Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
Seph
Chibi
Chibi
Indlæg: 26
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:16
Køn: Mand
Geografisk sted: コペンハーゲン

Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Seph » tirs 6. mar 2012 16:23

Vi har valgt at flytte J-Popcon til februar 2013, således at vi igen kan benytte os af Øksnehallen og DGI-byen. Det giver desuden arrangørgruppen ekstra tid til at planlægge en endnu federe con. Vi ser frem til at præsentere massevis af events, fantastisk cosplay og et kæmpe forhandlerrum; gode gamle oplevelser fra de forrige år, forenet med nye spændende tiltag.

Hold øje med vores hjemmeside eller Facebook, hvor vi løbende vil informere om J-Popcon 2013, samt melde ud, når tilmeldingen åbner.

http://j-popcon.dk/da/news/84

Diskuter :)

Personligt synes jeg det er en god beslutning, om end det bliver lidt kedeligt ikke at have noget at lave i November.

Disclaimer: Jeg er medlem af arrangørgrupen, men har ikke været med i beslutningsforløbet grundet at jeg ikke har været i landet det sidste år
Senest rettet af Seph tirs 6. mar 2012 16:48, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Sunny88 » tirs 6. mar 2012 16:35

Personligt synes jeg det er en god beslutning, om end det bliver lidt kedeligt ikke at have noget at lave i August.

Går ud fra at du mener November? :p

- Personligt synes jeg at det er helt i orden. Der har med garanti været en god grund til denne beslutning, og jeg vil med den nye dato se frem til flere events og en velpudset convention :)
Billede

Brugeravatar
Seph
Chibi
Chibi
Indlæg: 26
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:16
Køn: Mand
Geografisk sted: コペンハーゲン

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Seph » tirs 6. mar 2012 16:39

Sunny88 skrev:
Personligt synes jeg det er en god beslutning, om end det bliver lidt kedeligt ikke at have noget at lave i August.

Går ud fra at du mener November? :p

- Personligt synes jeg at det er helt i orden. Der har med garanti været en god grund til denne beslutning, og jeg vil med den nye dato se frem til flere events og en velpudset convention :)

Ups, byttede den rundt med Sommer Comiket. Er redigeret.
Senest rettet af Seph tirs 6. mar 2012 16:48, rettet i alt 1 gang.

Storm
Jonin
Jonin
Indlæg: 365
Tilmeldt: fre 25. nov 2011 17:08
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Storm » tirs 6. mar 2012 16:48

Sunny88 skrev:- Personligt synes jeg at det er helt i orden. Der har med garanti været en god grund til denne beslutning, og jeg vil med den nye dato se frem til flere events og en velpudset convention :)


Jeg mener jeg har hørt noget om det er fordi de ikke kunne få Øksenhallen igen i den weekend og heller ikke særlig mange andre lokaler i det hele taget i November. Det er selvfølgelig super neder at det ikke er i November af flere grunde. For det første har man jo glædet sig og man går jo og planligger at man skal afsted i november måned. Det er også neder fordi det kommer så tæt på SVS at man skal sikre sig at man har penge nok, men idet at grunden er gyldig nok så er det jo fint de flytter det i stedet for slet ikke at holde det. Bare surt de så ikke kan holde det i 2012 overhovedet
Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf l.mathiasen » tirs 6. mar 2012 16:56

Gør ingen forskel på forskel på mig, jeg dukker kun op i det tilfælde at der er noget der er værd at rejse efter for mig.

Bliver nok lidt rarere for et par sælgere der ikke skal vælge mellem Bogforum og J-popcon.
Måske kunne J-popcon ligefrem invitere et par tegneserieforlag der ikke normalt udgiver manga så, for at de kunne se at der er masser af købere hvis de udgiver noget manga ;)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

AkaXIII
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1052
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 11:06

.

Indlægaf AkaXIII » tirs 6. mar 2012 18:04

.
Senest rettet af AkaXIII lør 21. okt 2017 00:10, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf SsjGogo » tirs 6. mar 2012 19:16

Fint med datoen. I øvrigt kan jeg stille mig enig med L.Mathiasen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Trieu » tirs 6. mar 2012 19:44

En lille pointer angående dens placering i forhold til svs con og dem som finder det et minus.

Før hen var der jo groft regnet 3 månedere imellem genki og j-popcon, nu er det bare 3 månedere imellem svs og j-popcon, så jeg ser ikke helt den store forskel på det punkt.
(og svs ligger 3 månedere før genki)

men ja, kunne være interessant at tag chancen til at invitere andre danske forlag til j-popcon, måske også holde et panel debat med dem.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf *Wish* » tirs 6. mar 2012 19:55

Jeg kan godt se Trieus point med hensyn til placering i forhold til Genki. Dog kan jeg som SVSarrangør kun være ked af, at J-Popcon nu rykker så meget tættere på. Jeg er desværre bange for, at det vil betyde et større fald i antal deltagere og især deltagere til cosplayshowet, da de fleste nok vil prioritere J-Popcon med kvalifikation til ECG og især WCS over SVScon. Det gør det også sværere for os at planlægge, fordi der bliver skabt så stor usikkerhed, omkring hvor mange deltagere vi kan forvente.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf LiseR » ons 7. mar 2012 00:53

Mange cosplayere jeg kender dropper J-popcon efter et eller to år, fordi det er for stort og omgivelserne er for kedelige. De foretrækker de mindre conner. Derfor er jeg ikke sikker på at man nødvendigvis skal sammenligne og sammenholde J-popcon med Genki eller SVS, da begge i mine øjne overvejende er cosplayconner.

Skulle jeg som cosplayer optræde, ville jeg ikke vælge J-popcon uagtet deltagelsen i WCS.

Jeg beklager at dette er blevet meget negativt - J-popcon er af flere grunde bare ikke mig, men jeg har dyb respekt for arrangørernes store stykke arbejde.

Jeg er ligeglad med om det ligger i februar eller november, men det kan blive et problem hvis man støder ind i vinterferie at mange skal ud med familien. (Jeg har ikke skole.)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster