Ingen Conbøger!

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf SsjGogo » tirs 15. nov 2011 11:56

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan genkende ovenstående.

De gange jeg var i tvivl om noget, spurgte jeg en af arrangørerne - som var godt fordelt på connen - og de var alle meget servicemindede og imødekommende med, at guide mig og fortælle relevante tidspunkter.

Jeg spurgte også en gopher om noget, han kunne dog ikke svare, men skyndte sig, at hente en arrangører, som besvarede spørgsmålet.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf *Wish* » tirs 15. nov 2011 12:33

Jeg indrømmer da gerne, at jeg ikke henvendte mig til nogen for at spørge hvad de forskellige events gik ud på, men jeg mener så heller ikke, at det burde være nødvendigt. Med hensyn til events er det jo info J-Popcon har haft inden connen, som efter min mening burde være lagt op tilgængelig på en eller anden måde, så man ikke skulle spørge gophere eller arrangører (der for det meste har travlt).

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf SsjGogo » tirs 15. nov 2011 13:07

Som jeg ser det, så satsede J-popcon på fleksibilitet, hvorfor arrangørerne og gopherne stod for meget af info.

Et eksempel er, at Dealer Room (som diskuteret i en anden tråd) blev lukket lidt senere. Dette skete grundet, at arrangørerne vurderede, at der var godt gang i dealer room, hvorfor de gav handlen en ekstra time - hvilket formodentlig faldt i de sælgendes favør.

Jeg er enig i, at information er nødvendigt, og at nogle skærme er en god idee, herunder bedre end at skulle forstyrre arrangører med trivielle spørgsmål, men derfra og til "jeg ved ikke hvordan de kunne få det til at køre rundt", er nu meget sagt. :)

J-popcon tror jeg havde over 2000 besøgende denne gang - det er mange mennesker i et begrænset område, hvorfor nogle ting må planlægges på dagen. Det er ikke altid optimalt, men jeg mener ikke, at alle ting kan forudses i forvejen.
www.gogonoter.dk

aowi
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 15. nov 2011 01:16

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf aowi » tirs 15. nov 2011 13:27

Eventbeskrivelser manglede på m.j-popcon.dk -- det er et kritikpunkt, som er taget til efterretning. Der manglede også tickers for enkelte events, herunder Animebingo. Størstedelen af vores events var beskrevet på j-popcon.dk, så der var rig mulighed for at undersøge dem på forhånd, hvis man skulle have haft lyst til det.

Det var vores første år, med den nye måde at håndtere information på, så vi er meget interessede i at høre hvad, der har manglet rundt omkring.
--
Anders, J-Popkai

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf Sunny88 » ons 16. nov 2011 10:19

Hmmm hvad jeg savnede under selve connen, var den lovede "forbedret information". Der var næsten ingen steder på connen hvor jeg så hverken event skema eller kort på venuet. Det gjorde at jeg tilbragte det meste af min tid i dealer rummet sammen med alle de glade udlændinge jeg alligevel skulle tilbringe min weekend med.. Men desværre betød det også at der var mange events jeg ikke så og ikke anede foregik.

Hvad angår info på hjemmesiden: De fleste event descriptions spottede jeg ikke før 1-2 dage før J-popcon. Det er aaalt for sent et tidspunkt at ligge dem op når man ingen conbog eller udprints har på convention området. Jeg vil dog stadig rose, at connen har taget et stort skridt i den rigtige retning i forhold til min oplevelse af den i 2010 (hvilke gjorde at jeg faktisk ikke havde tænkt mig at deltage i år. Men jeg valgte dog at deltage som gopher i sidste ende)

Så er der mobil siden: Som jeg allerede havde forudset, var det ikke noget der virkede på min Nokia smartphone. (Som jeg skrev et andet sted, er min smartphone beklageligvis ikke smart nok til den slags ;) ) Mine venners lidt nyere og dyrere telefoner havde dog ingen problemer. Jeg tilbragte bare ikke nok tid med dem, til at kunne bede dem finde programmet frem hele tiden.
Nice ide skal det dog lige siges! Kunne virkelig godt lide den!

- Så det korte af det lange er: hvis i vælger igen til næste år at køre uden conbog, så smid lidt penge til side, så i kan have flere udprints af venue map og event schedule. Se lidt på hvordan andre conventions (f.eks. Connichi i tyskland) køre med deres ophængte programmer mm. De var lette at spotte, og de var ved næsten hver trappe du kom i nærheden af. (Det skal siges at deres venue bestod af usigelig mange trapper, haha)

- Det her er selvfølgelig kun min egen opfattelse af det hele. andre har måske set det anderledes, eller har haft bedre øjne og et mere roligt sind når de tøffede rundt på connens område :)
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf LiseR » ons 16. nov 2011 22:44

Jeg anede ikke der var en smartphone app. Det kunne måske være en ide at reklamere med det på selve connen, frem for den utroligt uoverskuelige j-pop hjemmeside, hvor det meste af informationen skal graves frem i en nyhedsstrøm.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf nielsm » ons 16. nov 2011 22:57

Jeg tror nok det stod på de få plakater med program, der hang rundt omkring.
Der var en mobil-hjemmeside (http://m.j-popcon.dk/) der havde program m.v., den er dog lukket igen nu.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf LiseR » ons 16. nov 2011 23:06

Jeg så programmet 2 steder:
plakat ved elevatoren ned til eventrummene
og storskærm ved indgang.
Det er ikke nok til et arrangement af den størrelse imnsho.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

aowi
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 15. nov 2011 01:16

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf aowi » tors 17. nov 2011 22:21

Program, oversigtskort og åbningstider for de "faste" events hang i plakatform fem forskellige steder i området. Derudover var der to infoskærme i receptionsområdet (den ene dog på en alt for svag projektor), en i loungeområdet ved eventrummene (hvor også et sæt af plakater hang), samt på storskærmene i Øksnehallen, i de perioder hvor de var i drift, men ikke havde noget relevant at vise.

Vi noterede allerede under connen, at vi både skal bruge flere og tydeligere plakater næste år. Jeg tænker at omkring 20 plakater af hver type må kunne gøre det. Måske en klar pink vil gøre dem nemmere at opdage :-)

Nu hvor vi har dannet os et indtryk af, hvordan og hvorledes plakater og infoskærme fungerer, er det også noget, vi kan vurdere hvor mange penge vi skal kaste efter.
--
Anders, J-Popkai


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster