Genki?

Diskussion af Genki
Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki?

Indlægaf LiseR » tirs 28. jan 2014 14:17

Tillægsspørgsmål til Hecko X:
Når du skriver "Eutaku", er det så en virksomhed eller en person?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf Eutaku » tirs 28. jan 2014 14:18

Er initiativtagerne bag virksomheden, som nu driver Genki, registrerede i RKI - og burde evt. særlige gæster orienteres herom? (Det skal dog nævnes, at det er op til den enkelte, som måtte yde en betalt ydelse for Genki, at undersøge dette med RKI, og Genkis ledelse er på ingen måder forpligtet, at besvare dette spørgsmål!).

Jeg syntes også det er et privat spørgsmål som enddag intet med Genki kunne have med at gøre men jeg er registreret i RKI ja. Syntes det er lidt ved at være en dybtegående privat sag man går inde i, og man kan bare spørge mig privat. Men fordi i vælger at gøre det på denne måde og jeg gerne svarer på jeres henvendelser ligger jeg det gerne ud.

Yderligere er det interessant:

Betaler I moms på nuværende tidspunkt (billetsalg m.m.), og blev moms betalt under 2013, idet messen også blev drevet af en virksomhed der?

Faktisk var 2013 ved at være afsluttende år fordi Entia havde overtaget rollen med mulighed for at fortsætte momsfritagelsen fra 2012. Dog er det med tilbagevirkende kraft at vi skal til at lave nye aftale med Skat om hvad vi gøre mht. 2014 som vi er i gang med nu.

Såfremt det ikke er tilfældet, er Genki blev undtaget herfor via SKAT?

Vi har mulighed for at blive momsfritaget hvis vi laver nogle særlige aftaler, men det er det som undersøges nu med tilbagevirkende kraft. Derfor vil jeg helst ikke sige mere om det der det kan ændre sig, og de spørgsmål der svares her inde bliver meget hurtig spekulative uden basis for faktiske aftaler lavet.
Billede

Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf Eutaku » tirs 28. jan 2014 14:19

LiseR skrev:Tillægsspørgsmål til Hecko X:
Når du skriver "Eutaku", er det så en virksomhed eller en person?


Der menes virksomheden. Han skriver Allan når det omhandler mig personligt længere nede :)!
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki?

Indlægaf LiseR » tirs 28. jan 2014 14:22

Top dollaz. (Y)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki?

Indlægaf SsjGogo » tirs 28. jan 2014 16:16

Tak for svar, og som jeg påpegede på ift RKI, så var der ikke et behov for jer, at svare.

Dog sætter jeg pris på, at du svarer, idet det viser - mener jeg - at I tager et nyt approach, som fremadrettet vil forhindre sager a la den japanske.

De spørgsmål jeg stillede var de mest kritiske/tekniske i deres karakter, men med gennemsigtigheden kan man begynde forfra.

Allan - du er desværre blevet "hovedet på monsteret", om det er berettiget eller ej ved jeg ikke, men kommentar og spørgsmål af privat karakter kan ikke undgås

Dermed ikke sagt, at der skal gå lynching i det - som det til tider har virket som!

Derfor vil jeg igen sige tak, fordi I tager jer tid til, at svare. Mange glemmer, at du og andre laver noget FOR miljøet - uanset karakter og kvalitet - er initiativet at værdsætte.

Der er derimod langt lettere, at kritisere, når man ikke selv har noget investeret i miljøet eller nogle foretagender.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf l.mathiasen » tirs 11. mar 2014 14:37

l.mathiasen skrev:Så kan jeg jo godt sige hvad problemerne er med hjemmesiden, først den mangler et cvr nummer, tror godt den må være på kontakt siden.
Der skal naturligvis også stå virksomhedens fulde navn.
Siden der står post adresse kan der godt være man skal oplyse fysisk adresse for virksomheden også, men er ikke helt sikker.

Der skal stå om billetprisen er med eller uden moms, jeg kan godt se at mange andre steder der sælger billetter egentlig ikke skriver sådan noget, og connen henvender sig ikke til firmaer, så måske ret svært at tage fejl.

Der skal stå hvordan man behandler personoplysninger http://startvaekst.dk/personoplysninger

I teorien er der også en cookielov der skal overholdes, men den lov svarer lidt til at stoppe alle billister i 5 min på vejen for at fortælle om at de skal passe på for andre bilister kan være farlige.

De nævnte ting gælder naturligvis geekcore siden

Nå jeg har et indlæg der skal skrives på min blog som ingen læser, så håber den mangelfulde tekst var nok :P

Hecko X skrev:
l.mathiasen
Jeg har noteret mig dine kommentarer og de vil blive implementeret snarest muligt c:

:/
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf l.mathiasen » ons 30. apr 2014 13:41

Jeg er lidt nysgerrig og tænkte om vi kunne få en opfølgning på om der er sket noget udvikling?
Og som en person der ikke gider lege, carameldance, cosplay eller gaming, er jeg jo nødt til at spørge, kommer der nogle foredrag om anime og manga?
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki?

Indlægaf SsjGogo » ons 30. apr 2014 20:44

Måske nogen følger med på Facebook, hvor der givetvis kommer flere updates end på AniManga.dk?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki?

Indlægaf LiseR » ons 30. apr 2014 22:35

Der sker hat på facebooksiden. Jeg kan ikke finde rundt i om det er den officielle eller ej.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf Hecko X » tors 1. maj 2014 03:23

Hej alle,

kan ligeså godt sige det som det er - af diverse årsager har jeg haft andet at se til, og havde glemt at denne tråd eksisterede. Derfor ingen opdateringer før nu, da jeg så i min mail at jeg havde fået en PM fra l.mat

Det skal dog ikke sige at jeg ikke har presset for at få tingene igennem, selvom det tager noget tid...

In any case - Update:
Intentionen var, at per ultimo januar 2014, skulle Genki overgå til mig. På grund af diverse ting der kom i vejen, så skette dette ikke, og det kommer heller ikke til at ske med bagudvirkende kraft.

Genki 2014 afholdes derfor stadig af Eutaku (virksomheden) og overføres først mig en gang ultimo 2014. I denne 'overførselsperiode' har jeg en slags administrerende konsulent-rolle, så jeg stadig har en vis indflydelse, der gradvist bliver større.

Ting der blev lovet:
  • CVR-nummer på hjemmesiden - Denne står i footeren, så den fremgår på hver eneste side man måtte være på.
  • Med eller uden moms - Denne hænger på Allan, da han stadig skal have fundet ud af noget med SKAT.
  • Personfølsomme informationer - Lidt kompleks. Det eneste sted vi reelt set har personfølsomme informationer er på Chaos, for dem der tilmelder sig for at hjælpe frivilligt. Nogle af disse skulle ikke bruges til noget, og er derfor blevet skrubbet. Vi kan dog ikke lave ændringer i systemet, der ham der har udviklet det ikke længere yder support, så Allan er ved at forhøre sig med nogle om at få oprettet et helt nyt system, og så skal jeg ind over for at sikre at alle regler overholdes.

l.mathiasen skrev:Og som en person der ikke gider lege, carameldance, cosplay eller gaming, er jeg jo nødt til at spørge, kommer der nogle foredrag om anime og manga?

Sidst jeg hørte noget (i lørdags) var eventteamet i færd at prøve at finde ud af noget med panelerne. Det korte svar er derfor ja, såfremt vi kan finde nogen der er villige til at afholde dem.


Tilbage til "Genki"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst