Genki?

Diskussion af Genki
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki?

Indlægaf SsjGogo » tors 1. maj 2014 15:25

Det kan være, at L.Mathiasen vil holde en panel omkring anime og manga - i forlængelse af hans blog? :)
www.gogonoter.dk

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf Hecko X » tors 1. maj 2014 17:45

Endnu en opdatering - Der er nu noteret på hjemmesiden at alle priser er inklusiv moms. Jeg har talt med Allan om også at få det på ordrebekræftelsen, men jeg har desværre ikke rettighederne til at kunne ændre noget i forhold til Billetto.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf l.mathiasen » tirs 6. maj 2014 00:23

SsjGogo skrev:Det kan være, at L.Mathiasen vil holde en panel omkring anime og manga - i forlængelse af hans blog? :)

I teorien ville jeg egentlig gerne holde foredrag til connerne generelt. Men selv om de skulle sige ja til mine krav om få dækket togbilletten, gratis mad gennem weekenden, en soveplads i et stille rum, og at holde foredragene på dansk, kan jeg på nuværende tidspunkt ikke nå at lave et par foredrag eller paneler der ville være udgifterne værd inden næste Genki (eller kunne nok godt finde lysten til at bruge tiden på at arrangere det, hvis jeg følte det var værdsat, men da anime virker som den uvelkomne ekskæreste til connerne på nuværende tidspunkt ville det nok kræve en del ;D ).
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Lirkassemand
Chibi
Chibi
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 3. jul 2011 18:23

Re: Genki?

Indlægaf Lirkassemand » tirs 6. maj 2014 15:49

Så fik vi også lige definitionen på en snob på plads.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf JoaCHIP » tirs 6. maj 2014 15:58

Ork nej, Elma øver sig bare i at overgå mig i at være den værste grumpy old man herinde! :D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Genki?

Indlægaf SomethingPurple » tirs 6. maj 2014 16:00

Lirkassemand skrev:Så fik vi også lige definitionen på en snob på plads.

Så fik vi også lige definitionen på barnlighed på plads
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Genki?

Indlægaf Gintoki » tirs 6. maj 2014 16:03

Lirkassemand skrev:Så fik vi også lige definitionen på en snob på plads.

Snob? Absolut ikke :P Han rammer sømmet direkte på hovedet omkring hvad der er galt med de danske "anime" conventions nemlig at de ikke rigtigt drejer sig om en dyt andet end cosplay og hyggetræf og børnelege :P Undtagelsen må være j-pop som faktisk gør lidt ud af at have nogle andre ting på programmet end førnævnt.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki?

Indlægaf SsjGogo » tirs 6. maj 2014 17:38

Nu er det hverken mere sagligt eller modent, at kalde Lirkassemanden barnlig, selvom hans kommentar er utrolig uheldig.

Nej, jeg mener ikke, at L.Mathiasen er en snob. Dette baserer jeg på flere års skriverier med ham - og selvom jeg har været uenig med ham - så rammer han mig som en mand, der er meget entusiastisk omkring anime og manga, og forsøger at bidrage til et miljø, som han, ligesom mange andre, ser falme.

Som Gintoki - helt rigtigt - påpeger, så har diskussionen omkring de danske messer været, at fokus på manga og anime er tilsidesat til fordel for cosplay og andre pop-kulturelle fænomener, som ikke nødvendigvis har noget med Japan at gøre.

AniManga - som hjemmeside/forum - er blevet kritiseret for (ihvertfald nogle af de meldinger jeg har fået i det private), at de blot kritiserer messerne og arrangørerne, uden at de kommer med reelle bud på et alternativ eller selv gør noget aktivt.

Jeg skal ikke kunne afvise, at det kan virke sådan på skrift - og således er L.Mathiasens indlæg også blevet tolket måske - men omvendt så har folk på hjemmesiden forsøgt at komme i dialog med arrangørerne. De er ALLE blevet inviteret på AniManga.dk, hvor de alle, på lige vilkår, kunne fremme deres foretagende og søge input ift. deres messer.

Nogle har taget imod dette - herunder Genki (Allan og Victor) - som tog en god omgang "nerd-beating" for tidligere fejltagelser, men samtidig har taget imod input og vejledning ( fra isærdeles L.Mathiasen), hvilket skal tjene til deres ros.

Andre har blot ophævet samarbejdet, idet de ikke mener, at tonen er sober, mens andre har ment, at vi er for ubetydelige til, at de skal bruge deres tid på en debat her.

Det er et personligt valg - men siden vi alle er potentielt betalende kunder til messerne, som efterhånden tager en del hundrede kr. for indgangen, kan man også tillade sig, at komme med feedback.

Vi skal bare være bedre til at formulere dette feedback, så vi netop ikke ender i en situation, hvor vi kalder hinanden snobbede og barnlige - eller fremstår som bitre nørder, der blot vil ødelægge arrangørernes arbejde.

Jeg vil samtidig igen række hånden ud (sorry for det dramatiske udtryk) til alle arrangører, og tilbyde dem at komme på AniManga og dele deres ideer og fortælle, hvordan vi kan diskutere udviklingen af messerne på en saglig facon.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Genki?

Indlægaf Gintoki » tirs 6. maj 2014 18:45

SsjGogo (Y)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki?

Indlægaf LiseR » tirs 6. maj 2014 20:40

Hvad skulle "et panel om anime eller manga, som alternativ til konkurrence m.m." specifikt indeholde?
"Fortæl om animen?"
"Fokus på kvindefremstilling i anime med specifikt fokus på LA Blue Girl?"
"Mangaindustriens optur og nedtur i Danmark"?

Edit: - nu er jeg jo primært interesseret i cosplay, så jeg prøver at vurdere hvilken type events "den gamle garde" savner, for at høre om jeg eventuelt kan tilbyde nogen af dem. Godt nok ved jeg ikke specielt meget om anime, men jeg ved en del om litteratur :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Genki"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster