Hvordan var Genki?

Diskussion af Genki
Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Shadari » tirs 5. aug 2014 18:15

nielsm skrev:Enig i at programmet var ret tyndt på events, særligt i forhold til ting der ikke bare var "sociale" eller cosplay-relaterede.

Garderoben fungerede godt, de gange jeg brugte den.

Det var godt med entréen/billetsalget placeret i et telt udenfor, men jeg var der så ikke ved det store rush ind så jeg ved ikke hvordan de håndterede mængden der.

Jeg synes ikke priserne på rigtig mad i restauranten var helt rimelig i forhold til mængden, men den karry jeg fik mig om søndagen smagte dog godt.

Der var vist generelt meget lidt bootleg i dealerrummet i år. Der var én forhandler der havde pirat-cd'er (Miya Records label), vist også én som havde bootleg figurer, og så var der alle de sædvanlige ulicenserede nipsting, smykker og plakater. Men ja, der manglede virkelig en forhandler af manga.

Jeg så kun cirka halvdelen af cosplay-showet, og føj. Det var alle de samme, gamle clichéer der blev gentaget igen i år, bare med endnu færre kostumer baseret på anime/manga.
Hvad er relevansen af at tage et kostume på og så danse til en fuldstændig urelateret (amerikansk) popsang?
Hvis I skal have et forudindtalt lydspor så sørg da i det mindste for at man kan forstå hvad I siger så meningen ikke går tabt, der er ikke noget at grine eller græde af ellers.
Hører Disney, Adventure Time, Night Vale, osv. ikke mere til på Geekcore?

Biografprogrammet virkede ganske rimeligt, selvom selve biografen var svær at finde. (De havde glemt at placere den på kortet, det var nødvendigt at spørge i informationen for at finde den.)


Hvordan ser man forskel på bootleg og ikke ?
Jeg har også et spørgsmål til kan folk lave en kopi af en figur så det er den samme figur bare trygt ulovligt ? Altså samme form , bare i dårlig kvalitet ?
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Tanerion » tirs 5. aug 2014 18:33

Shadari skrev:Jeg har også et spørgsmål til kan folk lave en kopi af en figur så det er den samme figur bare trygt ulovligt ? Altså samme form , bare i dårlig kvalitet ?

Ikke kun det men en sjælden gang imellem kan det ske at piratkopierne er i bedre kvalitet end originalerne.
Både kopier og originalerne bliver ret ofte lavet i Kina så hvis dem der laver kopier har tæt kontakt med dem der laver originalerne kan det blive svært at se forskel.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Shadari » tirs 5. aug 2014 18:35

Tanerion skrev:
Shadari skrev:Jeg har også et spørgsmål til kan folk lave en kopi af en figur så det er den samme figur bare trygt ulovligt ? Altså samme form , bare i dårlig kvalitet ?

Ikke kun det men en sjælden gang imellem kan det ske at piratkopierne er i bedre kvalitet end originalerne.
Både kopier og originalerne bliver ret ofte lavet i Kina så hvis dem der laver kopier har tæt kontakt med dem der laver originalerne kan det blive svært at se forskel.

Okay har lige modtaget en figur af nelliel fra bleach der er en kopi >:(
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Tanerion » tirs 5. aug 2014 18:45

Når du køber på eBay skal du være forsigtig med at købe fra Kina (der er dog nogle der sælger originaler imellem) og være skeptisk overfor de billigste tilbud du finder.
Tjek om de kommer med originalforpakning og hvis du køber fra Japan er du næsten garanteret at få en original.
Der er dog nogle der opgiver sit land til at være Japan men som holder til andetsteds og dem skal du være forsigtig med.

Læs beskrivelsen af varen grundigt igennem.
Indimellem står der ligefrem at det er en "kinesisk version" og det er bare en undskyldning for at sælge kopier.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf nielsm » tirs 5. aug 2014 18:55

Normalt er kopifigurer i dårligere kvalitet:
- Dårligere støbt (der kan sidde plastikrester rundt omkring, dele der skal sættes sammen er måske for små eller store til hinanden)
- Dårligere malet (streger der er for tykke eller tynde, går ud over hvor det skulle være, forkerte farver)
- Simplere dele (detaljer mangler, for at spare tid på design og produktion)

Det kan være rigtig svært at se forskel dog, specielt på figurer der er pakket ind. Kig efter en Copyright-tekst på pakken, der skal stå ordet "Copyright" eller © symbolet, efterfulgt af navnet på firmaet eller forfatteren der har lavet den anime/manga figuren er fra. Hvis der ikke gør det så er den aldrig ægte.

Normalt bliver kopifigurer solgt til samme pris som den originale, eller kun en lille smule billigere, selvom den har været meget billigere at lave. Så man bliver ikke bare snydt, men man bliver faktisk snydt rigtig groft.

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Shadari » tirs 5. aug 2014 19:06

nielsm skrev:Normalt er kopifigurer i dårligere kvalitet:
- Dårligere støbt (der kan sidde plastikrester rundt omkring, dele der skal sættes sammen er måske for små eller store til hinanden)
- Dårligere malet (streger der er for tykke eller tynde, går ud over hvor det skulle være, forkerte farver)
- Simplere dele (detaljer mangler, for at spare tid på design og produktion)

Det kan være rigtig svært at se forskel dog, specielt på figurer der er pakket ind. Kig efter en Copyright-tekst på pakken, der skal stå ordet "Copyright" eller © symbolet, efterfulgt af navnet på firmaet eller forfatteren der har lavet den anime/manga figuren er fra. Hvis der ikke gør det så er den aldrig ægte.

Normalt bliver kopifigurer solgt til samme pris som den originale, eller kun en lille smule billigere, selvom den har været meget billigere at lave. Så man bliver ikke bare snydt, men man bliver faktisk snydt rigtig groft.


Al den information bekræfter bare det er en kopi ... Pisse irriterende :sur:
Men vil bruge jeres råd ang hvordan man ser forskel ;)
Tusind tak .
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Shihoudani » tors 7. aug 2014 19:25

@ LiseR - chaos.genki.dk er siden du vil have fat i, hvis du vil tilbyde din hjælp igen ;)

Generelt kan jeg godt lide at se hvad folk har at sige her, og er da glad for at det er en generel positiv diskussion. Nu er jeg selv kun en regulær staffer som sælger mad, så jeg var ikke inde over event planlægningen, men føler lige jeg bliver nødt til at lave en friendly reminder her:

Genki er kun så godt som folk kan gøre det til. Event'sne bliver fundet på og afholdt af frivillige - hvis i finder det tyndt eller uinterresant, er i mere end velkomne til at skrive til Genki med jeres ideer og forslag. Også mht. til Dealer hall, hvis i har forslag til Dealers så skriv til Genki. Ved egentlig ikke hvorfor Faraos ikke var der i år, men det skal jeg ikke blande mig i.
Og i forhold til amv-konkurrencen, well, teknik kan jo bøvle ;) jeg er sikker på at tech har gjort deres bedste, men ærgeligt at det ikke fungerede.
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf TMP » tors 7. aug 2014 22:44

@SsjGogo
Nu skal du ikke knuse mine drømme om at lave amver :(
Ej det er rigtig nok. Men dette er der en anden debat til :P

Biografprogrammet virkede ganske rimeligt, selvom selve biografen var svær at finde. (De havde glemt at placere den på kortet, det var nødvendigt at spørge i informationen for at finde den.)

Jeg kunne nu godt med lethed finde den.
Der var dog kun 2 eller 3 stykker i salen.

Og jeg er enig, jeg var også lidt utilfreds med al den disney-cosplay. Men jeg blev EKSTREM glad for Powerline cosplayet (fra a goofy movie).

Genki er kun så godt som folk kan gøre det til. Event'sne bliver fundet på og afholdt af frivillige - hvis i finder det tyndt eller uinterresant, er i mere end velkomne til at skrive til Genki med jeres ideer og forslag. Også mht. til Dealer hall, hvis i har forslag til Dealers så skriv til Genki. Ved egentlig ikke hvorfor Faraos ikke var der i år, men det skal jeg ikke blande mig i.
Og i forhold til amv-konkurrencen, well, teknik kan jo bøvle ;) jeg er sikker på at tech har gjort deres bedste, men ærgeligt at det ikke fungerede.


Yeah jeg vil værdfald give al min respekt ud til de frivillige, som har arbejdet hård igennem connen. De var mega venlige.

@Shadari.
Du ville måske være interesseret i at kigge på denne debat:
viewtopic.php?f=10&t=3302&start=20&hilit=bootleg
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf LiseR » tirs 12. aug 2014 20:38

Jeg har desværre ikke mulighed for at tilbyde hjælp til Genki mere, da connen nu er privat kommercielt ejet. Som fleksjobber må jeg ikke arbejde frivilligt for en kommerciel organisation.
Cosplay er oprindelig amerikansk og ikke japansk, så det er da lige i øjet at klæde sig ud som Disney-prinsesse (japanerne gør det i øvrigt også glad og gerne.)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf nielsm » tirs 12. aug 2014 22:55

Hvis det er amerikansk popkultur man tænder på, skulle man så ikke hellere bruge sin tid og sine penge på at tage til en messe for amerikansk kultur, frem for at spilde det på en for japansk popkultur? Det må da være røvkedeligt at rende rundt et sted med et kostume der overhovedet ikke passer ind, og tilmed hvor ens interesse slet ikke matcher.


Tilbage til "Genki"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst