Genki aktiviteter 2016

Diskussion af Genki
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Genki aktiviteter 2016

Indlægaf l.mathiasen » fre 1. apr 2016 14:04

Der er lige blevet annonceret en række arrangementer til årets Genki, og tænkte jeg må hellere bringe dem her

I årevis er vi blevet kendt som cosplayconnen, men vi er meget mere end det, nemlig et arrangement for ALT japansk popkultur, så i år har vi set på hvad vi kunne gøre bedre for alle. For det første har vi sparet en udenlandsk cosplaydommer væk, jeg ved godt det lyder trist, men vi har stadig inviteret 2 dygtige cosplayers fra Argentina og Rusland, der vil blive suppleret med en af vores dygtige lokale cosplayers. De sparede penge har vi brugt på at invitere den prisbelønnede levende anime leksikon Helen McCarthy fra England.

Af danske gæster har vi i desværre måtte sige farvel til vores faste youtubere for at få plads til nogle andre spændende gæster:
Forlægger Paw Mathiasen fra forlaget Fahrenheit, den danske udgiver af Jiro Taniguchi vil tale om sin kærlighed for nouvelle manga.
Vi har også besøg af oversætter Mette Holm, der ud over at havde oversat en lang række manga og Ghibli-film, også er kendt som hende der bragte os den verdensberømte forfatter Haruki Murakami på dansk.
Fra Det Danske Filminstitut får vi besøg af forskningsleder Lars-Martin Sørensen, der har en stor personlig interesse for Japan, og skrev ph.d.-afhandling om filmcensur under den amerikanske besættelse af Japan fra 1945-52

Vi har også fået fat i nogle almindelige fans og fået dem til at afholde foredrag:
Rasmus Christiansen, som vil fortælle om den feministske manga bølge i 1970erne.
Niels Hansen med foredraget "På sporet af Akarin" hvor han gennemgår beviser for at der skulle havde været en figur mere med i serien Yuru Yuri.
Inspireret af Game of Thrones popularitet har vi fået Lars Mathiasen til at holde et foredrag om et japansk værk, der på mange måder minder om GoT med sine mange personer og indviklet politik, nemlig Legend of the Galactic Heroes, hvor han gennemgår alle de vigtige personer så vi er klar til når den endelig bliver udgivet på engelsk snart. Foredraget vil havde 3 spisepauser indlagt.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki aktiviteter 2016

Indlægaf SsjGogo » fre 1. apr 2016 18:08

Lige på nær det med Legend of the, lyder det som et spændende program! :p
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Genki aktiviteter 2016

Indlægaf l.mathiasen » lør 2. apr 2016 00:14

Bare rolig fans af youtubere, det var kun en aprilsnar, som en enkelt (eller alle) nok havde regnet ud, og et LOGH foredrag med kun 3 spisepauser, tænk på alle de folk der så ikke er tid til at nævne!
Jeg overvejede at finde på foredrag til alle de faste folk, men jeg fandt på ideen i bruseren, så der var ikke så meget tid til at finde på noget, og de ting jeg havde tænkt på var glemt igen da jeg havde formuleret teksten :)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Genki aktiviteter 2016

Indlægaf SsjGogo » lør 2. apr 2016 07:18

I alle tilfælde kunne man håbe, at Genki lader sig inspirere!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Genki aktiviteter 2016

Indlægaf JoaCHIP » lør 2. apr 2016 13:56

Jeg var da lige ved at være fristet! :D
RYST OG NYD!


Tilbage til "Genki"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster