Ingen Conbøger!

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Ingen Conbøger!

Indlægaf Eutaku » søn 16. okt 2011 13:34

Til dem der måske ikke havde læst det:

J-popcon nyt mht. der ikke er conbøger til connen i år.

Har i nogle tanker ang. nyheden? Vil i være forberedte og printe ud selv?
Billede

Brugeravatar
Aabenhuus
Chunin
Chunin
Indlæg: 151
Tilmeldt: tors 18. aug 2011 14:22

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf Aabenhuus » søn 16. okt 2011 13:53

Synes det er trist, fordi at conbøgerne var en dejlig souvenir fra connen, som gør at man kan huske hvad der skete af spændende ting til connen.. Har alle con bøgerne fra tidligere år, siden 2007, og jeg må sige, at jeg er glad for dem jeg har ^^
Men forstår dem også godt, da der tit kommer ændringer, men synes også det er dumt de gør det sådan, da det ikke er alle der har muligheden for at printe tidsplanen selv ^^'
Billede

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf Sunny88 » søn 16. okt 2011 14:29

Er selv lidt utilfreds med nyheden.
Indrømmer gerne at con-bøger er en luksus jeg er vant til, men som ikke er en nødvendighed.. Men det gør bare noget ekstra at have alt ved hånden i en lille, kompakt bog man kan tage med hjem efter connen er forbi.

Billede
Det gør sgu lidt at kunne bladre op i f.eks. programmet fra J-popcon 2006, og se hvad der stod i det dengang :D


Hvad angår print selv, og den ide med at man skal have en mobil der kan læse pdf/kan tage apps/kan gå på nettet.. Ja det er fint nok, hvis man kan. men man skal stadig tænke på, at det er begrænset hvor mange der går med en printer i huset (og har de en, står de nok i samme situation som jeg gør. Lortet virker ikke, og der mangler blæk >:( ) og hvor mange der faktisk har en smartphone (eller en mobil med en skærm der er stor nok til at du faktisk kan tyde programmet)

- Det ville være rigtig fedt hvis der lå en A4 side til folk med programmet på, når man kommer og får sit armbånd/bagde (hvad der nu bruges i år). Selvom programmet er hængt op diverse steder på connen, har jeg på det sidste erfaret at man misser utallige ting fordi man glemmer at gå hen til en af de vægge der er, eller man sidder og snakker med en flok venner og totalt sveder ud at man skulle tjekke opslaget 50 meter fra bordet.
Jeg er klar over at udprint af både conbog, og i det hele taget bare A4 sider med en god omgang blæk på, er en torn i fingeren på budgettet og det koster penge. Men med så mange udprint af A4 sider, burde man kunne snuse et godt tilbud op et eller andet sted i byen :)
krydser ihvertfald fingre for at J-popcons ideer med dette kommer til at fungere i år.
Er selv fortsat utrolig spændt på det med at lade folk grave programmet frem på mobilen.
Billede

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf *Wish* » søn 16. okt 2011 16:40

Jeg har faktisk skrevet omkring emnet på min blog. Så jeg tillader mig bare at linke dertil.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf SsjGogo » søn 16. okt 2011 19:14

Når man kører med et stramt budget, som en con jo gør, mener jeg, at det er et naturligt sted at spare. Man skal huske, at Jpop opererer med 2000+ gæster, dvs. Ca. dobbelt så mange som fx Genki og et stort pres fra miljøet.. Så må der laves prioriteringer. Værre er det ikke end at man kan printe det selv, synes jeg selv .
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf Shihoudani » fre 21. okt 2011 19:15

Jeg blev da selv lidt nedern da jeg hørte at der ingen conbøger ville være, da jeg synes Jpop altid har haft en virkelig fed conbog og det er fedt at sidde at læse dem igennem både til connen og år efter og huske alle de dejlige minder :D

Dog synes jeg også at det er måske et af de smarteste steder at spare, og kan vi få den bedste Jpopcon nogensinde ved at spare på conbøgerne, så er det sgu ok! ^^
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
Alchemist
Chibi
Chibi
Indlæg: 42
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 21:08

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf Alchemist » søn 6. nov 2011 20:10

Kommer også til at savne conbøgerne, men kan selvfølgelig godt forstå at det er dyrt for dem at lave. Men tænkte på om der er nogen der ved, om man kan finde en program-oversigt, som man så bare kan printe ud hjemmefra? Synes nemlig ik lige jeg kunne finde noget på deres hjemmeside :)

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf *Wish* » søn 6. nov 2011 21:40

Der skulle komme et program op i dag, læste jeg et sted, men det ser ikke ud til at være online endnu.

Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf Eutaku » tirs 15. nov 2011 11:06

Så kommer vi til Conbog delen.

Der var næsten ingen event beskrivelser på enten hjemmeside eller at hente hos gopherne i år.

Wow, jeg ved slet ikke hvordan det har kunne håndteres i år med alle dem der kom for at opleve events, hvordan var det for jer?
Billede

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ingen Conbøger!

Indlægaf *Wish* » tirs 15. nov 2011 11:27

Jeg var der kun lørdag, så jeg havde ikke mulighed for at deltage ved så mange events, men ja jeg savnede korte beskrivelser. F.eks. forsøgte vi at gætte os frem til, hvordan Animebingo mon fungerede, imens vi sad inde til Den nye quiz. Jeg kan ikke forstå, hvorfor der ikke har været beskrivelser (bare nogle linjer) om de forskellige events på hjemmesiden op til connen, så man i det mindste kunne planlægge lidt hjemmefra, hvad man vil deltage i, når der nu ligger flere events samtidig. Når et event er kommet på programmet (som er online), er det vel klar til afholdelse, og så kan man vel også kort fortælle om det.


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster