Hvordan var Genki?

Diskussion af Genki
Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Hvordan var Genki?

Indlægaf Sylveon » man 4. aug 2014 12:59

Jeg er så én af dem der bare sad derhjemme og kukkelurede mens Genki var igang, men er dog stadig nysgerrig - Hvordan var det? Flere deltagere, færre deltagere?
Nogle unikke oplevelser?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Shadari » man 4. aug 2014 13:06

Fint nok synes boderne var lidt kedeligere end sidste år -_-
Men hyggede mig okay :)
Rendte en smule rundt med realmornin og shoppede :)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf TMP » man 4. aug 2014 16:20

Tja... siden det var min første con nogensinde. Så ved jeg ikke helt.
Jeg kunne dog rigtig godt lide det.
Jeg var dog lidt forundreret over at jeg ikke fik meget information omkring AMV konkurrencen.
De kategorier som vi AMVerne kunne vinde på fandtes ikke.
Og jeg kunne heller ikke stemme for "creators choice".
Det var fordi at ingen information var givet til de forskellige frivillige.
Men værdfald selve crewet var mega nice og mega venlige. Respekt til dem alle.
Jeg cosplayede Kamina på anden dagen.
I kan se en video jeg lavede.
https://www.youtube.com/watch?v=RDuKlBQ0CVM
Og hvis I er med i videoen og I ikke vil være med så skriv endelig så fjerner jeg den.

Men uanset hvad var det en fantastisk første con oplevelse.
Ville ønske jeg kunne prøve alle events XD
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf LiseR » man 4. aug 2014 16:33

Jeg kom med alligevel, ret randomly, da noget jeg ellers skulle blev aflyst.
Det virkede som om man var kommet ret godt på plads på den nye location, som passede bedre i størrelsen end Roskilde.
Farum er stadig en udørk dog. :D

De store konkurrencer kørte til tiden, og der var ingen helt vilde fuck-ups som jeg lagde mærke til.

Crew virkede ikke stressede, og generelt var der vist ok styr på tingene. Der var madtilbud og en kiosk, og slik. Priserne var helt ok. Mange steder tog kun kontanter, hvilket var et problem da der var et stykke til nærmeste hæveautomat.
Der var en udendørs dansescene og et indhegnet område udenfor, der fungerede rigtig godt. Der var mange steder at sidde og chille.

Connen er helt sikkert målrettet et yngre publikum end mig, så selve indholdet vil jeg ikke sige så meget om, men stemningen var helt sikkert god :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf TMP » man 4. aug 2014 16:38

Nå ja. En anden ting jeg lagde mærke til var mangel på wifi.
Da jeg ikke havde net på min mobil kunne jeg ikke f.eks. komme på instagram osv. hvilket er ok nok.
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf LiseR » man 4. aug 2014 16:48

Jeg tror faktisk der var wifi - jeg så et papir om det. Om det så virkede er en anden sag :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Shihoudani » man 4. aug 2014 20:27

Der var wifi, men den var kun til staffere ;) en telefon med data kan generelt anbefales til cons da stort set ingen steder har wifi og hvis de har er det med garanti mega langsomt.

Lise - Nogle staffere var nu stressede, da nogle hold var underbemandede. men generelt var der nok folk i år, selvom hjælp altid er værdsat.
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf LiseR » man 4. aug 2014 20:31

Ahh, ok. Jeg tror også jeg (ubevidst) sammenlignede med sidste år, hvor jeg kun kort var forbi, men så folk styrte rundt og se fortvivlede ud sådan generelt da mange staff var udeblevet.
Jeg ser lige på om der bliver mulighed for at hjælpe til næste år. Jeg havde tilbudt det i år, men det er nok røget i forvirringen :) (Edit: jeg tilbød at hjælpe med oversættelse, men det er også vildt længe siden så jeg kan næppe klandre nogen for ikke at huske det :) )
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Noah100
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 19:20
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Noah100 » man 4. aug 2014 22:19

Genneralt var det en rigtig vellykket con.

Jeg syndes ikke det virkede som om der var så crowdede som man oplever til mange conner, til trods for der åbenbart havede været mange mennesker.
Som LiseR siger startede alle de store events til tiden, og lige så snart der var optræk til kø dannelser var gopferne (piraterne) der til at holde styr på folk og sørge for underholdning og god stemning.
Priser på mad og drikke var meget rimlige (selvom vi havede en køletaske i bilen, så det benyttede vi os ikke rigtig af).
Det var for det meste til at finde rundt og der var næsten altid et sted man kunne sætte sig og lige slappe af.

Til det negative/det der kan forbedres.
Jeg giver TMP ret, AMV konkurrencen var noget rod. Allerede inden connen startede var der problemer med at uploade via deres system. Deres alternativ fungerede fint, hvis altså noget staf havende været opmærksom på at få hentet filerne ned inden fristen udløb. Jeg og flere var nødt til at oploade flere gange...
Og at man uden videre dropper 5 kategorier, det dur altså bare ikke. Særligt når det var tydligt nogle AMV´er gik efter specifikke kategorier.
(TMP jeg tager det som konstruktiv kritik at du ikke har optaget da min AMV blev vis ;D )

Desuden skuffede Team quizzen fælt. Selve eventet var 30 min forsinket. Projekterende viste alle billeder i pink og først 30 inden i eventet fandt nogen ud af at det var et stik der ikke var sat ordenligt i... Af en eller anden grund fungerede deres power point slides ikke, hvilket resulterede i at svaret på ca 50% af spørgsmålene stod på billedet, så de spørgsmål blev bare droppet. Og helt ærligt der findes flere hundrede tusind anime serier, så er det altså ikke nødvendigt at bruge de samme 4 serier op til 4 gange, når man kun skal have ca. i alt 40 spørgsmål klar...

Og så fandt jeg de umådeligt sjovt at det i dealer roomet var umuligt at købe anime og kun meget lidt manga ;D

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf LiseR » man 4. aug 2014 23:04

Nu køber jeg ikke merchandise, så jeg tjekkede ikke dealer room super nøje ud, men ja, det virkede meget skrabet i år. Så vidt jeg husker har Genki dog aldrig haft enormt dealer room.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Genki"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst