Hvordan var Genki?

Diskussion af Genki
Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Hecko X » tirs 12. aug 2014 23:52

LiseR skrev:Jeg har desværre ikke mulighed for at tilbyde hjælp til Genki mere, da connen nu er privat kommercielt ejet. Som fleksjobber må jeg ikke arbejde frivilligt for en kommerciel organisation.

Det har været privat kommercielt ejet siden vist nok 2012, og som fleksjobber må du, afhængigt af omstændighederne, godt arbejde for en kommerciel organisation. Snak dog altid med din sagsbehandler om det først!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf SsjGogo » ons 13. aug 2014 09:34

Man må - hvad enten man er på fleks, aktivering m.v. - gerne have fritidsarbejde.

Vurderingen er, hvorvidt det udførte arbejde kan sidestilles med normalt lønnet arbejde.

Jeg tror ikke personligt, at en weekend om året til en j-pop messe vil skabe problemer - men I skal altid kontakte jeres respektive kommuner og forhøre jer om det.

Vær opmærksom på, at kvaliteten af svarene kan veksle - hvis I er tvivl, så giver jeg gerne nærmere råd og vejledning - hvis jeg naturligvis formår.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf LiseR » ons 13. aug 2014 11:36

Ja, connen overgik til at være kommercielt ejet efter Genki 2012.

Mht til fleksjobbere - den er desværre ret klar. Max 4 timers frivilligt arbejde om ugen, for det første. For det andet mente min SB at det skulle være ala Røde Kors eller en idrætsforening for at den var helt god. Og for at være ærlig, jeg har ikke selv overskud til at indhente flere oplysninger - jeg vil hellere bruge kræfterne på mit lønnede arbejde :)
Da jeg tilbød at oversætte for Genki, ville det være at sidestille med mit lønnede arbejde, for det er det samme jeg laver :D

Cosplay af amerikanske figurer matcher fint til en con hvor mange cosplayer amerikanske figurer. Hvis connen havde ønsket at folk primært cosplayede japanske figurer havde den vel givet udtryk for det.

Den eneste "messe" jeg kan komme i tanker om, hvor fokus stringent er på japansk kultur, er Sakura festivalen på Langelinie. Her har jeg heller ikke set folk i superheltedragter.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Paper
Genin
Genin
Indlæg: 99
Tilmeldt: man 20. aug 2012 18:31
Køn: Kvinde

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Paper » tors 14. aug 2014 12:59

Jeg oplevede ikke rigtige nogle af eventsne, da jeg mest var og arbejdede i dealer roomet og solgte ting for animerch. Der var en del bootlegs with nogle af de andre boder af hvad jeg kunne se, men vi fik dog stadig solgt af vores ting og der var masser af glade folk og flotte udklædninger. Jeg synes dog ikke at maden var noget at råbe hurra for :/

Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Skymone » fre 15. aug 2014 12:42

nielsm skrev:Hvis det er amerikansk popkultur man tænder på, skulle man så ikke hellere bruge sin tid og sine penge på at tage til en messe for amerikansk kultur, frem for at spilde det på en for japansk popkultur? Det må da være røvkedeligt at rende rundt et sted med et kostume der overhovedet ikke passer ind, og tilmed hvor ens interesse slet ikke matcher.


Bare fordi, man ikke cosplayer en sød lille japansk skolepige, kan man da godt være interesseret i japansk popkultur også. Der er jo altså heller ikke rigtig så mange spil/film-orienterede conventions i DK.
Jeg ville da vildt gerne tage til Blizzcon frem for Genki, men der er ligesom lidt forskel i, hvor mange penge det kræver, og derfor "nøjes" jeg med de danske conventions. Det er jo også her de venner, jeg gerne vil være sammen med kommer. Jeg kan virkelig ikke se hvad problemet er i, at man ikke er klædt ud som anime-figurer. Det giver mere variation, når det ikke er så begrænset.
Og det er ikke røvkedeligt, for om man cosplayer japanske eller amerikanske figurer, så cosplayer man - og det er en matchende interesse.
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay


Tilbage til "Genki"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster