Min J-popcon 2011

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Min J-popcon 2011

Indlægaf SsjGogo » lør 12. nov 2011 16:37

Så blev det tid til årets J-popcon.

Jeg vil først tillade mig, at rose de mange arrangører, for mit eget vedkommende isærdeles Kuro, og de mange gophere ("guffere" som jeg nu kalder dem) som har gjort en kæmpe indsats for, at få tingene til at køre rundt.

Der er ingen tvivl om, at de inkarnerede fluekneppere vil finde fejl. Dem var der også nogle af, men samlet set, så må man tage hatten af for, at de mennesker har brugt så meget tid på, at planlægge dette projekt, uden at få en rød øre for det.

Jeg brugte det meste af min tid ved Dealer Roomet i hallen, hvor vores partner "Københavns Anime Forening" havde givet os af deres plads, til at vi kunne sætte vores banner og flyers.

Stort tak til "setesh" som reklamerede for AniManga.dk og ellers gjorde J-popcon til en hyggelig affære for mig.

Indrømmet - jeg var lidt overvældet af det hele. Der var ekstremt mange cosplayere, primært de unge af slagsen, og jeg fangede mig selv flere gange i, at smile - når de små rendte rundt og gav "free hugs for food". Modsat følte jeg mig også lidt for gammel til det hele, og nogle gange endda malplaceret.

Det sociale var primært grunden til, at jeg kom til J-popcon - og det blev indfriet.

Så kære J-popcon arrangører, tak for en hyggelig weekend for mit vedkommende, som jo heldigvis ikke er overstået for mange.

Til jer andre brugere, fortæl gerne jeres oplevelse af dette års J-popcon.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: Min J-popcon 2011

Indlægaf Madsjen » søn 13. nov 2011 18:48

dette års j-popcon var min første con, så jeg var selvfølig meget spændt :3

jeg havde lokket en ven med så jeg ikke skulle rende rundt alene.
min første reaktion var " HOLY FU*K HVOR ER DE COSPLAYS FLOTTE!" og straks følte jeg at jeg måtte have et cosplay...

anyways, jeg brugte nok også mest af min tid i dealerroomet, hvor jeg fik købt mig fattig i alverdens merch, hjalp animanga med at reklamere (med mit seje korttrik :D)og bare at have det sjovt med sjove personer

jeg har oplevet connen som en succes, og der var ikke meget at klage over udover manglen på aktiviteter lørdag-søndag nat.

alt i alt: (Y)
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Min J-popcon 2011

Indlægaf JoaCHIP » søn 13. nov 2011 19:29

Det blev den korteste con nogensinde. Lige og præcis 1 time var jeg der. xD

Det virkede meget stort og nærmest hæsblæsende med så mange mennesker over det hele, og samtidigt er jeg en generation ældre end de fleste. Jeg nåede derfor ikke rigtigt at falde ind i stemningen. - Jeg ku' dog godt finde på at dukke op næste gang, evt. med et kamera. Og dealerrummet ville jeg også godt have brugt en masse tid på.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Kaptain Anna
Kage
Kage
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors 21. jul 2011 13:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: intetsted

Re: Min J-popcon 2011

Indlægaf Kaptain Anna » søn 13. nov 2011 20:12

yay dette flotte billede af 'os'

Billede
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Min J-popcon 2011

Indlægaf CAPTAIN N » søn 13. nov 2011 21:26

Højdepunktet for mig var uden tvivl Lørdag aften da vi fandt en kæmpe gruppe Bronier (ca. 20 personer)

Vi endte med at repiterer og synge MLP sange og tekser i næsten 3 timer. Det var delme sjovt :D

Dealer Roomet var bestemt også en forbedring fra sidste år. Dejligt at man ikke skulle stå i en kæmpe kø for at komme inde... Der var til og med plads nok til folk kunne sidde og snakke og æde på trapperne :)
Og så er det bare fedt at være sammen med ligesindede jo 8)
Billede

setesh
Ensom Ulv
Indlæg: 174
Tilmeldt: man 1. aug 2011 20:32
Køn: Mand

Re: Min J-popcon 2011

Indlægaf setesh » man 14. nov 2011 11:14

jeg vil gerne lægge ud med at sige tak til ssjgogo for den fine ros^^

jeg brugte stort set alt min tid på connen i dealer-rummet, som havde en del mere "luft" end det havde sidste år, i KAFs/animangas stand hvor jeg mødte en masse flinke folk, både gamle samt nye venner^^

grundet den mændge tid jeg tilbragte i dealer-rummet, nåede jeg ikke rigtig at opleve så meget af connen, men jeg har nok samme holdning som ssjgogo, at jeg er nok blevet for gammel til j-popcon til at være simpel besøgende. det er mest for det yngre publikum(12-21 år ca.)


det der nok var mest interessant for mig, udover den scociale del af connen, var nok bioaften i forsamlingshuset, hvor de viste anime og live action for det ældre publikum. personligt så jeg gerne at der blev lidt mere for det ældre miljø i fremtiden, da de fleste der måtte dukke op i min aldersgruppe, kommer kun for det scociale, og jeg ville selv syntes at det var dyrt at slippe 350 kr. for at bare kunne sidde og snakke med sine venner.

noget jeg dog virkelig savner ved j-popcon og alle andre conner jeg har været til, er ordenlig oplysning om ændringer og forsinkelser i tidsplanen. f.eks. fik jeg først af vide at dealer-rummets lukketid var rykket, fra 16 til 17 om søndagen, kl 16:10 om søndagen. dette problem kunne løses ved at have info skærme, eller bare info tavler rundt omkring på connen.

jeg vil med glæde komme næste år og gøre reklame for både københavns anime forening og animanga næste år på samme vilkår som i år, men jeg har ingen planer om at dukke op så fremt jeg skal betale 350 kr. i entre for at være sammen med venner.

til sidst vælger jeg da også lige at slutte af med et billede
Billede :D

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: Min J-popcon 2011

Indlægaf Yondoloki » man 14. nov 2011 12:33

Wohoo!!! Tror det var min bedste J-popcon nogensinde ud af de fire jeg har været til^^

Kunne kunne virkelig mærke hvor meget bedre det var blevet efter de rykkede til DGI-byen. Sidste år var ret kaotisk, men i år virkede det som om alt kørte på skinner!!
Og så var der så mange fantastiske events der var hylende morsomme xD specielt speed dating og the dating game xD Der var virkelig nogle skægge svar og spørgsmål.
Og så var der Cosplay Catwalken, som jeg pludselig blev hevet ind til fordi en SatW gruppe åbenbart manglede en Norge... Kæft det var sjovt, tak for en super oplevelse!!

Desværre så jeg ikke så mange herfra. Glemte tiden begge dage og nåede ikke til kl 20 nogen af dagene -.- Men jeg var da forbi og fik hilst på et par stykker, og fik danset en masse caramelldansen xD
Billede

Brugeravatar
Kaptain Anna
Kage
Kage
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors 21. jul 2011 13:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: intetsted

Re: Min J-popcon 2011

Indlægaf Kaptain Anna » man 14. nov 2011 15:12

setesh skrev:
til sidst vælger jeg da også lige at slutte af med et billede
Billede :D



det var så griner xD
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Min J-popcon 2011

Indlægaf LiseR » man 14. nov 2011 16:39

Jeg hyggede mig til J-popcon, men det var mest pga. de mennesker jeg kendte der var der. Havde samme oplevelse af at være blevet for gammel.
Det er for stort og der er for mange mennesker til mig, det er mere en "vis-frem" messe end et "lær andre at kende og lav sociale ting" hyggearrangement. Al respekt til den funktion, det er bare ikke min stil.
Jeg tullede lidt rundt i cosplay og vidste ikke helt hvor jeg skulle gøre af mig selv og havde problemer med at finde sjælen og stemningen. Brugte en del tid på logistiske problemer og på at lede efter folk der var ud over det hele.

Jeg holder mig nok til SVS og Genki fra nu af, eller laver arrangørarbejde i stedet.

Jeg så ikke cosplayshowet pga tidligere års problemer, og fortryder det, da jeg hørte det var rigtig godt i år.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Svanefrost
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: ons 25. maj 2011 16:34

Re: Min J-popcon 2011

Indlægaf Svanefrost » man 14. nov 2011 17:20

CAPTAIN N skrev:Højdepunktet for mig var uden tvivl Lørdag aften da vi fandt en kæmpe gruppe Bronier (ca. 20 personer)

Vi endte med at repiterer og synge MLP sange og tekser i næsten 3 timer. Det var delme sjovt :D

Dealer Roomet var bestemt også en forbedring fra sidste år. Dejligt at man ikke skulle stå i en kæmpe kø for at komme inde... Der var til og med plads nok til folk kunne sidde og snakke og æde på trapperne :)
Og så er det bare fedt at være sammen med ligesindede jo 8)


Ej, øv, det vidste jeg ingenting om D:
Dette er en signatur :>


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster