Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf nielsm » lør 28. jul 2012 16:52

Der var åbentbart en meget lang debat/mudderkamp på Facebook i går, som nu er blevet slettet. Jeg deltog ikke selv i den, men her er et screenshot af hele misæren: jpopcondebat.png (Advarsel: 4,3 MB fil, 1364x5246 pixels, kan gøre ondt på svagere maskiner/gamle browsere.)

Jeg har to ting at sige:

Deltagere: Slip nu den pokemon "gotta visit 'em all!" mentalitet. Det er okay at kun besøge nogen af de cons der bliver afholdt!

J-Popcon: En kontroversiel beslutning kræver en velargumenteret begrundelse. Undgå pr-mareridt og forbered sådan en skrivelse inden I offentliggør beslutningen. (Og hvis I ikke kan give en god begrundelse, så er det nok ikke en særlig god idé at gøre hvad det så end er.)


Rettelse/præcisering: Det var personen som skrev det oprindelige opslag på J-Popcons væg der slettede diskussionen, og han er ikke involveret i J-Popcon.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf SsjGogo » lør 28. jul 2012 16:56

Hahahaha det er god læsning det der.

Jeg er så glad for, at vores dejlige AniManga brugere idet mindste chiller på den. :D

"Kun sund konkurrence mellem de danske con" - ... right

Og niveauet virker så infantilt, at jeg selv havde lyst til at skrive:

"Geeks - det er bare en fucking con" - men sådan noget gør jeg jo ikke!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf ReficulNatas » lør 28. jul 2012 20:58

Jeg er vild med ham Per Jensen som tydeligvis bare sidder og morer sig over det xD
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf LiseR » søn 29. jul 2012 00:20

Jeg var faktisk lidt ked af at Rasmus, som oprindeligt havde postet spørgsmålet, slettede den, for debatten var endelig begyndt at blive konstruktiv. Men der var eddermaneme meget raseri.

Jeg kan faktisk ikke se noget galt i at folk går passioneret op i deres hobby og tager til alle cons. Det er bl.a. sådanne deltagere der gør at miljøet kan løbe rundt for sådan en som mig, der efterhånden kun gider et par arrangementer, og sådanne deltagere der kan binde miljøet sammen, hvad det i den grad mangler, og sådanne deltagere der kan blive nye ildsjæle der gider arrangere ting.

((Til sidst - Niels, jeg vil tillade mig at stille tvivl ved hvorvidt det er lovligt at tage kopi af den debat og offentliggøre (latterliggøre? :) ) den på dette forum - ikke mindst en debat man ikke selv deltager i. Er dog ikke sikker men synes det kunne virke lidt halvuldent. Jeg er dog ret ligeglad. Jeg fik M&Ms.))
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf nielsm » søn 29. jul 2012 01:48

LiseR skrev:((Til sidst - Niels, jeg vil tillade mig at stille tvivl ved hvorvidt det er lovligt at tage kopi af den debat og offentliggøre (latterliggøre? :) ) den på dette forum - ikke mindst en debat man ikke selv deltager i. Er dog ikke sikker men synes det kunne virke lidt halvuldent. Jeg er dog ret ligeglad. Jeg fik M&Ms.))

Det var så ikke mig der tog de screenshots af den, men Juliane (som deltog). Som jeg skrev, jeg var der ikke selv da det skete. Juliane linkede det så i en kommentar til et indlæg Allan (Eutaku) skrev senere omkring det, og jeg lavede så mit eget mirror af det.
Måske burde man have streget navnene ud og kun efterladt fornavne... men nu ligger det jo på nettet så der er ikke rigtig nogen vej tilbage :)

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf LiseR » søn 29. jul 2012 02:18

Der er altid en vej tilbage, og jeg synes stadig det er tvivlsomt lovligt. Havde du selv deltaget havde det været en ganske anden sag. Men det har ham kan.jura nok et bud på når han vågner :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf SsjGogo » søn 29. jul 2012 11:28

Jeg tror ikke, at selve debatten er "ulovlig" at fremstille - men der er naturligvis en pointe i, at man ved linking til denne har udstillet folks navne. Måske skulle NielsM lige redigere lidt i sit link, så er den prut slået.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Seph
Chibi
Chibi
Indlæg: 26
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:16
Køn: Mand
Geografisk sted: コペンハーゲン

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Seph » søn 29. jul 2012 11:30

LiseR skrev:Der er altid en vej tilbage, og jeg synes stadig det er tvivlsomt lovligt. Havde du selv deltaget havde det været en ganske anden sag. Men det har ham kan.jura nok et bud på når han vågner :)

Debatten foregik i et åbent forum, Facebook, så jeg kan ikke se hvad der skulle være galt med at poste den andre steder.
*Wish* skrev:
Seph skrev:
*Wish* skrev:Hvilket udsagn skal der ikke regnes med? At J-Popcon bliver i februar eller at det rykkes tilbage til november?


At det bliver rykket tilbage. Der er gode grunde til flytningen, og de ændrer sig næppe lige foreløbigt. Der er selvfølgelig ingen garanti for noget.


Nogen ide om, hvornår der kommer noget officielt omkring det?

Nope, jeg er ikke indenfor PR-gruppen, så det kan jeg ikke kommentere på.

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf MangaAnimeLover » søn 29. jul 2012 11:52

Jeg synes, det er fint nok, at J-pop er flyttet. Hellere J-pop i februar med alle lokaler, end J-pop i november med kun få lokaler.
Nu skal folk jo huske på, hvorfor connen er rykket. Det er ikke for at irritere jer; det er for at kunne byde mindst lige så meget som hver år.
Havde de til gengæld ikke flyttet connen til februar, man havde beholdt den i november, så ville vi igen stået med pladsmangel og muligvis ingen garderobe eller scene til cosplayshow. Så må folk selv vælge, hvad de helst vil deltage i :p
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf LiseR » søn 29. jul 2012 12:01

SsjGogo skrev:Jeg tror ikke, at selve debatten er "ulovlig" at fremstille - men der er naturligvis en pointe i, at man ved linking til denne har udstillet folks navne. Måske skulle NielsM lige redigere lidt i sit link, så er den prut slået.


Jep, den ville være fin.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster