J-pop 2014: Fortæl, fortæl!

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

J-pop 2014: Fortæl, fortæl!

Indlægaf JoaCHIP » søn 30. mar 2014 14:18

Nå, jeg var der så ikke i år, men der var da et par ting jeg godt ville have set. Så jer der var der, fortæl endelig hvordan det var. Oplevede i noget fedt?

Var der f.eks. nogen der fik set de der japanske manga-ka'er som var inviteret? Dem ville jeg f.eks. godt have checket ud.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: J-pop 2014: Fortæl, fortæl!

Indlægaf Gintoki » søn 30. mar 2014 14:32

Jeg fik ikke set så meget da jeg ikke havde billet og var begrænset til gratisområderne :P

Det så fint ud med de japanske madboder der var udenfor omend deres priser var noget pebret :P Dealerroom lignede sig selv med en masse plushier og lidt andet rundt omkring :P

Og som sædvanlig, så vidste gopherne rundt omkring ikke en disse om hvad der foregik :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: J-pop 2014: Fortæl, fortæl!

Indlægaf Shadari » søn 30. mar 2014 15:57

Jeg opbefandt mig også i gratis områderne og fik brugt 1300kr på merch xD
Alle var klædt vildt flot ud !
Og så var der en hjemløs mand som rendte og ryddede op efter alle menneskerne ved madboderne og tog pant flaskerne op !længe leve bedre miljøet! ; men ja det var dejligt selvom jeg ikke havde indgang mødte jeg nogle søde mennesker og faldt i snak :)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Karino123
Chunin
Chunin
Indlæg: 155
Tilmeldt: lør 21. maj 2011 18:04

Re: J-pop 2014: Fortæl, fortæl!

Indlægaf Karino123 » tirs 1. apr 2014 19:25

Dejlig con, det var min første J-pop og optrådte i det lille cosplayshow og deltog i små events men det var ikke mange haha.
Må dog sige at som forventet og hørt fra andre var J-pop dårlige til deres teknik, havde ikke rigtig styr på tingene og deres events var forsinkede hele tiden.
Madboderene var super fede da jeg altid har ønsket mig at smage shaved ice og tayaki $_$

kommer dog nok kun igen hvis jeg skal være med i cosplayshowet eller noget da jeg ellers ikke synes connen er det værd for den pris man betalte for billetten.

edit: noget jeg også synes var underligt var at Anime dating game var sat i Event room 1 som er super småt. Det burde da vides at Anime dating game er forholdsvist et populært event til alle cons så forstod ikke ligeeeee hvorfor det var situeret der.
Adventure time, man I love that show!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: J-pop 2014: Fortæl, fortæl!

Indlægaf LiseR » tirs 1. apr 2014 22:06

Som sædvanlig var J-popcon stort og dyrt. Det virkede i år som om der var lidt bedre styr på alting. Dog lider connen i min optik stadig af at være primært en for dyr messe frem for en con.
Jeg endte mest bare med at hænge ud udenfor i solen og nasse smøger af min veninde, så jeg kunne egentlig have sparet mig at smide billetten, men hva' fa'en gør man ikke for at blive barn igen...

Fredag kom jeg til connen omkring kl. 17 og klædte om i køen (ja.) Så rendte jeg rundt og var klædt ud og mærkelig.
Der var dealer hall, der var fyldt med alt muligt merch. Det virkede som om kvaliteten var ret ok, måske har man i højere grad i år fokuseret på at holde bootlegs ude. Der var dog en del af dem.

Vi var også i garderoben, den fungerede fantastisk. Generelt virkede det som om de frivillige hjælpere var nok, og nogenlunde velorienterede - der blev faktisk svaret korrekt på over halvdelen af vores spørgsmål ;)

Der var et Game Room, hvor halvdelen af konsollerne ikke fungerede, og halvdelen af de der fungerede var gamle arcadespil som jo altid er sjove, men jeg gad godt nok ikke smide penge for at spille gamle arcadespil til en con jeg havde betalt for at komme ind til. Men der var et eller andet dansespil på storskærm, og bagefter var der et eller andet slås-spil på storskærm.

Vi prøvede at komme til at synge karaoke på et tidspunkt, men det kom aldrig til at fungere. Jeg foreslog at skaffe et andet kabel, men det kunne de vist ikke finde ud af. Vi vadede over i en eller anden ting der hed 18+ lounge, men bortset fra et par pantyshots på væggene var jeg det mest 18+'ede der var ved den. Men det var et rart stille sted med sækkestole.

På et eller andet tidspunkt skred vi hjem til Nørrebronx.

Lørdag sov jeg længe og for vild i et marathonløb med min veninde i stedet for at se cosplayshowet, men jeg hørte at det var gået rigtig godt, at lys og lyd havde oppet sig helt vildt, og at introduktionen (ved Jpops egne cosplayere) havde været fed.
Vi ville have været med til Sake-smagning, men det kostede 150 kr, så det sprang vi over. Generelt var alting bare enormt dyrt. Mad, sodavand, alt. Jeg ved det er Kbh. og en messe, meeeeeehhhnnn....

Vi fandt et Cosplay Dating Game som vi var med til. Det var i et meget lille lokale uden mikrofoner, men til gengæld med en luftfugtighed på 800%. Det var såmænd sjovt nok ellers.

Der var en del andre events som .. jeg totalt missede, da jeg glemte at lave andet end at stene tilfældigt rundt, og fordi connen simpelthen var spredt ud over så stort et område. Hvilket er nødvendigt når der er så mange folk samlet, men det virkede uoverskueligt på mig. Jeg kunne godt have tænkt mig at være til teceremoni og karateopvisning, eller i sumodragt, men jeg glemte dem fordi jeg tågede så utroligt meget.
Det hjalp heller ikke at eventlokalerne lå klemt om bag en manga-lounge på 1. salen.

Jeg glemte også komplet alt om den Animanga fællesspisning som Gogo inviterede mig til da han fandt mig lørdag... Ellers var det bare svært at finde hinanden, fordi .. stort område, mange folk.

Jeg ved godt at DGI-byen er tissedyr at leje, og jeg ved også godt at jeg er mindst 10 år ældre end connens primære målgruppe, men jeg synes stadig at der er lidt få og lidt "tynde" events i forhold til billetprisen. Når et par af dem blev aflyst eller ikke kom til at fungere, bliver det endnu mere synligt.

I år må jeg dog sige at man havde oppet sig og lyttet til kritik fra tidligere år. Bl.a. var der flere "hængeudområder", madboderne var et godt tiltag (skønt for dyre), ideen med et overordnet tema for connen var sjov, og der var nogle små events der var ret fede. Bl.a. var der lanterne-opsætning lørdag aften som var super stemningsfuld, og der var disko-dasko lørdag aften også (jeg kan ikke tåle høj musik eller røg, og der var begge dele, så det deltog jeg så ikke i...)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: J-pop 2014: Fortæl, fortæl!

Indlægaf SsjGogo » tirs 1. apr 2014 22:10

Fandt Gogo dig om lørdagen!

Dobbeltgænger!

Jeg var ellers på arbejde i det mørke Nordsjælland - så måske det var Gintoki :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: J-pop 2014: Fortæl, fortæl!

Indlægaf LiseR » tirs 1. apr 2014 22:16

LOL
Jeg skrev det søndag aften da jeg var pissetræt og glemte at læse det igennem inden jeg postede :P
DET VAR GINTOKI DER FANDT MIG NÅ.

(Du var der sikkert i ånden!!)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: J-pop 2014: Fortæl, fortæl!

Indlægaf Gintoki » tirs 1. apr 2014 22:22

LiseR skrev:LOL
Jeg skrev det søndag aften da jeg var pissetræt og glemte at læse det igennem inden jeg postede :P
DET VAR GINTOKI DER FANDT MIG NÅ.

(Du var der sikkert i ånden!!)

:D Der er åbenbart lidt balkan over mig :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: J-pop 2014: Fortæl, fortæl!

Indlægaf LiseR » tirs 1. apr 2014 22:37

Der var nok nærmere gået lidt balalaika i min hjerne :P
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst