Gintoki skrev:@ Seph: Nu er det ikke lyden i DGI byen men i Øksnehallen jeg kritisere, denne lyd er nemlig opsat af et firma der kommer eksternt fra og derefter bliver styringen af denne overladt til nogle folk fra J-popcon. Problemet ligge i disse folk og deres kunnen inden for lydteknik eller retter mangle på kunne inden for lydteknik. For at afvikle et liveshow med livelyd er man nødt til at have en person med kendskab på afvikling af dette og ikke bare en person der tror han ved hvad han laver. Desuden skal personen også kunne vide hvordan man tuner lyden ind til det givende rum for at forhindre buldrende bas og knivskarp diskant der skære membranen i øret ud på lytterne. Skaf jer en habil lydteknikker der enten har mange års erfaring med afvikling af professionel lyd. Dette alene vil gøre en kæmpe forskel.
De "eksterne folk" har en ekslusivaftale med DGI-byen, som også administrer Øksnehallen.
Desuden har vi professionelle folk til både lyd, billede og mixing. Det er ofte det enorme tidspres der er under en con som gør at der simplethen ikke er tid til at teste alting ordentligt igennem, og som resulterer i forsinkelser og dårlig lyd.
F.eks. da vi skulle vise klip fra J-popcons cosplayshow til afslutningsceremonien havde fyrene i teknikboden tre timer fra de fandt ud af der var noget galt med den video der var blevet optaget, til at showet skulle vises. Det gjorde at vi var nødsaget til at skifte imellem vores pro-grade afspilningsudstyr og en bærbar, da vi ikke kunne nå at omkode det så det virkede på vores udstyr(Hvilket det burde have gjort, men teknik har det med at fucke up en gang imellem).
Bevares er det et problem med folk der optræder på scenen og aldrig har prøvet det før men når vi snakker headsets, så er mikrofonteknik ikke længere et problem i og med denne sidder i en fast afstand til munden (for det meste) at nogle snakker højere end andre og omvendt er jo så hvor lydteknikkeren kommer ind i billedet, han skal regulere på volumen på de enkelte kanaler som showet bliver afviklet for at holde det nogenlunde stabilt. Sidst kan man også anvende en compressor til at holde lidt styr på signalet. Mht. Feedback, så kan det løses vha. indstilling af EQ, en meget lille delay på scene monitorene eller vha. en såkaldt feedback destroyer. Indstilling af scene monitorenes lydniveau har selvfølgelig også noget at skulle have sagt når det kommer til feedback.
Vores lydtekniker har travlt oppe i teknikken, og har ikke tid til at stå omme bagved scenen og sætte headset på cosplayerne . Dem der gør det er almindelige arrangører og/eller gophere, og at få dem til at gøre det bedre er da helt klart noget vi vil se på.
Mht. billedet, så var problemet hovedsageligt på det kamera der stod midt for scenen blandt publikum, dette havde en delay i området af 1/3 sekund mellem billede og lyd. Sidste j-popcon (2011) var der ikke dette problem og der var det også et andet kamera der blev anvendt.
Der må jeg melde pas, jeg ved ikke nok til at sige hvor i systemet det problem opstod. Desuden må jeg også sige at jeg slet ikke opdagede det du beskriver til de events jeg så i Øks, men det er da muligt at jeg bare ikke lagde mærke til det.
Hecko X skrev:Cutepuppy skrev:EDIT : Jeg kan tydeligvis ikke læse... Dealer roomet var også lukket sidste år... jeg vil antage at tanken er at det er en af de ting der trækker publikum til.
Både det, og så giver det jo også dealerne en mulighed for at sælge mere, ved at J-popcon faktisk gøre mindre.
J-popcon sparer to personer til at holde vagt, som i stedet kunne gøre noget andet, og sælgerne får en meget større kundebase, da de kan sælge ikke kun til deltagere, men også til folk udefra.
Jeg så diverse folk, uden armbånd, der gerne ville ind og kigge i dealerrummet, som måtte vises væk. Så fra mit synspunkt er det bare lidt mærkværdigt, at J-Popcon aktivt bruger ressourcer på at reducere forretningssalget og eksponeringen for de dealere, der har betalt for at være der.
Men der kan dog være en meget god grund til hvorfor det er sådan, men jeg er lidt blank der
Jamen der er da en helt indlysende grund, som der ikke er nogen der vil skjule: Det koster penge at holde J-popcon. Hvis folk vil ind i dealer-rummet, artist-alley eller game roomet, som J-popcon har betalt i dyre domme for at leje, så må de betale for et medlemskab, for ellers kan vi simpelthen ikke holde J-popcon 2014. Alternativet er selvfølgelig at kræve et langt større beløb fra dem der vil have bord til Artist-alley, eller en bod i Dealer-rummet, eller opkræve en procentdel af salget.
Alle er fri til at købe ting hos Faraos, Fantask og alle de andre uden at købe medlemskab til J-popcon, når de IKKE lige sidder i et rum der er lejet som en del af J-popcon. Så vidt jeg ved havde de fleste en hjemmeside