Feedback til SVScon

Diskussion af SVScon
Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Skymone » man 6. maj 2013 22:45

Jeg er overvejende positiv. Jeg har ikke været til SVScon før, og har kun været til J-popcon for maaange år siden ellers, så det var min første con i lang tid.

Jeg ankom først lørdag, og havde også rigtig svært ved at finde check-in. Rendte forvirret rundt i indgangs-hallen et stykke tid sammen med min veninde og kæreste, vi spurgte et par folk, der heller ikke helt vidste, hvor vi skulle henvende sig, og der var ingen gophere i nærheden. Til sidst bestemte vi os bare for at hoppe i det og blive registreret, hvis vi blev antastet af nogen for ikke at have armbånd.
Det problem kunne let have været løst med et lille skilt ved indgangen, evt med en kort-oversigt over de forskellige events-room etc. :)
Derudover (og måske er det bare mig, der er lidt "gammel") at der manglede et sted, hvor man kunne købe en kop varm drik og sidde og slappe lidt af - et cafe-område eller sådan noget. Kantinen var ikke speciel hyggelig, da det også var et trafik-knudepunkt, og der lugtede ret meget af grillmad.

Men derudover synes jeg som sagt, det var rigtig godt. Jeg havde aldrig været med i et cosplay show før, og jeg følte mig fuldkommen velinformeret om, hvad jeg skulle og hvornår osv, så det synes jeg faktisk er rigtig imponerende :)

Måske kan man en anden gang få sådan nogle som Dragon's Lair o.lign til at komme til dealerrummet? Synes, der var rigtig meget japansk musik, plushies, merchandise osv, men ikke så meget cosplay-ting - fx kunne det være sjovt med nogen, der solgte parykker og hudmaling osv. Ved ikke, hvordan I får dealere til at komme, selvfølgelig, det er bare en tanke :)
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay

Brugeravatar
Mickelvlm
Genin
Genin
Indlæg: 70
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 22:51
Køn: Mand

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Mickelvlm » man 6. maj 2013 23:24

Jeg havde en rigtig god oplevelse som altid, men jeg har lige en enkelt bemærkning. :)

Som vagt ved morgenmaden en af dagene, ville jeg gerne have haft mere styr på om folk måtte lukkes ind gentagende gange, samt en metode til at vide det. Jeg fulgte bare eksemplet af hende jeg afløste og tog billetterne, men jeg har ikke en jordisk chance for at huske alle der har været inde, og så vidt jeg forstod måtte man godt tage morgenmad flere gange, hvis bare man stadig kunne vise at man havde købt det.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf LiseR » tirs 7. maj 2013 00:11

Jeg synes det var en god og vellykket con, og det virkede som om alt gik meget glat. Det var en positiv og farverig oplevelse, med mange forskellige sider af miljøet repræsenteret og god og hyggelig stemning.

De aberdabeis jeg har, er ikke arrangørernes skyld, men de kommer alligevel her.

COSPLAYSHOWET
Kunne jeg ikke se, da jeg måtte gå efter at have siddet på min plads i 5 minutter, da jeg reagerede voldsomt allergisk på de enorme mængder af teaterrøg der var i luften. Det var dog kun et virkeligt problem før showets start, og måske især på balkonrækkerne, for da jeg gik ned og deltog i Dating Game gik det langt bedre. Måske skal man slappe lidt af med røgen næste år, før showet - men indrømmet, jeg er meget allergisk overfor røg så det er nok ikke et problem for mange.

MADEN
Cafeteriaets mad var... grillmad.
Madtilbuddet, hvor jeg fik lov at smage min venindes mad, var elendigt. Jeg er ikke kræsen, men kunne knapt få det ned, og flere blev syge af det.

Det er et problem at der ikke er andre madtilbud i nærheden. Som vegetar var man nødsaget til at leve af pomfritter og salatbar. Jeg er som delvis vegetar (indsæt lang forklaring om hvilket kød jeg kan tåle og hvorfor) og allergisk overfor mange typer mad så heldig at vi fik lov at benytte vandrerhjemmets køkken til at lave min medbragte mad, som jeg havde planlagt, ellers havde jeg nok ikke fået megen mad den weekend.

VANDRERHJEMMET
Vi fik lov at bruge vandrerhjemmets køkken, da vi spurgte ejeren pænt.
Grunden til at det var aflåst, var at condeltagere der ikke boede på vandrerhjemmet havde invaderet det sidste år.

Det er under kritik at man ikke havde gjort opmærksom på det på forhånd, men det er naturligvis vandrerhjemmets fejl og ikke connens arrangører.
Jeg kan kun deltage til connen hvis jeg har egen mad med (se ovenfor), så det er sgu noget af en brist for mig - hvis jeg havde vidst det på forhånd havde jeg naturligvis kunnet tage højde for det.

Der var ikke tale om at det kun må benyttes af familier, da de nævnte at polske håndværkere havde brugt det de seneste uger.
Prisen: Hostels er ekstremt dyre i Danmark, og jeg synes ikke Danhostel er dyrere end mange andre. Jeg ved ikke noget om prispraksis (må man sætte op efter efterspørgsel.)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Noah100
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 19:20
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Noah100 » tirs 7. maj 2013 05:44

LiseR skrev:VANDRERHJEMMET
Vi fik lov at bruge vandrerhjemmets køkken, da vi spurgte ejeren pænt.
Grunden til at det var aflåst, var at condeltagere der ikke boede på vandrerhjemmet havde invaderet det sidste år.

Det er under kritik at man ikke havde gjort opmærksom på det på forhånd, men det er naturligvis vandrerhjemmets fejl og ikke connens arrangører.
Jeg kan kun deltage til connen hvis jeg har egen mad med (se ovenfor), så det er sgu noget af en brist for mig - hvis jeg havde vidst det på forhånd havde jeg naturligvis kunnet tage højde for det.

Der var ikke tale om at det kun må benyttes af familier, da de nævnte at polske håndværkere havde brugt det de seneste uger.
Prisen: Hostels er ekstremt dyre i Danmark, og jeg synes ikke Danhostel er dyrere end mange andre. Jeg ved ikke noget om prispraksis (må man sætte op efter efterspørgsel.)


hmmm, sjovt hvordan man kan modtage 2 vidt forskellige svar.
I den mail jeg fik som svar på om der var mikroovn i køkkenet, blev det meget tydeligt understreget at fordi vi var en del af svscon "gruppen" måtte vi ikke benytte køkkenet og at det kun var til "familier"

Brugeravatar
Noah100
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 19:20
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Noah100 » tirs 7. maj 2013 06:58

Skymone skrev:Måske kan man en anden gang få sådan nogle som Dragon's Lair o.lign til at komme til dealerrummet? Synes, der var rigtig meget japansk musik, plushies, merchandise osv, men ikke så meget cosplay-ting - fx kunne det være sjovt med nogen, der solgte parykker og hudmaling osv. Ved ikke, hvordan I får dealere til at komme, selvfølgelig, det er bare en tanke :)


Tilfældigvis fulgtes jeg faktisk med en der arbejder hos Dragon's Lair. Hun fortalte at hun flere år har opfordret dem til at få en stand, men problemet er at de pt. Kun har en firma bil der er stor nok til at trensportere deres ting og den lige nu befinder sig i Odense.
Men de ville overveje muligheden næste år :)

Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Skymone » tirs 7. maj 2013 08:17

Det med røgen til cosplayshowet, det vil jeg give dig ret i. Jeg har også lidt problemer med at tåle røg, men især var det træls, fordi jeg havde linser i, og mine øjne gjorde virkelig ondt pga. røgen.
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Concreteface » tirs 7. maj 2013 11:53

Skymone skrev:Jeg ankom først lørdag, og havde også rigtig svært ved at finde check-in. Rendte forvirret rundt i indgangs-hallen et stykke tid sammen med min veninde og kæreste, vi spurgte et par folk, der heller ikke helt vidste, hvor vi skulle henvende sig, og der var ingen gophere i nærheden. Til sidst bestemte vi os bare for at hoppe i det og blive registreret, hvis vi blev antastet af nogen for ikke at have armbånd.
Det problem kunne let have været løst med et lille skilt ved indgangen, evt med en kort-oversigt over de forskellige events-room etc. :)

Nu er du den anden, der har bragt det med check-in op, og jeg tror faktisk slet ikke, vi havde overvejet, det skulle blive et problem, så det er rart I siger det. Næste år vil vi sørge for bedre skiltning og nok også mere opmærksomhed på conbogen, hvori der også var et kort over området.

Skymone skrev:Derudover (og måske er det bare mig, der er lidt "gammel") at der manglede et sted, hvor man kunne købe en kop varm drik og sidde og slappe lidt af - et cafe-område eller sådan noget. Kantinen var ikke speciel hyggelig, da det også var et trafik-knudepunkt, og der lugtede ret meget af grillmad.

Det er desværre ikke en mulighed, da cafeteriet er de eneste, der må sælge mad og drikke i centeret. Det er også grunden til, at vi ikke kan have en maid café, og at dealere ikke må sælge slik.

Skymone skrev:Måske kan man en anden gang få sådan nogle som Dragon's Lair o.lign til at komme til dealerrummet? Synes, der var rigtig meget japansk musik, plushies, merchandise osv, men ikke så meget cosplay-ting - fx kunne det være sjovt med nogen, der solgte parykker og hudmaling osv. Ved ikke, hvordan I får dealere til at komme, selvfølgelig, det er bare en tanke :)

Der bliver sendt invitation ud til de dealere, vi gerne vil se til connen. Jeg ved ikke, om Dragon's Lair er blevet inviteret før og så sagt nej, men det er da helt klart nogle vi kan overveje at invitere til næste år.
EDIT: Kan så se de gerne vil komme, men har problemer med transportering af deres varer. Vi må se om de har bedre muligheder næste år.

Mange tak for din feedback - og al rosen!
Senest rettet af Concreteface tirs 7. maj 2013 11:54, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Concreteface » tirs 7. maj 2013 11:54

Mickelvlm skrev:Som vagt ved morgenmaden en af dagene, ville jeg gerne have haft mere styr på om folk måtte lukkes ind gentagende gange, samt en metode til at vide det. Jeg fulgte bare eksemplet af hende jeg afløste og tog billetterne, men jeg har ikke en jordisk chance for at huske alle der har været inde, og så vidt jeg forstod måtte man godt tage morgenmad flere gange, hvis bare man stadig kunne vise at man havde købt det.


Vi er opmærksomme på problemet. Faktisk vidste vi ikke (eller jeg gjorde i hvert fald ikke), at morgenmaden blev serveret derinde i stedet for i teltet.
Vi prøver at udtænke en anden løsning til næste år.

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Concreteface » tirs 7. maj 2013 12:00

LiseR skrev:Jeg synes det var en god og vellykket con, og det virkede som om alt gik meget glat. Det var en positiv og farverig oplevelse, med mange forskellige sider af miljøet repræsenteret og god og hyggelig stemning.

De aberdabeis jeg har, er ikke arrangørernes skyld, men de kommer alligevel her.

Mange tak for din tid! Selvom nogle problemer ikke er connens skyld, vil vi gerne høre dem alligevel.

LiseR skrev:COSPLAYSHOWET
Kunne jeg ikke se, da jeg måtte gå efter at have siddet på min plads i 5 minutter, da jeg reagerede voldsomt allergisk på de enorme mængder af teaterrøg der var i luften. Det var dog kun et virkeligt problem før showets start, og måske især på balkonrækkerne, for da jeg gik ned og deltog i Dating Game gik det langt bedre. Måske skal man slappe lidt af med røgen næste år, før showet - men indrømmet, jeg er meget allergisk overfor røg så det er nok ikke et problem for mange.

Det er selvfølgelig meget beklageligt, at du fik en allergisk reaktion. Al røgen var der pga. lyset til cosplayshowet. Når de bruger røg, bliver lyset meget flottere og "hænger" nærmest i luften - i stedet for at det bare rammer gulvet, hvis du forstår...
Så det er noget lyd- og lysfolkene gør for at lave det flotteste show.

LiseR skrev:MADEN
Cafeteriaets mad var... grillmad.
Madtilbuddet, hvor jeg fik lov at smage min venindes mad, var elendigt. Jeg er ikke kræsen, men kunne knapt få det ned, og flere blev syge af det.

Det er et problem at der ikke er andre madtilbud i nærheden. Som vegetar var man nødsaget til at leve af pomfritter og salatbar. Jeg er som delvis vegetar (indsæt lang forklaring om hvilket kød jeg kan tåle og hvorfor) og allergisk overfor mange typer mad så heldig at vi fik lov at benytte vandrerhjemmets køkken til at lave min medbragte mad, som jeg havde planlagt, ellers havde jeg nok ikke fået megen mad den weekend.

I år har der været mangel på opmærksomhed omkring vegetarer - hvilket jeg ikke synes der var sidste år, men der var det også en anden, der stod for cafeteriet. Personligt synes jeg også maden var meget bedre sidste år.
Desværre kan vi jo som sagt ikke gøre meget ved maden eller dem, der laver den.
Mht. Danhostel så skal vi nok også have lavet en lidt klarere aftale omkring køkkenet næste år.
Senest rettet af Concreteface tirs 7. maj 2013 17:01, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf nielsm » tirs 7. maj 2013 12:06

Concreteface skrev:Nu er du den anden, der har bragt det med check-in op, og jeg tror faktisk slet ikke, vi havde overvejet, det skulle blive et problem, så det er rart I siger det. Næste år vil vi sørge for bedre skiltning og nok også mere opmærksomhed på conbogen, hvori der også var et kort over området.

Men et kort i conbogen hjælper vel ikke så meget for folk der endnu ikke har fundet frem til receptionen?
Jeg synes de vejskilte J-Popcon havde stillet op i år fungerede okay, selvom det også kunne være ret svært at finde rundt der.


Tilbage til "SVScon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster