J-popcon 2011 - Meninger

Diskussion af J-Popcon
Maku
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons 27. jul 2011 13:24
Køn: Mand

J-popcon 2011 - Meninger

Indlægaf Maku » tors 28. jul 2011 01:57

Hvad er folks meninger om J-popcon? Jeg har ikke været der før og undrer mig om de forskellige holdninger i kunne have. Har hørt lidt forskelligt fra mine venner men jeg kunne tænke mig mere information for der er ikke meget at hente på deres hjemmeside lige nu.

Brugeravatar
LightningEagle
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 00:04
Køn: Mand
Geografisk sted: DTU

Re: J-popcon 2011 - Meninger

Indlægaf LightningEagle » tors 28. jul 2011 08:36

Jeg har været til J-popcon een gang, sidste år, og det var lidt af en blandet oplevelse. Var der kun en enkelt dag.

Lad mig først pointere, j-popcon er spændende, det er virkelig stort og der sker så meget at man må prioritere, hvilket jeg personligt hader. Dertil var jeg ved at påføre mig en rigtig slem omgang snotnæse, ondt i halsen... var i det heletaget ved at blive syg og dårlig, hvilket ikke gjorde det bedre. Af den grund havde jeg ikke verdens bedste dag der, men jeg skal prøve at se bort fra det.

En personlig note angående j-popcon, som jeg kom frem til, vær sammen om at tage derhen, i hvert fald første gang. Det er virkelig stort, der er så mange mennesker, at det til tider næsten bliver uoverskueligt og det er bare sjovere at stå i kø i 45 min, hvis du har en at snakke med. Det er nok ikke et lige stort problem for alle, men jeg er personligt ikke den bedste til at falde i snak med tilfældige folk jeg møder. Ikke uden en forudgående grund til at initiere samtalen i hvert fald.

Dealer-room, helt klart et must-see, hvis nogen spørger mig. Det var helt vildt så meget manga, merchandise og andet, der var at se. Super hyggelige dealere også, nogle var i hvert faldt om sig og gode til at snakke med folk, hva' pokker.. de skal jo sælge noget, men stadig, det have en rigtig god stemning. Ærgeligt at man skulle stå i kø 45 minutter.

Game-room, en gymnastiksal fyldt med spillekonsoller, fedt. ungespiludviklere.dk var der, hvilket var temmelig spændende - naturligvis et spørgsmål om interesseområde - de var ved at lave et spil til... xbox360 tror jeg nok, "rag doll"-type spil.

Cosplay konkurrencen var virkelig flot. En lang række af foskellige act, nogle hylemorsomme, andre mere spændende. Helt sikkert værd at kigge med på. Lad det være sagt at forest i køen til salen ikke nødvendigvis er lig de bedste pladser, i hvert fald ikke sidste år, men man kan håbe på de finder en bedre løsning.

Min oplevelse af j-popcon har været okay, synes jeg. Jeg kunne nok godt finde på at tage afsted igen sammen med venner eller bekendte, men kommer ikke alene igen, medmindre der er en helt ekstraordinær grund til det. Der var så mange mennesker at jeg følte mig lidt væk i mængden, savnede lidt de små con'er, for deres mere hyggelige tilgang til det hele.
Jeg er nok farvet af at det var noget helt nyt for mig, men jeg husker bare min første gang til HAF som en bedre oplevelse, men det skyldes nok et sæt andre faktorer.

... nå, nok fra mig.

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: J-popcon 2011 - Meninger

Indlægaf ReficulNatas » tors 28. jul 2011 11:48

LightningEagle skrev:Det er virkelig stort, der er så mange mennesker, at det til tider næsten bliver uoverskueligt og det er bare sjovere at stå i kø i 45 min, hvis du har en at snakke med.

Det er nok ikke et lige stort problem for alle, men jeg er personligt ikke den bedste til at falde i snak med tilfældige folk jeg møder. Ikke uden en forudgående grund til at initiere samtalen i hvert fald.

Der var så mange mennesker at jeg følte mig lidt væk i mængden, savnede lidt de små con'er, for deres mere hyggelige tilgang til det hele.


Enig.

J-PopCon 2010 var også min første J-popCon.
Jeg regner ikke med at jeg tager til J-popCon igen, jeg synes det var for stort og uoverskueligt; jeg holder mig for fremtiden til Genki og SVScon..
Deres dealerroom var dog fantastisk; der var et bredt udvalg af mange ting, selvom jeg dog har venner som brokkede sig over at de stort set ikke havde nogen manga eller anime'er i forhold til 2009..
Beliggenheden var god, tæt på alting, men lokalerne var ikke ret godt udnyttet, og der manglede ligesom en oversigt over hvor de forskellige lokaler lå..

Derudover var jeg personligt ret utilfreds med at der ikke blev tjekket armbånd; jeg kunne i teorien have været taget derover og have gået rundt hele weekenden uden af betale, og jeg tror at der har været folk der har gjort det; så derfor føler jeg mig snydt.
Snydt over at jeg kunne have været deres gratis, og have sparet penge på et armbånd som der alligevel ikke var nogen der så.. De penge kunne have været brugt på merchandise i stedet..
Men det er måske bare mig..
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
LightningEagle
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 00:04
Køn: Mand
Geografisk sted: DTU

Re: J-popcon 2011 - Meninger

Indlægaf LightningEagle » tors 28. jul 2011 14:40

ReficulNatas skrev:Derudover var jeg personligt ret utilfreds med at der ikke blev tjekket armbånd

Kan godt følge dig, jeg oplevede kun at få tjekket armbånd på vej ind i gameroom. Hvis jeg blev tjekket andre steder, har det været meget diskret og uden at fortælle mig, at de tjekkede det.
Beliggenheden var god, tæt på alting, men lokalerne var ikke ret godt udnyttet, og der manglede ligesom en oversigt over hvor de forskellige lokaler lå..

Bestemt et punkt med plads til forbedring. Men siden 2010 trods alt var deres første gang i DGI-byen, vil jeg tro, at de rimelig hurtigt kommer efter det og udnytter lokalerne bedre allerede i år.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: J-popcon 2011 - Meninger

Indlægaf SsjGogo » tors 28. jul 2011 16:28

Har nogle af jer prøvet, at skrive til arrangørerne og i så fald, hvad har de svaret? :)
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: J-popcon 2011 - Meninger

Indlægaf *Wish* » ons 24. aug 2011 18:59

Jeg har været til J-Popcon i 2005, 2006, 2007, 2009 og 2010. Det er Danmarks største con, og kan derfor virke meget overvældende og uoverskuelig til tider. Jeg vil ligesom LightningEagle anbefale dig at tage af sted sammen med en eller flere du kender. Det kan blive en meget dyr omgang at tage til J-Popcon, så det er en god ide at planlægge din tur godt. Find et billigt sovested i nærheden, så du har mest mulig tid på connen. Find ud af hvad dine prioriteter er.

Jeg tager til J-Popcon pga. cosplayshowet. Derudover håber jeg altid på nogle interessante paneler og events. Dealerrummet trækker ikke det store for mit vedkommende, men for den gængse condeltager er det nok et besøg værd.

Brugeravatar
Pacman
Jonin
Jonin
Indlæg: 321
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 13:58
Køn: Mand
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: J-popcon 2011 - Meninger

Indlægaf Pacman » fre 26. aug 2011 12:30

Jeg er personligt spændt på j-popcon i år, men det er mest fordi jeg er arrangør og har en hel masse under connen jeg skal nå. jeg er blandt andet blevet valgt til vært under connen som gør jeg skal op på den store scene meget af tiden.
Jeg har en række events jeg glæder mig til at afholde.
Samt der er nogle nye projekter vi har arbejdet på i år som jeg håber bliver til noget.
Dog må jeg desvære ikke afsløre noget om det -.-

Bare lige for at give en forklaring på det med mangle på tjek af armbånd er det simpelthen fordi der ikke var nok gophers til rådighed under connen. Det er ikke noget vi som arrangør kan styre, men det kræver frivillig hjælp for at afholde sådan en con som j-popcon, Genki og SVS er, ja selv små events som Haf, Kita osv.

Som arrangør kan jeg sige at lige præcis ting som tjek af armbånd, kø, udnytte lokalerne ordenligt og lokale oversigt, er nogle af de ting vi har arbejdet på at forbedre til i år, som jeg selv personligt håber bliver meget bedre.

Jeg må sige det er rart med sådan en tråd her. Det giver ulighed for at læse feedback og kunne bruge dem til at forbedre connen.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: J-popcon 2011 - Meninger

Indlægaf SsjGogo » fre 26. aug 2011 12:50

Pacman - jeg er glad for, at en fra J-popcon reagerer på denne tråd. Jeg har i flere omgange forsøgt på, at få jere PR-afdeling til at forholde sig til folks input på siden, men har endnu til gode, at de besvarer mine mail-henvendelser.

Jeg er HELT enig med dig i, at denne tråd kan medvirke til, at folk får en bedre oplevelse (både arrangører og besøgende).

:)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Pacman
Jonin
Jonin
Indlæg: 321
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 13:58
Køn: Mand
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: J-popcon 2011 - Meninger

Indlægaf Pacman » fre 26. aug 2011 12:56

SsjGogo skrev:Pacman - jeg er glad for, at en fra J-popcon reagerer på denne tråd. Jeg har i flere omgange forsøgt på, at få jere PR-afdeling til at forholde sig til folks input på siden, men har endnu til gode, at de besvarer mine mail-henvendelser.

Jeg er HELT enig med dig i, at denne tråd kan medvirke til, at folk får en bedre oplevelse (både arrangører og besøgende).

:)


Det er det mindste jeg kan gøre.. jeg skal gøre mit bedste for at kunne svare på hvad jeg nu kan her når det gælder j-popcon.. Hvis der er noget du vil have videre kan jeg nok også sørger for det kommer igennem.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: J-popcon 2011 - Meninger

Indlægaf SsjGogo » fre 26. aug 2011 13:45

Det er fornemt, men mere ønskede jeg ikke end det du leverer, et talerør mellem vores brugere og arrangørerne bag J-popcon! :)

Det styrker miljøet.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster