HJÆLP MIIG.........

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

HJÆLP MIIG.........

Indlægaf kishimotomochi » ons 23. nov 2011 21:02

ok så hvis emnet sidder det forkerte sted, så må i gerne rykke det..

men mine forældre siger at jeg ikke må tage med til flere cons....jpopcon 2011 var min første con, og mine forældre vil ikke lade mig tage til genki 2012....heller ikke sakura festival 2012....

de siger at mine karaktere skal være perfekte "jeg har selv et gennemsnit på 8,7...mine forældre synes ikke det er godt nok fordi at de voksede op med gode karaktere" men jeg tænkte på for at jeg kan komme med til genki 2012 og jpopcon 2012 og endda til andre events ville i så hjælpe mig??

altså hvis jeg nu kunne starte en tråd i off topic hvor i måske kunne hjælpe mig med de lektier eventuelt rette på de stile jeg skriver...hvis i ikke vil så er det fint, men jeg vil bare gerne med til flere cons eftersom at jpopcon var så fedt og jeg ikke vil gå glip af flere cons.........
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

Brugeravatar
TAT
Jonin
Jonin
Indlæg: 263
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Grenaa

Re: HJÆLP MIIG.........

Indlægaf TAT » tors 24. nov 2011 00:17

Hej

Jeg tror måske der er nogen som gerne vil hjælpe dig, hvis du så også selv tager rettelserne til dig og lære af det ;)

Derudover vil det nok være rart at vide, hvilket klassetrin der snakkes om?

EDIT: Fandt så lige ud af at du går i 9. klasse xD
Nuværende projekter: KōyōCon, Chibi Gaffa og skole m.m.
Laver: Formand for Chibi Gaffa, Bestyrelse af KōyōCon, Hjemmeside/Spil programmering, elev på spiludviklings college og meget mere...

7arani
Chibi
Chibi
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 16:25

Re: HJÆLP MIIG.........

Indlægaf 7arani » tors 24. nov 2011 01:25

hmm det er nok kun begrænset men hvis du har nogle fysik eller matematik problemer hjælper jeg gerne... du skal dog være klar over at det kun er hjælp jeg giver og ikke løsninger...

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: HJÆLP MIIG.........

Indlægaf LiseR » tors 24. nov 2011 01:48

Det synes jeg overhovedet ikke er fair af dine forældre. Det er langt fra altid en elevs indsats kan ses på karakterene. Jeg har haft elever der knoklede og kun lå til et 7-tal, og elever der intet lavede og lå til en 12'er.

Og jeg synes det er en meget DÅRLIG ide at få os til at hjælpe dig, for det lærer du ikke noget af!

Sig til dem at du vil gøre dig så meget umage i skolen som du kan og lave alle dine lektier - og gør det!
Men at du også vil have tid til at dyrke din interesse i fritiden sammen med dine venner. Det håber og tror jeg dine forældre kan forstå.
Jeg synes et gennemsnit på 8,7 er fint, så længe du følger med i dine ting, og at kræve mere af dig kan være at søge at pace dig frem - nu kender jeg ikke dine forældre, men karakterrytteri er sjældent en god ting efter min mening.

Vil du på gymnasiet betyder folkeskolekarakterene ikke vanvittigt meget, din disciplin og modenhed er vigtigere.
Hvis det er pengene det kommer an på, så få evt. et lille fritidsjob.

Jeg er i øvrigt 32 år og lærer, dog for voksne.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: HJÆLP MIIG.........

Indlægaf Hecko X » tors 24. nov 2011 06:52

+1 til hvad LiseR skrev.

Med den nye karakterskala er et gennemsnite på 8,7 reelt set meget flot. Med den gamle karakterskala, som dine forælder sikkert stadig bedømmer gennemsnit efter, siden det er det de voksede op me, kan det sagtens svare sig til et 9,2-9,6 gennemsnit.

Brugeravatar
tsukanoto kishimoto
Chunin
Chunin
Indlæg: 128
Tilmeldt: ons 16. nov 2011 20:24
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Grenaa
Kontakt:

Re: HJÆLP MIIG.........

Indlægaf tsukanoto kishimoto » tors 24. nov 2011 08:13

jeg vil hellere end gerne hjælpe :) går selv i 9. og har et godt gennemsnit, vil dog sige at dit gennemsnit også er godt. men har du brug for hjælp så skriv :D
Happy Hearts/Singles Awareness/Valentines/Youdon'thavearelationship day xD

Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: HJÆLP MIIG.........

Indlægaf kishimotomochi » tors 24. nov 2011 08:51

tak for hjælpen allesammen, og lise..ja det kan det godt være, men jeg vil også ind på et godt gymnasie så jeg skal have bedre karaktere xD

men det første jeg gerne vil have hjælp til..............FORKLAR MIG GRIBE REGLEN, jeg kan ikke forstå det
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: HJÆLP MIIG.........

Indlægaf *Wish* » tors 24. nov 2011 10:04

Jeg vil da også sige, at du allerede har et godt gennemsnit. Dog behøver folkeskolekarakterne på ingen måde afspejle, hvordan du kommer til at klare dig i fremtiden. Min lillebror fik ikke specielt høje karakterer i folkeskolen (omkring 7 på den gamle skala), men nu er han lige blevet udlært svend og har et rigtig godt job, og jeg er sikker på at kommer langt. Jeg tror forresten ikke, at gennemsnittet har noget at sige, når du søger ind på et gymnasium.

Jeg synes, at du skal tage en snak med dine forældre både omkring skolen og omkring din interesse og fanmiljøet. Forklar dem, hvad det betyder for dig.

Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: HJÆLP MIIG.........

Indlægaf kishimotomochi » tors 24. nov 2011 10:06

ok de ved godt det betyder meget får mig, meen jeg skal være læge ikke svend så jeg skal klare mig ret godt fra nu af...xD
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: HJÆLP MIIG.........

Indlægaf *Wish* » tors 24. nov 2011 10:20

Jeg vil da sige, at det er en skam, at de forbyder dig det, når de ved hvor meget det betyder for dig.

Det er kun gymnasiekaraktererne som betyder noget i så fald, da gennemsnittet der bruges til at komme ind på det rigtige studie på uni. Selvfølgelig er det et godt tegn, hvis du har gode karakter allerede i folkeskolen, selvom de dog ændrer sig for en del på gymnasiet. Hvad er "perfekte karakterer" forresten?


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster