Genki?

Diskussion af Genki
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki?

Indlægaf SsjGogo » lør 4. jan 2014 23:17

Tak for svar til Eutaku, og tak for rettelserne til Mickel.

Lad mig også statuere her; AniManga og jeg personligt, beskylder ingen for noget. Denne sag har dog - alt andet lige - ramt miljøet, idet Shima og ligesindede opfatter denne sag, som værende et billede af "hele DK".

Derfor håber jeg, af Allans forklaring, den snarlige betaling og en åben, samt saglig snak om problemet, vil lindre frustrationen.

Jeg håber ikke, at nogen føler sig udstillet - formålet har været at udstille kernen af problemet og ingen mennesker.

Dermed håber jeg, at folk vil tage imod Eutakus tilbud og spørge ind til sagen. Han må om nogen vide, hvad der rettelig hændte.

I sidste ende har alle sager to sider til sig
www.gogonoter.dk

Tomikichiyu
Chibi
Chibi
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 26. nov 2013 10:47

Re: Genki?

Indlægaf Tomikichiyu » søn 5. jan 2014 00:46

I tried the read Allan`s announcement it only sounds like chit chat.

Anyway, It doesn`t explain anything why we haven`t get paid for 18months. Any kinds of excuse can`t explain the reason why he left this important thing for that long. And nobody wouldn`t be surprised if Allan is not willing to pay at all.

Also, Why money didn`t arrive even that he has sent more than 10times? Why did he say that he already sent the money to other people who don`t contact me often? Why did the debt collector say that Allan is actively avoiding the contact? And if the debt collector say so, why did Allan say that he is in contact with them? Why can`t the court send the summon mail to Allan at the address he legally registered? Why he doesn`t publish where he really lives and where his office is?

I would say that please don`t believe anything Allan says until I finally get money.
I suspect that he thinks he can get away so easy from the payment because I am living in Japan but he would not expect this problem came this far.

One thing he is right is that I am hell angry. Mainly because he hurted my important friend/colleague, Tanaka.

I finally getting to know that there are some people in Denmark who thinks this is horrible thing to throw the stones to what they love which is Japanese culture. Allan and Genki completely ruined the image of Denmark. I mean that we are so afraid to send the people to where they get mistreated and don`t get even pay the guarantee and expense.
But I am glad that there are some people who worry the situation too. I hope the situation gets better and recover the image of Denmark.

Tomikichiyu
Chibi
Chibi
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 26. nov 2013 10:47

Re: Genki?

Indlægaf Tomikichiyu » søn 5. jan 2014 00:57

And to Allan, once again I tell you.

Talk to the Incasso`s partner company in Denmark. They have all the commision on this case. I am not suppose to talk to you directly. They have said that you are running away from their contact. Stop it and talk to them.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki?

Indlægaf LiseR » søn 5. jan 2014 02:08

My apologies to the non-Danish speakers in this thread, but this applies largely to the Danes involved. My post deals with the Danish law of associations ("Foreningsloven") and the regulations for the union/association Genkai, responsible for Genki.

Der må være vedtægter for Foreningen Genkai - eller hvad den forening hed, der afholdt Genki 2012 - der bestemmer hvem der hæfter for gæld. Derfor må det være krystalklart hvem der skal dække underskuddet fra Genki 2012 og sørge for at alle får deres penge.

Før man har dækket underskuddet, og der er ryddet op i alt rodet, synes jeg det vil være uklogt at afholde en ny Genki - også mhp. presset på de involverede i denne sag, som stadig er involveret i Genki/Genkai.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Genki?

Indlægaf Gintoki » søn 5. jan 2014 02:29

LiseR skrev:My apologies to the non-Danish speakers in this thread, but this applies largely to the Danes involved. My post deals with the Danish law of associations ("Foreningsloven") and the regulations for the union/association Genkai, responsible for Genki.

Der må være vedtægter for Foreningen Genkai - eller hvad den forening hed, der afholdt Genki 2012 - der bestemmer hvem der hæfter for gæld. Derfor må det være krystalklart hvem der skal dække underskuddet fra Genki 2012 og sørge for at alle får deres penge.

Før man har dækket underskuddet, og der er ryddet op i alt rodet, synes jeg det vil være uklogt at afholde en ny Genki - også mhp. presset på de involverede i denne sag, som stadig er involveret i Genki/Genkai.

Hørt!
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki?

Indlægaf LiseR » søn 5. jan 2014 02:35

Jeg googlede lige lidt mere og fandt ud af at man kan søge kommunen om underskudsdækning til kulturelle arrangementer, FØR arrangementet finder sted. Måske var det en ide at søge Farum kommune (eller hvad hulen den hedder) om det til Genki 2014? (Og de andre conner i DK for den sags skyld!) :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf l.mathiasen » søn 5. jan 2014 02:48

LiseR skrev:Jeg googlede lige lidt mere og fandt ud af at man kan søge kommunen om underskudsdækning til kulturelle arrangementer, FØR arrangementet finder sted. Måske var det en ide at søge Farum kommune (eller hvad hulen den hedder) om det til Genki 2014? (Og de andre conner i DK for den sags skyld!) :)

Ifølge den ret forvirrende udmelding fra Allan bliver Genki jo nu afholdt af hans private firma og ikke en forening, og jeg tror ikke man giver firmaer underskuds-garanti.
Men med det rod vi har set indtil nu ville en garanti nok alligevel ikke gælde.
Til gengæld skal de vel betale moms? og hvordan Landsforeningen Bifrost kan stå som sponsor til et kommercielt firma aner jeg heller ikke, for de modtager jo selv kun penge fra DUF til medlemmer, og et privat firma kan jo ikke have medlemmer. Så jeg forudser mere rod i fremtiden også ;D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki?

Indlægaf SsjGogo » søn 5. jan 2014 05:15

Husk at stille disse forespørgsler i den linkede blog, så Eutaku har mulighed for at udtale sig.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki?

Indlægaf LiseR » søn 5. jan 2014 08:42

Ah. Må indrømme at det private firma fik jeg ikke udledt i første omgang. Der røg i al fald min deltagelse.
Tager lige fat i Bifrost ved lejlighed, mener da jeg stadig kender bestyrelsen.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Genki?

Indlægaf nielsm » søn 5. jan 2014 11:42

I 2012 skulle Genki gerne være blevet afholdt af Genkai, hvor vedtægterne eksplicit skulle nævne at hverken medlemmer eller bestyrelse personligt hæfter for foreningen. Hvorvidt vedtægterne faktisk sagde det ved jeg ikke, da jeg ikke mindes at være blevet indkaldt til generalforsamlinger for Genkai i hverken 2011 eller 2012.


Tilbage til "Genki"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster