Feedback til SVScon

Diskussion af SVScon
Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Concreteface » tirs 7. maj 2013 12:22

nielsm skrev:
Concreteface skrev:Nu er du den anden, der har bragt det med check-in op, og jeg tror faktisk slet ikke, vi havde overvejet, det skulle blive et problem, så det er rart I siger det. Næste år vil vi sørge for bedre skiltning og nok også mere opmærksomhed på conbogen, hvori der også var et kort over området.

Men et kort i conbogen hjælper vel ikke så meget for folk der endnu ikke har fundet frem til receptionen?
Jeg synes de vejskilte J-Popcon havde stillet op i år fungerede okay, selvom det også kunne være ret svært at finde rundt der.


I den situation ville vi lægge en stak conbøger oppe ved indgangsområdet. Grunden til vi ikke havde dem der i år var, at vi ikke havde printet nok af dem til at alle deltagere kunne få.
Men skilte vil vi også prøve at sætte op.

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Soffy » tirs 7. maj 2013 16:33

Mit eneste problem med SVS var ikke engang rigtig et problem, men bare et uheld (som jeg bærer skylden for):

Køen var udenfor.
Jeg troede den var indenfor.
Jeg var iført lårkort kjole med bare skuldre.
Jeg havde bogstavelig talt blå læber da jeg kom indenfor.

Det er ikke SVS cons skyld for min veninde havde godt nævnt at sidste år fik de pludselig at vide at de skulle gå udenfor og stå i kø (jeg var ikke selv publikum til cosplayshowet sidste år), men jeg troede fejlagtigt at det var en one-time thing eller at folk blev lukket ind flere steder - næste år tager jeg en jakke med over til con'en inden cosplayshowet - og spreder rygtet til folk der måske er af sted til con'en for første gang og derfor kan tænkes at begå samme fejl som mig :)

Udover min påklædning (som self er mit eget ansvar og tager det 100% på mig) synes jeg at køen fungerede rigtig godt, der var fantastisk køkultur, godt styr på folk og da først dørene åbnede gik det både hurtigt og effektivt med at få folk på plads. Plus at det faktisk er lidt rart at der lige er lidt tid med frisk luft og udendørs aktivitet :)

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Concreteface » tirs 7. maj 2013 16:46

Soffy skrev:Mit eneste problem med SVS var ikke engang rigtig et problem, men bare et uheld (som jeg bærer skylden for):

Køen var udenfor.
Jeg troede den var indenfor.
Jeg var iført lårkort kjole med bare skuldre.
Jeg havde bogstavelig talt blå læber da jeg kom indenfor.

Det er ikke SVS cons skyld for min veninde havde godt nævnt at sidste år fik de pludselig at vide at de skulle gå udenfor og stå i kø (jeg var ikke selv publikum til cosplayshowet sidste år), men jeg troede fejlagtigt at det var en one-time thing eller at folk blev lukket ind flere steder - næste år tager jeg en jakke med over til con'en inden cosplayshowet - og spreder rygtet til folk der måske er af sted til con'en for første gang og derfor kan tænkes at begå samme fejl som mig :)

Udover min påklædning (som self er mit eget ansvar og tager det 100% på mig) synes jeg at køen fungerede rigtig godt, der var fantastisk køkultur, godt styr på folk og da først dørene åbnede gik det både hurtigt og effektivt med at få folk på plads. Plus at det faktisk er lidt rart at der lige er lidt tid med frisk luft og udendørs aktivitet :)

Ja, man skal huske godt med tøj, når man skal i kø til cosplayshowet. Vi har valgt at have køen udenfor, fordi de mange deltagere ville blokere hele gangen og gøre det meget varmt og tungt at stå indenfor. Så er det alligevel bedre at være udenfor og få lidt frisk luft, som du siger. Når man er iført cosplay er det jo lidt lettere at tage mere tøj på end det er at tage noget af.
Men godt at du har lært lektien til næste gang ;)

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf Concreteface » tors 9. maj 2013 12:09

OBS: I er stadig velkomne til at skrive feedback i denne tråd, men jeg vil ikke længere kommentere på det. Hvis I vil have svar på noget, skal I som sagt skrive til info@svscon.dk

De interesserede kan læse grunden bag beslutningen her:
Spoiler: vis
Jeg har fået mange positive meldinger omkring mit engagement på Animanga - både med henblik på personlige og SVScon-relaterede indlæg. Jeg vil også gerne sige tak til de af jer, der har været med i bl.a. denne tråd, hvor der er kommet mange gode råd og forslag.
Alt i alt har jeg haft det rart her på Animanga det meste af tiden, men jeg synes, det dårlige er ved at overskyggee det gode nu, og derfor vil jeg takke af.

Der har været meget fokus på, hvorfor arrangørerne bag de forskellige cons ikke ønsker at indgå i debatter herinde, og jeg forstår virkelig godt de arrangører. Tonen herinde er begyndt altid at være anklagende og beskyldende, og jeg synes ikke, det er en tone, man skal bruge mod folk, der gerne vil skabe noget godt for miljøet. Jeg får en dårlig smag i munden, når jeg læser indlæg, der er nedladende og angribende - og det gælder både indlæg omhandlende arrangører, eventteams, gophere og almindelige deltagere.

Dette vil være mit sidste indlæg på Animanga (i hvert fald i et godt stykke tid), så jeg ønsker ikke at skabe debat omkring det i denne tråd. Hvis I vil tage diskussionen yderligere op, vil jeg bede jer starte en ny tråd omkring det.

Har I spørgsmål direkte til mig, kan I sende mig en PB herinde.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Feedback til SVScon

Indlægaf SsjGogo » tors 9. maj 2013 12:55

Kære Concreteface,

Jeg er ked af at høre, at du føler tonen er blevet så skarp på AniManga.dk og at du ikke længere vil være en aktiv del af siden.

Du referer nok unægtelig til "Bootleg salg på Cons" tråden, hvor bl.a. jeg har været isærdeles aktiv.

Det er naturligvis dit valg, hvorvidt du vil skrive mere herinde eller ej, men jeg vil nu tillade mig at kommentere det, og samtidig takke dig for dit bidrag på AniManga.dk.

AniManga.dk har støttet, så godt som det nu kan, alle tiltag i dette miljø, herunder alle cons. Vi har reklameret for messerne, givet dem sektioner i forum - uden egentlig at have fået noget igen for det. Det gør vi dog glædelig og vil fortsætte med det, idet vi støtter sådanne fantastiske tilbud i miljøet.

Arrangørerne er ydermere blevet rost for deres arbejde, isærdeles fordi det er frivilligt. Jeg har personligt rost dig flere gange for, at du tager dig tid til, at høre folks feedback i et evigt stræben efter, at gøre messerne bedre.

Modsætningvis må du/I også forvente, at negative aspekter, herunder ulovlige aspekter, ved messerne vil blive diskuteret og kritiseret. Det at man påtager sig offer-rollen som arrangører/event-holder og forsøger at fjerne fokus fra debatten ændrer ikke ved det faktum, at det negative/ulovligheden har fundet sted.

Det sker også på denne hjemmeside, vi får hug for det, og så lærer vi af det. Som du kan se i flere tråde - er folk også gået personligt efter mig, og jeg ikke altid selv været god til at holde mig i en neutral rolle - hvorfor diskussionen har fået en personlig aura. I flere tilfælde har de andre fra STAFF også taget fat i mig og sagt - at det ikke er i orden. Det lærer man jo også af, selvom jeg vil vove at påstå, at tonen på AniManga.dk er mere ren og behagelig end på mange andre fora.

Det er dog ulempen ved skriftlig kommunikation på internet-fora - alting lyder mere skarpt, hårdt og ubehageligt - men ved dagens ende, så er det jo blot en diskussion, og burde ikke tage en eksistentialistisk form.

Kernen i bootleg-tråden er dog lidt mere seriøs, idet flere brugere, herunder kaas, er blevet direkte snydt til en messe. Her taler vi ikke om mangler, dårlig kommunikation, men ulovligheder - hvilket der skal tages hånd om.

Jeg ved, at du og andre arrangører læser denne tråd, men at I lader den stå, idet det er et betændt emne. Det her er ikke et gæt, men noget jeg har fået bekræftet af arrangørerne fra de danske j-pop cons.

Det er således et bevidst valg, men så må I også tage kritikken for det - og så kan det ikke undgås, at tingene får en personlig karakter. Når man er arrangører og ansvarlig, så får man både ros, men må også stå for skud, når kritikken kommer. Jeg synes dog ikke, at kritikken har taget så kraftig en drejning, som du lægger op til, men fred være med det.

Jeg skal dog afslutningsvis beklage og endda undskylde, hvis du mener, at det har været isærdeles ubehageligt for dig, og også, hvis du mener, at jeg og andre AniManga.dk brugere stod bag det - derfor undskyld!

Jeg håber, at du med tiden vil vende tilbage og fortsætte dit fine bidrag til miljøet.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "SVScon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster