Skal i med til J-popcon?

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Skal i med til J-popcon?

Indlægaf Concreteface » fre 27. maj 2011 22:20

Cutepuppy skrev:For lige at berøre sovepladser så er det ikke normalt at have sovepladser til conventions, og det er da heller ikke realistisk at finde sovepladser til over 2000 mennesker.


Hvordan definerer du da "normalt"?
Hvis vi i Danmark går ud fra, at vi har tre conventions, hvor der er plads til mere end 800 mennesker, og to ud af de tre tilbyder sovepladser, kan det så ikke kategoriseres som normalt?

Men det var nu heller ikke et klagepunkt som sådan.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Skal i med til J-popcon?

Indlægaf LiseR » fre 27. maj 2011 23:31

Cutepuppy skrev:For lige at berøre sovepladser så er det ikke normalt at have sovepladser til conventions, og det er da heller ikke realistisk at finde sovepladser til over 2000 mennesker.


Hvis vi bevæger os udenfor anime-miljøet, så har rollespils-conventions - som vel er j-fan kulturens nærmeste sammenligningsgrundlag - altid haft sovepladser lige siden de startede i firserne. Viking Con i Tårnby var, da kulturen var størst, oppe på tusind deltagere, og der var sovemulighed for alle.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Cutepuppy
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 10:00

Re: Skal i med til J-popcon?

Indlægaf Cutepuppy » lør 28. maj 2011 11:08

Jeg mener nu internationalt, grunden til at con's i Danmark stadig tilbyder sovepladser er at de stadig er små nok, når man når en vis størrelse så er det ikke praktisk at tilbyde sovepladser.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Skal i med til J-popcon?

Indlægaf SsjGogo » lør 28. maj 2011 11:40

Nu nævner Concreteface også "Udvalg af Events" og "Overholdelse af Events" som nogle kritik-punkter. De tror jeg er måske er ligeså relevante, som manglende sovepladser.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Skal i med til J-popcon?

Indlægaf Concreteface » lør 28. maj 2011 13:50

Cutepuppy skrev:Jeg mener nu internationalt, grunden til at con's i Danmark stadig tilbyder sovepladser er at de stadig er små nok, når man når en vis størrelse så er det ikke praktisk at tilbyde sovepladser.


Nu tager jeg så ikke til cons i andre lande end i Danmark, så det er lidt irrelevant for mig.

Desuden skal min "kritik" heller ikke ses som et forslag til J-Popcon, da jeg jo godt ved, de ikke har ressourcer nok til at tilbyde sovepladser. Jeg siger bare, at hvis de ikke har sovepladser, så er der en meget mindre chance for at jeg dukker op. Det har nok også noget at gøre med, at jeg bor i Jylland, så det løber ret hurtigt op med entré-billet (som heller ikke er helt billig), togrejse og ikke mindst hotel.

Cutepuppy
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 10:00

Re: Skal i med til J-popcon?

Indlægaf Cutepuppy » lør 28. maj 2011 14:27

SsjGogo skrev:Nu nævner Concreteface også "Udvalg af Events" og "Overholdelse af Events" som nogle kritik-punkter. De tror jeg er måske er ligeså relevante, som manglende sovepladser.


Nu nævnte Concreteface sovepladser som en af de største ting, så det var som jeg skrev i emnet det jeg valgte at berøre.

Det er ikke nogen større nyhed at J-Popcon konsekvent har voldsomt svært ved at overholde tiderne til events, sådan har det nok altid været, og vil nok fortsætte så længe at hvert år har nye personer til at lede Event gruppen.

Udvalg er dog interessant, jeg syntes som regel at udvalget er ret stort, men hvad mangler der ?

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Skal i med til J-popcon?

Indlægaf Concreteface » lør 28. maj 2011 14:41

Cutepuppy skrev:Udvalg er dog interessant, jeg syntes som regel at udvalget er ret stort, men hvad mangler der ?


Jeg kan ikke lige huske programmet for sidste års J-Popcon, men personligt savnede jeg noget for det lidt ældre publikum, som f.eks. paneler og foredrag. Jeg mindes, der var noget (muligvis et panel), som jeg havde set frem til at deltage i, men det blev aflyst.
På den måde er udvalget ikke stort nok for mig.

alaixa
Chibi
Chibi
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør 21. maj 2011 15:51

Re: Skal i med til J-popcon?

Indlægaf alaixa » lør 28. maj 2011 19:52

Jeg kommer til J-popcon. Dog kommer jeg kun om lørdagen, da min søster har fødselsdag om fredagen.
Vi kommer for cosplayshowet - både for at deltage og forhåbentlig også se det (:

Cutepuppy skrev:Udvalg er dog interessant, jeg syntes som regel at udvalget er ret stort, men hvad mangler der ?


Har altid lidt svært ved at sætte fingeren på, hvad der mangler, når der når at gå noget tid. Men jeg er typen, der deltager i så meget som muligt, og alligevel sad jeg alt, alt for meget på gangene sidste år, så der må have været en del huller.

http://www.j-popcon.dk/media/download/Event_program.pdf

Fandt lige programmet for at se, hvad jeg manglede, men det var faktisk pænt fyldt op. Tror godt jeg kunne have tænkt mig nogle flere "events"/forestillinger om søndagen, da jeg ikke er så meget for paneler, men det kan selvfølgelig være svært.

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Skal i med til J-popcon?

Indlægaf Crystal Dragon » tirs 21. jun 2011 10:33

Jeg var helt stensikker på at komme til J-pop da jeg har ønsket mig at komme i 2 år, men så fandt jeg ud af at Genki con kommer og det lyder simpelthen som en fed oplevelse. J-pop er stadig på ønskelisten over de ting jeg skal lave i år men nu skal jeg se hvad min pengepung siger til mig indtil november kommer. Men jeg er opsat på at komme i år :3 Kan ikke få nok af anime/manga kulturen. <3
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Sevristh
Chibi
Chibi
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 2. jun 2011 19:58

Re: Skal i med til J-popcon?

Indlægaf Sevristh » tirs 21. jun 2011 23:29

Hvis der bliver tid til det skal jeg muligvis med. Håber bare de får lidt mere styr på det.
Alt for lang kø til dealerrummet, heldigvis kunne gopherne som jeg var gå forbi køen. Men stadig en stort problem for mange andre.
Mere plads til garderobe kunne også være rart da det var det rene kaos. Synes der var en del aflysninger til events hvilket var ret træls.
Håber de igen vil give sovepladser til gophere da jeg synes det var super træls man skulle bøvle med at holde vagterne samt skulle skynde sig at køre ned i byen for at sove et par timer for så at skulle skynde sig tilbage igen.

Hvis de får styr på det skal det nok blive godt.


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster