16

Jeg har også lanceret en ny Poll til dette formål, samt bedt folk om at uddybe det i forum (denne tråd)! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Selissa
Chunin
Chunin
Indlæg: 119
Tilmeldt: man 14. jan 2013 17:33
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Selissa » man 6. maj 2013 13:28

Jeg synes generelt alt var meget vellykket, men jeg har da lige et par steder hvor der manglede nogle forbedringer :)

Først, så oplevede jeg et problem som også var til stede sidste år. Både i år og sidste år sad jeg bagerst til Cosplayshowet, og jeg kunne igen hverken se eller høre noget. Det med at kunne se scenen er nok ikke noget let problem at løse, men lyden burde kunne forbedres ved at stille nogle højtalere bagerst i lokalet.

Det andet er en mindre ting, men natten til søndag var der nogle problemer med at få slukket lyset i sovesal 2. Omkring halv 1 gik jeg op i receptionen og spurgte hvornår det blev slukket, og fik at vide at de arbejdede på sagen.
Tekniske problemer kan jo ske, men jeg ville have sat pris på at der lige blev informeret at der var problemer og at I arbejdede på at løse det :) Det kunne også have været rart hvis der havde været en gopher der bad folk om at gå et andet sted hen at snakke(De tænkte jo ikke over at folk gerne ville sove, da lyset var tændt).

Men bortset fra det, så havde jeg en dejlig con! I havde gjort et rigtig godt stykke arbejde og jeg har næsten kun ros at give :)

Jeg ser frem til næste år!
95% Crazy
-
http://michellelouring.wordpress.com
“If life gives you lemons, make apple juice. Then make people wonder how the hell you did it.”

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Concreteface » man 6. maj 2013 15:31

SsjGogo skrev:Jeg har også lanceret en ny Poll til dette formål, samt bedt folk om at uddybe det i forum (denne tråd)! :)

Mange tak for det!

Selissa skrev:Jeg synes generelt alt var meget vellykket, men jeg har da lige et par steder hvor der manglede nogle forbedringer :)

Først og fremmest - mange tak fordi du tog dig tiden til at skrive feedback.

Selissa skrev:Først, så oplevede jeg et problem som også var til stede sidste år. Både i år og sidste år sad jeg bagerst til Cosplayshowet, og jeg kunne igen hverken se eller høre noget. Det med at kunne se scenen er nok ikke noget let problem at løse, men lyden burde kunne forbedres ved at stille nogle højtalere bagerst i lokalet.

Det er rart du nævner lige det, for lige præcis sådan noget at svært for os, som afholder connen, at være opmærksomme på.
Jeg ved godt, det for de bagerste var/er svært at se noget, men det med lyden vidste jeg ikke. Jeg vil bringe det videre i systemet, og så håber jeg den cosplayansvarlige og lydfolkene kan finde på en løsning til næste år.
Der var jo blevet sat en skærm op for at de bagerst bedre skulle kunne se noget, men ved opstillingen blev det klart, at skærmen ikke kunne hæves mere, end den allerede var. Til næste år er det noget vi er forberedt på, så vi har i sinde at stable skærmen op på noget, så alle kan se den.

Selissa skrev:Det andet er en mindre ting, men natten til søndag var der nogle problemer med at få slukket lyset i sovesal 2. Omkring halv 1 gik jeg op i receptionen og spurgte hvornår det blev slukket, og fik at vide at de arbejdede på sagen.
Tekniske problemer kan jo ske, men jeg ville have sat pris på at der lige blev informeret at der var problemer og at I arbejdede på at løse det :) Det kunne også have været rart hvis der havde været en gopher der bad folk om at gå et andet sted hen at snakke(De tænkte jo ikke over at folk gerne ville sove, da lyset var tændt).

Det med slukning af lys har vist været et tilbagevendende problem. Grunden til det er, at der indtil nu kun har været én person, der vidste, hvor kontakten til sovesalenes lys sidder, og den person har ofte alt for travlt lørdag aften til at slukke lyset til tiden. Flere folk er dog nu blevet informeret omkring lokationen af kontakten, så næste år burde det ikke være noget problem.
Jeg håber også, at det kan eliminere problem med snakkende folk i sovesalen, hvis lyset bliver slukket til tiden.

Selissa skrev:Men bortset fra det, så havde jeg en dejlig con! I havde gjort et rigtig godt stykke arbejde og jeg har næsten kun ros at give :)

Jeg ser frem til næste år!

Mange tak skal du have! :) Vi er også allerede spændte på næste år.

Brugeravatar
Noah100
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 19:20
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Noah100 » man 6. maj 2013 16:37

Generelt synes jeg det var en meget vellykket con, og alle gopherne var super søde til at svare hvis der var tvivl omkring noget.

Der er så lige to ting jeg gerne vil fremhæve. En positiv og en negativ :)

Positiv
Det var rigtig rart at der var sat en tid på hvornår vi måtte danne kø til showet, dog var der en del forvirring omkring hvor vi skulle starte køen, hvilket måske lige kan løses med et lille skilt næste år.
Jeg må så sige at jeg blev virkelig positivt overrasket i år, da der kom en gopher ud og på en meget rolig og organiseret måde fik vendt køen så den gik i den retning i ønskede.
At han lige så stille gik rundt og guidede folk om på den ønskede plads, sikrede at ingen "mistede" deres plads i køen og derfor ikke blev sure over pludselig at ende bagerst..

Negativ
Jeg og 2 venner har nu på 3. år benyttet os af Danhostel tilbuddet. Men vi synes desværre efterhånden samarbejdet med Danhostel bliver dårligere og dårligere. Efterhånden synes vi faktisk ikke rigtig vi føler os velkomne, men mere er til besvær for dem.
En ting er at morgenmaden blev sløjfet i år, de forhandlinger har jeg jo ikke været en del af, men så synes jeg faktisk at det er lidt ringe at vi så i det mindste ikke har adgang til gæste køkkenet, så vi da kan stå for noget selv. Faktisk var køkkenet blevet aflåst præcis i den periode vi var der. (og dette mærkeligt nok, efter jeg havde skrevet og spurgt dem om der var en mikroovn i køkkenet :/ )
Jeg kunne forstå det ville være et problem at vi "invaderede" køkkenet hvis der var andre familier til stede samtidig med os, men det kan jo ikke være tilfældet når det ligefrem er låst af...
Ud over det, har der altid være mulighed for vi kunne stille vores ting i receptionen søndag efter vi har tjekket ud. Da jeg spurgte til det var svaret også først at det ikke var noget problem, men få minutter senere kommer receptionisten op på vores værelse og meddeler at det måtte vi desværre ikke alligevel og vi skulle tage vores ting med over i hallen...
Vi har jo altså betalt 1500kr for at have adgang til 3 senge i kun 42 timer, hvilket altså uanset hvad ikke er billigt og så må man altså kunne forvente en vis grad af service.

Edit: jeg har nu lige været inde og lave en fiktiv bookning af et 3-mands værelse, fredag til søndag i maj og kan se at det vil koste 1440kr (incl. senge tøj), det vil altså sige at vi betaler MERE for at få det gennem SVS og så får vi en ringere service. Nu er jeg altså lidt rystet, og føler mig en kende snydt... :sur:

Til slut vil jeg lige nævne jeg var en af dem der havde en del ting med på de to auktioner.
Den normale auktion fungerede rigtig godt, og det var en super energisk gopher der stod for det, godt klaret af ham.
Desværre var jeg også en af de uheldige der oplevede at den der havde budt på en genstand til Silent ikke kom og hentede den og jeg derfor måtte tage den med hjem igen. Det er selvfølgelig ikke jeres skyld, men det er lige noget man nok bør være opmærksom på næste år.

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Concreteface » man 6. maj 2013 17:11

Noah100 skrev:Generelt synes jeg det var en meget vellykket con, og alle gopherne var super søde til at svare hvis der var tvivl omkring noget.

Der er så lige to ting jeg gerne vil fremhæve. En positiv og en negativ :)

Tak for det!

Noah100 skrev:Positiv
Det var rigtig rart at der var sat en tid på hvornår vi måtte danne kø til showet, dog var der en del forvirring omkring hvor vi skulle starte køen, hvilket måske lige kan løses med et lille skilt næste år.
Jeg må så sige at jeg blev virkelig positivt overrasket i år, da der kom en gopher ud og på en meget rolig og organiseret måde fik vendt køen så den gik i den retning i ønskede.
At han lige så stille gik rundt og guidede folk om på den ønskede plads, sikrede at ingen "mistede" deres plads i køen og derfor ikke blev sure over pludselig at ende bagerst..

SVScon har vist nok altid kørt med at køen først må starte en halv time før showet, og det har fungeret rigtig godt.
At der ikke var blevet sat skilte op var sådan set bevidst, og det er der to grunde til. Vi har ikke altid lukket folk ind igennem døren uden for - vi har også brugt dørene indenfor. Det er faktisk først på selve connen, vi finder ud af, hvilken dør der skal benyttes til indgang. Den anden grund er, at hvis folk ved, hvilken dør der er indgang, kan de godt finde på at stille sig i kø før en halv time inden showet. Det vil vi gerne undgå. Vi har dog talt om, om vi alligevel skal skilte med det næste år.

Noah100 skrev:Negativ
Jeg og 2 venner har nu på 3. år benyttet os af Danhostel tilbuddet. Men vi synes desværre efterhånden samarbejdet med Danhostel bliver dårligere og dårligere. Efterhånden synes vi faktisk ikke rigtig vi føler os velkomne, men mere er til besvær for dem.
En ting er at morgenmaden blev sløjfet i år, de forhandlinger har jeg jo ikke været en del af, men så synes jeg faktisk at det er lidt ringe at vi så i det mindste ikke har adgang til gæste køkkenet, så vi da kan stå for noget selv. Faktisk var køkkenet blevet aflåst præcis i den periode vi var der. (og dette mærkeligt nok, efter jeg havde skrevet og spurgt dem om der var en mikroovn i køkkenet :/ )
Jeg kunne forstå det ville være et problem at vi "invaderede" køkkenet hvis der var andre familier til stede samtidig med os, men det kan jo ikke være tilfældet når det ligefrem er låst af...
Ud over det, har der altid være mulighed for vi kunne stille vores ting i receptionen søndag efter vi har tjekket ud. Da jeg spurgte til det var svaret også først at det ikke var noget problem, men få minutter senere kommer receptionisten op på vores værelse og meddeler at det måtte vi desværre ikke alligevel og vi skulle tage vores ting med over i hallen...
Vi har jo altså betalt 1500kr for at have adgang til 3 senge i kun 42 timer, hvilket altså uanset hvad ikke er billigt og så må man altså kunne forvente en vis grad af service.

Edit: jeg har nu lige været inde og lave en fiktiv bookning af et 3-mands værelse, fredag til søndag i maj og kan se at det vil koste 1440kr (incl. senge tøj), det vil altså sige at vi betaler MERE for at få det gennem SVS og så får vi en ringere service. Nu er jeg altså lidt rystet, og føler mig en kende snydt... :sur:

Jeg kan sagtens forstå, at det må have været en skuffende oplevelse for jer, men desværre er der ikke meget, vi kan gøre ved Danhostel. Det er dem, der bestemmer hvordan forholdene er - og også dem, der regulerer prisen. Det er vist en generel Danhostel-ting, at priserne bliver sat op, når de ved, der er meget efterspørgsel. SVScon kan ikke andet end at godtage den pris, Danhostel vil have.
Mht. køkkenenet vil Danhostel åbenbart bare ikke have, at det bliver benytter af andet end familier - lige meget om der så er familier til stede på vandrehjemmet eller ej. Det er også en regel, vi ikke kan gøre noget ved, desværre.

Noah100 skrev:Til slut vil jeg lige nævne jeg var en af dem der havde en del ting med på de to auktioner.
Den normale auktion fungerede rigtig godt, og det var en super energisk gopher der stod for det, godt klaret af ham.
Desværre var jeg også en af de uheldige der oplevede at den der havde budt på en genstand til Silent ikke kom og hentede den og jeg derfor måtte tage den med hjem igen. Det er selvfølgelig ikke jeres skyld, men det er lige noget man nok bør være opmærksom på næste år.

De auktionsansvarlige er allerede opmærksomme på problemet. Silent auction blev indført for at vi kunne tage flere ting ind, end hvis vi bare havde en almindelig auktion. Vi har simpelthen ikke hverken tid, kapacitet eller lyst til at have en auktion, der varer 6+ timer.
Til næste år håber jeg, de har fundet på et andet system, så man bedre kan sikre sig, at dem, der byder, rent faktisk kommer og betaler for tingene. Den situation, du blev sat i, er meget beklagelig.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf SsjGogo » man 6. maj 2013 17:24

Jeg ville dog kontakte Forbrugerklagenævnet, http://www.forbrug.dk/Dine-klagemulighe ... agenaevnet, og høre, hvorvidt denne praksis er helt ok.

Dvs. at man midlertidigt sætter prisen op - selvom man på hjemmesiden skilter med en anden pris.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Concreteface » man 6. maj 2013 18:07

Hvis der er andre, der har kommentarer/spørgsmål/klager vedr. Danhostel, vil jeg foreslå jer at sende en mail til mrk@svscon.dk, da det er ham, der har styr på det.

Brugeravatar
TryingToBeInge
Chibi
Chibi
Indlæg: 36
Tilmeldt: søn 20. jan 2013 13:02
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herlev

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf TryingToBeInge » man 6. maj 2013 22:01

Mange tak for connen :D Selvom jeg var tilstede til SVScons fremtid eventet, har jeg stadig et par ting mere at sige (nok mest fordi jeg havde mistet stemmen, og lød som satan på vej igennem puberteten xD ), så jeg tænkte jeg ville dele dem her :)

Positiv
Det her var min tredje con, og første gang til SVS, og jeg må sige at jeg nød det :D Det var den første gang jeg sov til en con, og jeg synes min sovesal (nummer 5) fungerede helt fint, med 4 toiletter, et bord, og udsigt ud over hallen lige udenfor :D Jeg følte mig utrolig velkommen, og der var ingen køer nogen steder (bortset fra til showet), og man blev næsten halet ind til events, som var vildt sjove og fik mig til at blive helt glad indeni :D Jeg kunne også lide at I havde sat skemaerne for eventsne op på væggene i gangene, det var meget handy når man gik fra en event, og ville vide hvad man så skulle lave. Det var også en dejlig billig con, men tidlig bestillings rabat, der var meget dejlig, fordi man så ikke behøvede tænke på at stå klar med penge når de blev sat til salg for at få rabatten. Derudover kunne jeg også lide at der var skilte og bannere til alle områderne, det var meget dejligt :)

Nu til det triste...

Negativ
Min kæreste fortalte jer om hans våben regel problem til SVScons fremtid eventet, men jeg synes ikke helt han fortalte det helt rigtigt, så jeg gør det også lige for en sikkerheds skyld:
Min kæreste ville gerne cosplaye Anderson fra Hellsing til connen, så han skulle bruge et par bajonetter til at gå rundt med under armene. Da det var hans første con, spurgte han mig om våben regler. Jeg kendte ikke våbenreglerne (da jeg ikke havde været til SVS før) så jeg gik direkte ind på jeres hjemmeside og søgte på våbenregler: fandt intet. Jeg kiggede i ordensreglerne: fandt intet. Så jeg sagde bare at jeg gik ud fra at man bare skulle følge dansk lovgivning, og derfor lavede min kæreste to metalbajonetter (note: de havde ingen spidse ender og var stumpe, altså ingen skarpe sider).
Da vi så ankom til connen fik vi så at vide, at våbenreglerne lå under cosplayshowets side. Vi havde selvfølgelig ikke kigget der da vi ikke skulle være med i showet. Jeg kan så se at det er blevet fikset, så det er dejligt :)

Så havde jeg også et problem med check-in til connen. Det var meget svært at finde da jeg ankom (kl 21 om fredagen), og jeg var nød til at spørge nogle folk om at følge mig derhen, da der ikke var nogen skilte, og jeg ikke vidste hvor multihallen var (jeg havde dog læst på hjemmesiden det var dér).

Da jeg kom til check-in blev der ikke bedt om hverken min kærestes eller mit eget sygesikringsbevis, vi skulle bare sige vores navne (det gik mig ikke på som sådan, tænkte bare at I skulle vide det hvis det er et problem eller en fejl), og så fik vi vores armbånd og tilmeldingsseddel. Min kærestes våben blev heller ikke inspiceret (igen, gik os ikke rigtig meget på, men synes I burde vide det hvis det er et problem/fejl), og da en af min venner pegede ud at hans våben var af metal og de nok burde checkes, gik vi ned til check-in igen og dér blev de så konfiskeret.

Min kæreste og jeg valgte ikke at bestille mad (pga. prisen), så vi gik rundt og ledte efter stedet at spise udenfor connen, men der var ingen i en kilometers radius (bogstaveligt talt). Måske burde I informere om at der ikke er steder i nærheden at købe mad andet end caféen.

Og nu til noget jeg ikke helt kunne få mig selv til at tale om til connen og eventet...

Jeg ved ikke engang hvad jeg skal skrive i den her titel
Jeg gik på toilettet lørdag eftermiddag (12 - 13 tiden, havde ikke styr på tiden), og da jeg kom ud igen så jeg en mand gå ned af gangen forbi. Ved første blik virkede han normal, bortset fra at han havde bar overkrop, og ved andet blik så jeg han var helt nøgen. Jeg var stivnet og stod bare i toilet døren, og så så på en miku cosplayer, der sad ved siden af mig, og hun sendte mig et mærkeligt (lidt skræmt) blik. Jeg skyndte mig bare ind i min sovesal til min kæreste, og fortalte ham det hurtigt. Vi kiggede så ud af det lille vindue der var ud til gangen fra sovesal 5, og så manden igen, og så vidt jeg fik set (turde ikke kigge i mere en 2 sek) blev han fjernet af en gopher.
Jeg kunne ikke helt få mig selv til bare at tale med en gopher om det, eller sige det til eventet, sæt I nu ikke vidste hvad jeg talte om, eller jeg tog fejl eller noget.
Jeg vil bare sådan set lige vide hvad det egentlig handlede om - hvis I ved det - og hvis I ikke ved det, burde I nok kigge ind I det, da det nødig burde ske igen for nogen der nødig ville opleve den slags.

Men overall, dejlig con, jeg kommer helt sikkert igen næste år <3
Cosplay is like when you love someone so much, that you just want to cut of all their skin and crawl inside of it, and feel all their warmth and feelings, and slowly let their life take over your own. You will be the only person to touch them so deeply, and no one will ever know it's you...

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Concreteface » man 6. maj 2013 22:34

TryingToBeInge skrev:Mange tak for connen :D Selvom jeg var tilstede til SVScons fremtid eventet, har jeg stadig et par ting mere at sige (nok mest fordi jeg havde mistet stemmen, og lød som satan på vej igennem puberteten xD ), så jeg tænkte jeg ville dele dem her :)

Selv tak! Og tak for at du vil komme med din feedback her. Nogle ting kan være svære at få sagt til os face-to-face, så det er også en af årsagerne bag denne tråd ;)

TryingToBeInge skrev:Negativ
Min kæreste fortalte jer om hans våben regel problem til SVScons fremtid eventet, men jeg synes ikke helt han fortalte det helt rigtigt, så jeg gør det også lige for en sikkerheds skyld:
Min kæreste ville gerne cosplaye Anderson fra Hellsing til connen, så han skulle bruge et par bajonetter til at gå rundt med under armene. Da det var hans første con, spurgte han mig om våben regler. Jeg kendte ikke våbenreglerne (da jeg ikke havde været til SVS før) så jeg gik direkte ind på jeres hjemmeside og søgte på våbenregler: fandt intet. Jeg kiggede i ordensreglerne: fandt intet. Så jeg sagde bare at jeg gik ud fra at man bare skulle følge dansk lovgivning, og derfor lavede min kæreste to metalbajonetter (note: de havde ingen spidse ender og var stumpe, altså ingen skarpe sider).
Da vi så ankom til connen fik vi så at vide, at våbenreglerne lå under cosplayshowets side. Vi havde selvfølgelig ikke kigget der da vi ikke skulle være med i showet. Jeg kan så se at det er blevet fikset, så det er dejligt :)

Ja, det er helt klart en fejl fra vores side, og det beklager vi. Som sagt til eventet er det noget, vi nok skal have styr på næste år, så alle de cosplayrelaterede regler også står under de almindelige regler.

TryingToBeInge skrev:Så havde jeg også et problem med check-in til connen. Det var meget svært at finde da jeg ankom (kl 21 om fredagen), og jeg var nød til at spørge nogle folk om at følge mig derhen, da der ikke var nogen skilte, og jeg ikke vidste hvor multihallen var (jeg havde dog læst på hjemmesiden det var dér).

Alt vores skiltning blev (desværre) først udtænkt og lavet om fredagen, så vi fik ikke lige lavet skilte til alle de ting, der nok havde brug for det ^^; Udover skiltning havde vi også en conbog (som jeg ikke ved, om du så), hvori der også var et kort over centeret. Da vi havde fået printet færre conbøger end der var deltagere, valgte vi dog kun at udlevere dem i receptionen i stedet for oppe ved indgangsområdet. Til næste år vil vi dog gerne have en god stak conbøger liggende ved indgangen, så man kan læse sig frem til alle informationer, lige når man ankommer.

TryingToBeInge skrev:Da jeg kom til check-in blev der ikke bedt om hverken min kærestes eller mit eget sygesikringsbevis, vi skulle bare sige vores navne (det gik mig ikke på som sådan, tænkte bare at I skulle vide det hvis det er et problem eller en fejl), og så fik vi vores armbånd og tilmeldingsseddel. Min kærestes våben blev heller ikke inspiceret (igen, gik os ikke rigtig meget på, men synes I burde vide det hvis det er et problem/fejl), og da en af min venner pegede ud at hans våben var af metal og de nok burde checkes, gik vi ned til check-in igen og dér blev de så konfiskeret.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror kun, at sygesikringsbevis-scannerne bliver brugt, mens check-in-området stadig er oppe ved indgangen. Det bliver brugt, fordi der skal rigtig mange mennesker igennem på kort tid. Når mængden af ankomne er ved at aftage, bliver check-in så flyttet ned i til receptionen, hvor gopherne bare checker jer ind ved brug af navn, så jeg tror ikke, det var en fejl.
Det med våbeninspicering skal vi prøve at lægge mere vægt på næste år, og måske sætte en grøn markering på alle godkendte våben, som blev foreslået af Genkis formand under feedback-eventet.

TryingToBeInge skrev:Min kæreste og jeg valgte ikke at bestille mad (pga. prisen), så vi gik rundt og ledte efter stedet at spise udenfor connen, men der var ingen i en kilometers radius (bogstaveligt talt). Måske burde I informere om at der ikke er steder i nærheden at købe mad andet end caféen.

Det burde vi nok, ja. Det ville være oplagt at nævne i forbindelse med at vi annoncerer madtilbuddet næste år.

TryingToBeInge skrev:Og n1 til noget jeg ikke helt kunne få mig selv til at tale om til connen og eventet...

Jeg ved ikke engang hvad jeg skal skrive i den her titel
Jeg gik på toilettet lørdag eftermiddag (12 - 13 tiden, havde ikke styr på tiden), og da jeg kom ud igen så jeg en mand gå ned af gangen forbi. Ved første blik virkede han normal, bortset fra at han havde bar overkrop, og ved andet blik så jeg han var helt nøgen. Jeg var stivnet og stod bare i toilet døren, og så så på en miku cosplayer, der sad ved siden af mig, og hun sendte mig et mærkeligt (lidt skræmt) blik. Jeg skyndte mig bare ind i min sovesal til min kæreste, og fortalte ham det hurtigt. Vi kiggede så ud af det lille vindue der var ud til gangen fra sovesal 5, og så manden igen, og så vidt jeg fik set (turde ikke kigge i mere en 2 sek) blev han fjernet af en gopher.
Jeg kunne ikke helt få mig selv til bare at tale med en gopher om det, eller sige det til eventet, sæt I nu ikke vidste hvad jeg talte om, eller jeg tog fejl eller noget.
Jeg vil bare sådan set lige vide hvad det egentlig handlede om - hvis I ved det - og hvis I ikke ved det, burde I nok kigge ind I det, da det nødig burde ske igen for nogen der nødig ville opleve den slags.

Vi blev hurtigt gjort opmærksomme på problemet med de nøgne mænd, og som du siger blev de fjernet af en gopher. Det er meget trist, at du (og andre) skulle udsættes for sådan en ubehagelig situation.
De to mænd var ikke deltagere på connen, men nogle af de sportsfolk, der bruger lokalerne (bl.a. boksning) samtidig med os. Derfor er der desværre ikke meget vi kan gøre ved det - ud over at guide dem ind i omklædningsrummene.
Det ville være optimalt, hvis SVScon havde alle lokalerne i centeret hele weekenden ud, men det er desværre ikke en mulighed.

TryingToBeInge skrev:Men overall, dejlig con, jeg kommer helt sikkert igen næste år <3

Mange tak. Det vil vi se frem til!


Tilbage til "SVScon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster