Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
Aabenhuus
Chunin
Chunin
Indlæg: 151
Tilmeldt: tors 18. aug 2011 14:22

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Aabenhuus » ons 7. mar 2012 09:57

Trieu skrev:Før hen var der jo groft regnet 3 månedere imellem genki og j-popcon, nu er det bare 3 månedere imellem svs og j-popcon, så jeg ser ikke helt den store forskel på det punkt.
(og svs ligger 3 månedere før genki)


Enig i det du siger, men mange af congængerene er jo teenagere. Sådan som connerne har lagt indtil nu har jeg syntes at var godt, fordi det passede med at man evt. Kunne have et sommerferie job for at spare op til Genki, og samtidig også spare så meget op at der var nok til j-pop også, og så havde man næsten et halvt år til at spare op til Svs, efter j-pop.. På den her måde med j-pop i februar, kan det blive et problem, fordi nogen folk ikke ville kunne nå at spare penge op til Svs, efter J-pop. Jeg har en stor fornemmelse af at jeg bliver en af dem. Og som LiseR siger, ville jeg nok være en af dem der ville vælge svscon over j-popcon.
Har altid godt kunne lide J-pop, men kunne bedre lide 'ånden' til Svs, da den er en lille hyggelig con.
Men det kan være at jeg så skifter j-popcon ud med London Expo, så jeg har noget at lave i efteråret, ved ikke noget med sikkerhed endnu.

Med alt det taget i betragtning vil jeg sige at jeg som sådan ikke har noget imod at datoen er blevet flyttet, da der jo har været en god grund, er bare en smule trist over det, da det bliver min første j-popcon siden 2007, som jeg muligvis ikke deltager i, da jeg bare ikke har nok penge.
Respekterer arrangørerne for at gøre et godt stykke arbejde, og det er jo ikke deres skyld hvis der ikke var en god weekend i efteråret der var ledig.
Billede

Brugeravatar
Maru
Genin
Genin
Indlæg: 53
Tilmeldt: tors 1. mar 2012 01:06

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Maru » ons 7. mar 2012 10:02

Rent nostalgisk bliver det underligt J-pop ikke længere kommer til at ligge i November, men det gør mig egentlig ikke ret meget.
Eneste major minus vil være, at holdet der måtte blive udtaget til WCS nu har 4mdr mindre at forberede sig i, og det er desværre virkelig meget tid at miste.
Meeen Danmark har jo altid haft den massive luksus at blive udvalgt 9 mdr for modsat andre lande der har langt mindre tid.

Så fair nok, J-popz.
"WARNING: Jumping into toxic waste will NOT give you super powers"

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Sunny88 » ons 7. mar 2012 10:19

Hvis de danske con-goers ser det her som et stort problem, skal de være glade for at de ikke lever i Sverige. Uppcon og Närcon (de to største japansk kultur conner i Sverige) ligger sølle 6 uger fra hinanden og Uppcon alene koster over 600 DKK for entre, og yderligere udgifter for at komme ind og se deres GoH samt cosplayshowet :) Ud over dette, har de ConFusion som plejede at ligge omkring feb/marts (nu rykket til December) samt over 50 andre mindre conner for 100-500 gæster.
Sverige har faktisk nok små conventions, til at have en hver eneste weekend over et enkelt år. I sidste uge alene, var der 2 manga/anime conventions og 1 sci-fi.

For de danske con goers er det bare at lære hvordan man prioritere sit convention valg og sine penge. Ja, det er svært at få penge til det hele når man er ung, uden job og går i folkeskole, jeg har selv været der da jeg startede med at deltage i conventions tilbage i 2006 (var en purk på 12-13 år der, og fik aldrig lommepenge) men det kan sagtens lade sig gøre med lidt gåpå mod og viljen til rent faktisk at spare op.
Billede

Brugeravatar
ZealCat
Jonin
Jonin
Indlæg: 427
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:57
Geografisk sted: Wow... Haven't I been here before?? x3
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf ZealCat » ons 7. mar 2012 11:17

Jeg ser ikke som det med at Jpop har rykket datoer som et problem, for det er jo stadig for at få de fedeste lokaler så de kan skabe de fedeste events og hvem siger at det så skal blive ved med at ligge i feb ?? Det kan jo være at i 2014 bliver det rykket tilbage igen.. Hvem ved O.o
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
Misa-Chan
Chibi
Chibi
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs 27. sep 2011 18:43
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Ryomgård

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Misa-Chan » ons 7. mar 2012 17:04

jeg synes personligt at det er mega træls at de har lagt den nye dato i februar, da det vil ramle sammen med alt for mange ting for mig. Oveni er jeg en af dem der så vidt som muligt tager til både svs, genki og j-popcon, men hvis de kommer til at ligge så tæt på hinanden ender jeg nok med at springe fra j-popcon da jeg så simpelthen ikke vil have råd til noget som helst andet. Grunden til at jeg kan tage til alle 3 conner er fordi de ligger med så stort et mellemrum at jeg har tid og mulighed for at spare op til dem.

men vil derimod så også give ret i at når det ligger i november er det lidt svært at få råd til både jul og nytår, men der tænker jeg at de jo så om ikke andet måske ville kunne rykke det frem til fx oktober i stedet, da man så har både november og det meste af december til at sparer sammen til jul og nytår, om ikke andet må man prioritere.

hvis det kommer til at ligge fast i februar skal man nok ikke regne med at se mig der igen, hvis der kommer to j-popcon til næste år kommer jeg nok heller ikke da det vil blive for dyrt... :/

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Sunny88 » ons 7. mar 2012 17:08

Misa-Chan skrev:men der tænker jeg at de jo så om ikke andet måske ville kunne rykke det frem til fx oktober i stedet, da man så har både november og det meste af december til at sparer sammen til jul og nytår, om ikke andet må man prioritere.


Så ville den jo kun ligge 2 måneder fra Genki? så du ville stadig stå med samme problem?
Billede

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Gintoki » ons 7. mar 2012 17:21

Misa-Chan skrev:jeg synes personligt at det er mega træls at de har lagt den nye dato i februar, da det vil ramle sammen med alt for mange ting for mig. Oveni er jeg en af dem der så vidt som muligt tager til både svs, genki og j-popcon, men hvis de kommer til at ligge så tæt på hinanden ender jeg nok med at springe fra j-popcon da jeg så simpelthen ikke vil have råd til noget som helst andet. Grunden til at jeg kan tage til alle 3 conner er fordi de ligger med så stort et mellemrum at jeg har tid og mulighed for at spare op til dem.

Hvilket tidspunkt på året de ligger på gør ingen økonomisk forskel for deltagerne. De penge du ville have brugt på J-popcon i november måned lægger du i en konvolut og gemmer til februar, du har nu råd til J-popcon selvom den er rygget nogle måneder frem :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Trieu » ons 7. mar 2012 17:29

Edit: Gaddarnnit, Gintoki kom mig i forkøbet mens jeg skrev mit lange smøre ;.;

Angående dem som syntes at det vil være et problem at spare op til J-popcon.

Lad os antager at man tjene 1500 om måneden i gennemsnittet efter svs , så har du et sommer job hvor du i løbet af 3 månedere tjene 4500 før Genki.
3.000 bruges på Genki.
Det giver 1.500 tilbage.

Med J-popcons gamle dato ville man så have 3 måneder til at spare 500 om måneden til også at have 3.000 kroner til J-popcon.

Efter j-popcon har man så 0 kroner tilbage og hvis man spare 500 om måneden i de 6 månedere op til svscon, så har man 3.000 til svs.

Så vidt så godt.

Med J-popcons nye dato, så vil det bare betyder at de 3.000 som normalt ville blive brugt i november måned under J-popcons gamle dato, nu først blive brugt i februar måned under J-popcons nye dato, og de penge man spare op mellem november og februar kan gemmes og bruges til svs.

Sagt på en anden måde. Med mindre de penge man normalt ville bruge til j-popcon i november måned blive brugt på andre ting, så er udgifterne præcis de samme ved den nye dato som ved den gammel dato.

Det eneste forskel er blot hvornår pengene blive brugt.

Brugeravatar
Seph
Chibi
Chibi
Indlæg: 26
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:16
Køn: Mand
Geografisk sted: コペンハーゲン

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Seph » ons 7. mar 2012 17:33

ZealCat skrev:Jeg ser ikke som det med at Jpop har rykket datoer som et problem, for det er jo stadig for at få de fedeste lokaler så de kan skabe de fedeste events og hvem siger at det så skal blive ved med at ligge i feb ?? Det kan jo være at i 2014 bliver det rykket tilbage igen.. Hvem ved O.o

Du skal ikke regne med det ;)

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Hvad synes du om J-popcons nye dato?

Indlægaf Sunny88 » ons 7. mar 2012 17:40

selv uden den overdådige store sum på 3000 kr. (som er ca. 50% mindre end hvad jeg bruger på både fly rejse, mad og convention entre når jeg tager til en con finland eller sverige) så er det som de andre og jeg også tideligere sagde, et spørgsmål om at prioritere :)

Skulle det stadig af ukendte eller uheldige grunde være et problem med pengene, må man bare bide i det sure æble og nøjes med en eller 2 af dem.
Fra 2006-2008 deltog jeg kun i J-popcon. Fra 2009-2010 var det så Genki og J-popcon (har aldrig været til SVS før), og siden sidste år har det så været både danske og udenlandske conventions jeg har deltaget i.
Der er jo altid en masse cosplay walks og forenings events man kan deltage i, i løbet af året hvis det får en helt ned med nakken. KAFs events skulle efter sigende være ganske hyggelige ;) Ved desværre ikke så meget om KITA og HAF da jeg ikke bor i jylland.
Billede


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster