Genki?

Diskussion af Genki
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf l.mathiasen » tors 16. jan 2014 14:27

Lige nu er debatten om Genki for en stund flyttet til Facebook på Genki's åbne gruppe. Da jeg ikke rigtigt kender Facebook som sådan aner jeg ikke hvordan man linker til debatten direkte men i kan få et link til gruppen https://www.facebook.com/groups/91510012441/?fref=ts
Der er ikke noget tilføjet noget nyt på nuværende tidspunkt, men i bedste Genki stil er det naturligvis endt med at de skriver på engelsk uden grund :P

Tænk hvis vi bloggere der rent faktisk skrev om anime fik samme opmærksomhed som de der skrev om drama ._.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki?

Indlægaf SsjGogo » tors 16. jan 2014 16:13

Elma har det hårdt!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf l.mathiasen » tors 16. jan 2014 16:32

SsjGogo skrev:Elma har det hårdt!

og jeg er ikke ked af at fortælle andre hvor hårdt jeg har det for at få noget sympati :D

Men jeg kan se i den tråd på Facebook siger Allan at man kan komme og stille spørgsmål i forbindelse med et møde de holder. Hvis nogle deltager må i gerne spørge om denne side her https://makoo.dk/ som ser ud til at skal leve af at levere billetter til conner, men har samme cvr nummer som firmaet bag Genki (og åbenbart adresse på Kraftwerket i Valby). For det kan lyde som en mærkelig sammenblanding set udefra.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki?

Indlægaf LiseR » tors 16. jan 2014 17:57

Jeg deltog i tråden og fulgte min sædvanlige tommelfingerregel, svar på det sprog jeg bliver skrevet til på :)
Ellers var der ikke noget nyt under solen i den, udover infoet om mødet som l.mathiasen også linker til :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf Hecko X » fre 17. jan 2014 12:58

Debatten direkte: https://www.facebook.com/groups/9151001 ... ream_ref=2

l.mathiasen skrev:Da jeg ikke rigtigt kender Facebook som sådan aner jeg ikke hvordan man linker til debatten direkte

Hvis du klikker tidskoden på den originale post/status, så får du kun den samtale.

l.mathiasen skrev:i bedste Genki stil er det naturligvis endt med at de skriver på engelsk uden grund :P

Dawid taler kun polsk og svensk, og forstår derfor kun noget dansk, men kan ikke rigtigt skrive eller tale det. Der er også en del andre svenskere og finner der følger debatten, som indirekte også påvirker dem hvilket er noget svært på dansk, deraf skiftet (som jeg ser det).

l.mathiasen skrev:Tænk hvis vi bloggere der rent faktisk skrev om anime fik samme opmærksomhed som de der skrev om drama ._.

Drama sælger.

@Kaas: Speaking of - hvad blever der af den lovede efterfølgning på dit originale blogindlæg? Under udvikling, eller..?
Senest rettet af Hecko X fre 17. jan 2014 18:02, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki?

Indlægaf SsjGogo » fre 17. jan 2014 13:11

I forlængelse af L.Mathiasens spørgsmål om makoo.dk kunne de - der deltager den 25. januar spørge, hvordan Genki bliver finanseret i år.

Nogle bud:

Søger de offentlige tilskud, og i givet fald, hvilke skattemæssige konsekvenser er der, når et privat firma driver messen?

Kan det private firma udtage overskud som lønindtægt - efter aftale med SKAT?

Hvilken skat betales heraf?

Hvordan stilles frivilligt arbejdskraft, når en privat virksomhed driver messen?

Hvordan stilles tidligere kreditorer ved evt. overskud?

Er initiativtagerne bag virksomheden, som nu driver Genki, registrerede i RKI - og burde evt. særlige gæster orienteres herom?
www.gogonoter.dk

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf Hecko X » fre 17. jan 2014 13:26

^ I second Gogo's suggestion.

Pro-tip: Jeg går ud fra at Genkis infomail stadig eksisterer, så send eventuelt spørgsmål i forvejen (eller måske et sted på deres FB side?), så man er sikker på at få et konkret svar til mødet, og ikke bare et "det ved vi ikke, men vi vil undersøge det og vende tilbage til jer."

Det kunne jo nemlig være at man spørger ind til en vinkel der måske slet ikke har været tænkt på, hvilket jo kun er godt (for så sikres man at alt gøres rigtigt), men det er lidt sucks da det så måske betyder at sagen skal undersøges før man kan svare.

P.S. Har foreslået Allan at mødet på en måde livestreames, så de der ikke kan dukke op har mulighed for at se det på deres computer og stille spørgsmål via chat.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki?

Indlægaf LiseR » fre 17. jan 2014 14:50

Jeg tror infomailen eksisterer, men ikke bliver tjekket :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki?

Indlægaf LiseR » fre 17. jan 2014 14:58

En hurtig gang Google viser at der kan være seriøse problemer forbundet med at udføre frivilligt ulønnet arbejde for en virksomhed. Især hvis man modtager offentlige ydelser som dagpenge, sygedagpenge og kontanthjælp.

Det er en meget ny situation for mig i al fald. Jeg har været vant til at foreninger arrangerer både rollespil og jculture events.

Jeg kender et firma der laver rollespil, men ved der findes flere. Her lønnes de frivillige.
Omvendt har jeg selv skrevet tidligere i tråden at større professionalisme er vejen frem til store events, og det kan absolut ske gennem at drive dem som firma.

Værdimæssigt og politisk er jeg personligt imod, men logisk set kan det komme til at fungere rigtig godt.

Jeg har dog ikke tænkt mig at trække mit tilbud om hjælp til oversættelse for connen tilbage.

Edit: Jfr. f.eks. denne tråd fra K10, som er en forum for mennesker i klemme i det kommunale system.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=25663&page=2
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki?

Indlægaf SsjGogo » fre 17. jan 2014 16:21

Der er mange problemstillinger forbundet - ergo mine spørgsmål.

Jeg håber, at bestyrelsen ved, hvad de laver
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Genki"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster