Dyrere billeter??

Diskussion af J-Popcon
Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Dyrere billeter??

Indlægaf kishimotomochi » lør 11. feb 2012 14:46

Ok så efter Jpopcon 2011 fik jeg et spørgeskema med om jeg synes de burde tage flere penge for billeten så de kan få "kendte" gæster med!

Hvad synes i??

Jeg synes selv at det burde være et nej, da billeten allerede er lidt dyr, i forhold til at man også skal have penge tilovers til mad, transport, shopping "dealer-rum" og hvis man kommer langt væk fra et sted at sove.

Min økonomi er selv ret dårlig, og jeg bruger også en del af mine penge på cosplays, og ender med kun at have nok til genki, sommercon og jpopcon xD
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Dyrere billeter??

Indlægaf LiseR » lør 11. feb 2012 14:58

Nej, men det er fordi jeg i forvejen synes J-popcon er for dyr. Men det skyldes også at jeg kan lide en helt anden slags conner end den store slags (de kan ikke gøre det billigere end de gør, når de skal leje DGI-byen!)

Jeg tvivler på at en berømt gæst vil trække flere besøgende til. Vil man til Jpop så kommer man for helheden, ikke kun for at se 1 persons panel.

Selvom Vic Mignogna var herre cute *_*
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Dyrere billeter??

Indlægaf Sunny88 » lør 11. feb 2012 15:05

LiseR skrev:Jeg tvivler på at en berømt gæst vil trække flere besøgende til. Vil man til Jpop så kommer man for helheden, ikke kun for at se 1 persons panel.


Jeg tog til finland for at møde en gæst, og diverse af mine venner fra japan, england, usa, sverige osv. tog også derhen ;) så den rigtige gæst kan sagtens trække folk til. (så igen, det var hans første og måske eneste gang som gæst ude for japan)

- Selv vil jeg ikke betale mere. DGI-byen er et rædsomt dyrt sted at leje, men trods det handler det om at tilse og lægge sit budget anderledes. (måske finde et andet venue? hint hint) Med knap 2500 gæster hvor alle hver betaler 375 dkk for en billet, skulle det stadig være muligt at få en ganske fin gæst til. hvis man har de rigtige kontakter kan det gøres for 30,000-40,000 DKK (det er for en Japansk gæst, hans manager og en oversætter samlet. hotel, panel og autograf session inkluderet)
Billede

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Dyrere billeter??

Indlægaf *Wish* » lør 11. feb 2012 15:07

Jeg tror, at jeg skrev noget med, at det kom gevaldigt meget an på, hvilken type gæster der var tale om. Jeg gider f.eks. ikke betale mere for, at de henter amerikanske voice actors til connen.

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Dyrere billeter??

Indlægaf Gama » lør 11. feb 2012 15:16

*Wish* skrev:Jeg tror, at jeg skrev noget med, at det kom gevaldigt meget an på, hvilken type gæster der var tale om. Jeg gider f.eks. ikke betale mere for, at de henter amerikanske voice actors til connen.


Aye, for mig ville det hele også gælde om hvilke kendte gæster de snakker om... Hayao Miyazaki i mine øjne ville være en fed gæst, en mand alle kender, og synes er genial :) (eller ihvertfald de fleste :P)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Dyrere billeter??

Indlægaf SsjGogo » lør 11. feb 2012 17:10

Synes de burde droppe DGI byen, få styr på økonomien og derved sælge billetter til fornuftige priser.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Dyrere billeter??

Indlægaf *Wish* » lør 11. feb 2012 17:12

SsjGogo skrev:Synes de burde droppe DGI byen, få styr på økonomien og derved sælge billetter til fornuftige priser.


Hvad definerer du som "fornuftige priser" i denne sammenhæng?

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Dyrere billeter??

Indlægaf SsjGogo » lør 11. feb 2012 17:38

Priser der reelt matcher connens udbud af aktiviteter, og som ikke udelukkende er sat efter huslejens niveau. Hvor man sætter den øvre grænse er svært at sige.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Lunch
Genin
Genin
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 20. maj 2011 17:25
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Dyrere billeter??

Indlægaf Lunch » lør 11. feb 2012 20:25

SsjGogo skrev:Synes de burde droppe DGI byen, få styr på økonomien og derved sælge billetter til fornuftige priser.

(Y)
Billede

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Dyrere billeter??

Indlægaf Hecko X » lør 11. feb 2012 20:39

SsjGogo skrev:Priser der reelt matcher connens udbud af aktiviteter, og som ikke udelukkende er sat efter huslejens niveau. Hvor man sætter den øvre grænse er svært at sige.

Kan man så ikke inverst (<< an actual word?) sige, at de kunne beholde samme sted og pris, men komme med et større/bedre udbud af aktiviteter?


Tilbage til "J-Popcon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster