Hvordan var Genki?

Diskussion af Genki
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf SsjGogo » tirs 5. aug 2014 09:17

Det virker til, at Genki forløb meget godt - jeg kan dog, som den nørd jeg er, undre mig over, at man vil gide at reklamere så meget for AMV - henset til at det i bund og grund er ulovligt.

Men det er nok ud fra tesen om, " at de andre gør det også". :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf LiseR » tirs 5. aug 2014 09:35

Hvis man er ligeglad med bootlegs er man vel osse ligeglad med copyright i Amv'er? ;)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf SsjGogo » tirs 5. aug 2014 10:11

Godt ord igen - og jeg skal nok lade være med at køre det her ud på et sidespor. Jeg er oprigtig glad for, at folk har hygget sig - og til et event af denne størrelse kan man ikke undgå nogle mangler.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Mink
Kage
Kage
Indlæg: 519
Tilmeldt: man 9. maj 2011 07:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Mink » tirs 5. aug 2014 10:22

De positive ting:
+ Glade og behjælpelige gophere/staffere
+ Rimelige priser for mad/snacks
+ Styr på teknikken til Cosplay showet
+ God udnyttelse af Gameroomet med masser af plads og blæsere
+ Meget! bedre styr på de frivillige initiativer og hvor disse skulle sætte op sammenlignet med sidste år

De negative ting:
- forvirring ved en række events
- Nærmest ingen manga/anime i dealerrummet
- Generelt uinteressant event plan (til min smag :))
- Dårlig køkultur om lørdagen ved køb af biletter

Så alt i alt synes jeg at der var rigtig mange gode forbedringer fra sidste år, men som enhver anden convention er der stadig plads til en række forbedringer ^_^
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews
Formand for KAF.
Spørgsmål vedrørende Københavns Anime Forening kan sendes til følgende E-mail: Bestyrelsen@Animekbh.dk
http://animekbh.dk/

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Shadari » tirs 5. aug 2014 12:20

Noah -
Jeg blev også skuffet over der ikke var særlig meget salg af manga og anime .
Havde regnet med at fantask eller faraos var der ligesom sidste år :nom:
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf SomethingPurple » tirs 5. aug 2014 13:44

SsjGogo skrev:Det virker til, at Genki forløb meget godt - jeg kan dog, som den nørd jeg er, undre mig over, at man vil gide at reklamere så meget for AMV - henset til at det i bund og grund er ulovligt.

Men det er nok ud fra tesen om, " at de andre gør det også". :D

AMV'er ikke ulovlige, hvis man har indhentet tilladelse fra de rigtige, selvom skeptikeren i mig nok siget at genki ikke har gjort det, er det gerne noget man ser de store coner i usa gøre.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Shadari » tirs 5. aug 2014 14:02

SomethingPurple skrev:
SsjGogo skrev:Det virker til, at Genki forløb meget godt - jeg kan dog, som den nørd jeg er, undre mig over, at man vil gide at reklamere så meget for AMV - henset til at det i bund og grund er ulovligt.

Men det er nok ud fra tesen om, " at de andre gør det også". :D

AMV'er ikke ulovlige, hvis man har indhentet tilladelse fra de rigtige, selvom skeptikeren i mig nok siget at genki ikke har gjort det, er det gerne noget man ser de store coner i usa gøre.

Jeg troede det var lovligt hvis man ikke lagde dem på youtube men konkurrencer var i orden :/
Nå men man lære jo noget nyt hele tiden ;)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf SsjGogo » tirs 5. aug 2014 14:25

Det er naturligvis ikke ulovligt - når ophavsrettighedsindehaveren giver sit samtykke - hvilket jeg burde have tydeligjort i mit indlæg, men som du selv siger - så tror jeg næppe (jeg står gerne rettet), at Genki har indhentet tilladelse fra folk i industrien.

Såfremt Genki har indhentet ovenævnte tilladelse - samtykke, så skal jeg beklage min "anklage".

@Shadari

Lovligheden af at bruge andres "produkter" eller "kunstværker" afhænger af, om ejerne af disse rettigheder siger ja. Hvis du køber en sang og en film og sætter dem sammen, så er det ok, så længe det foregår indenfor husets fire vægge.

Når det gøres på en skala, hvor 2000 + gæster deltager, så kræves der samtykke.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf Shadari » tirs 5. aug 2014 14:48

SsjGogo skrev:Det er naturligvis ikke ulovligt - når ophavsrettighedsindehaveren giver sit samtykke - hvilket jeg burde have tydeligjort i mit indlæg, men som du selv siger - så tror jeg næppe (jeg står gerne rettet), at Genki har indhentet tilladelse fra folk i industrien.

Såfremt Genki har indhentet ovenævnte tilladelse - samtykke, så skal jeg beklage min "anklage".

@Shadari

Lovligheden af at bruge andres "produkter" eller "kunstværker" afhænger af, om ejerne af disse rettigheder siger ja. Hvis du køber en sang og en film og sætter dem sammen, så er det ok, så længe det foregår indenfor husets fire vægge.

Når det gøres på en skala, hvor 2000 + gæster deltager, så kræves der samtykke.

Ah okay tak ^^,
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvordan var Genki?

Indlægaf nielsm » tirs 5. aug 2014 18:08

Enig i at programmet var ret tyndt på events, særligt i forhold til ting der ikke bare var "sociale" eller cosplay-relaterede.

Garderoben fungerede godt, de gange jeg brugte den.

Det var godt med entréen/billetsalget placeret i et telt udenfor, men jeg var der så ikke ved det store rush ind så jeg ved ikke hvordan de håndterede mængden der.

Jeg synes ikke priserne på rigtig mad i restauranten var helt rimelig i forhold til mængden, men den karry jeg fik mig om søndagen smagte dog godt.

Der var vist generelt meget lidt bootleg i dealerrummet i år. Der var én forhandler der havde pirat-cd'er (Miya Records label), vist også én som havde bootleg figurer, og så var der alle de sædvanlige ulicenserede nipsting, smykker og plakater. Men ja, der manglede virkelig en forhandler af manga.

Jeg så kun cirka halvdelen af cosplay-showet, og føj. Det var alle de samme, gamle clichéer der blev gentaget igen i år, bare med endnu færre kostumer baseret på anime/manga.
Hvad er relevansen af at tage et kostume på og så danse til en fuldstændig urelateret (amerikansk) popsang?
Hvis I skal have et forudindtalt lydspor så sørg da i det mindste for at man kan forstå hvad I siger så meningen ikke går tabt, der er ikke noget at grine eller græde af ellers.
Hører Disney, Adventure Time, Night Vale, osv. ikke mere til på Geekcore?

Biografprogrammet virkede ganske rimeligt, selvom selve biografen var svær at finde. (De havde glemt at placere den på kortet, det var nødvendigt at spørge i informationen for at finde den.)


Tilbage til "Genki"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster