Anime/manga tegnekursus

Tutorials omkring cosplays, cosplay-props, japansk mad og mange andre ting.
Brugeravatar
SilverDragon
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 12. okt 2016 14:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Give
Kontakt:

Anime/manga tegnekursus

Indlægaf SilverDragon » fre 28. okt 2016 12:20

Hej alle sammen

Jeg er efter mange års pause, endelig kommet igang med at tegne igen. Derfor vil jeg høre om der er andre der har samme interesse og hvordan I begyndte at tegne.
Der ud over kunne det være fedt hvis nogle havde lyst til at møde og dele erfaringer og inspiration.
Og så vil jeg høre om der er nogle der kender til tegn kursus måske med fokus på anime og manga-stilen.

Mvh. Louise

p.s admin, hvor er det muligt at smide eksempler på sine skitser op til inspiration og ris og ros fra andre, syntes ikke jeg har kunne finde et passende sted til det???

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anime/manga tegnekursus

Indlægaf JoaCHIP » fre 28. okt 2016 14:21

Jeg tror tricket er at bruge et af de der mange image hosting sites der findes, f.eks. imgur.com eller lign.

PS: Jeg ville ønske jeg havde tålmodigheden til at lære at tegne, og jeg ved der er et par herinde som er seje til det.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Spreeunit
Badeand
Badeand
Indlæg: 280
Tilmeldt: man 22. okt 2012 18:13
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valhalla

Re: Anime/manga tegnekursus

Indlægaf Spreeunit » lør 29. okt 2016 12:23

til det sidste spørgsmål så har Joachip givet et godt bud på hvad man kan bruge som image hosting. Imgur er godt fordi du har en bruger og kan stashe billeder så længe man har lyst. Til forskel fra nogle andre jeg har prøvet hvor jeg ikke kunne fordi det bare skulle være noget hurtigt upload noget, men det er altså død irriterende ikke at kunne finde dem "et sted" igen. Selv har jeg en gammel bruger på Photobucket.com men det er meget hipsomhaps jeg gider at bruge den. For det meste er det Deviantarts Stash funktion jeg bruger, fordi der ikke er bøvl med så meget til forskel for Photobucket. jeg har kun photobucket fordi der ligger gammel skrammel jeg gerne vil beholde men ikke gider at flytte andet steds hen :p
jeg bruger vist også en gang imellem Tumblr.com til den slags.

Jeg tegner selv og har gjort det en lille håndfuld år. Jeg startede seriøst i 2012 men har også haft et års pause + en del måneder hist og pist spredt lidt rundt. Her 2016 har jeg været bremset både med energien men også tiden grundet min uddannelse. Jeg har bla. været i et travt havecenter på et halvt års tid. + skoleperioden kræver mentalt meget af mig. jeg begyndte at tegne grundet depression og det var det der holde mig igang. Jeg har dog også tegnet mere manga for en del år tilbage men det motiveret mig ikke nok til at fortsætte.

Jeg var enlig igang med et projekt jeg rigtig gerne vil fortsætte med, men jeg må inse det må blive udskudt i et stykke tid endnu.
jeg har oprettet en tråd her hvis du er lidt nyssgerig --> http://www.animanga.dk/viewtopic.php?f=14&t=3755
jeg har også lidt andet liggende rundt omkring på forummet. mest i den tråd der hedder dine manga tegninger som er linket below.

hvis du ikke har kigget rundt omkring forummet er der oprettet et par tråde om diverse emner om tegning.
Blandt andet kan du kigge lidt i "Dine manga tegninger" --> http://www.animanga.dk/viewtopic.php?f=8&t=667&start=120
så er der Gode tegnetutorials -->http://www.animanga.dk/viewtopic.php?f=8&t=3490
Joachip har linket et gratis ikke download program her --> http://www.animanga.dk/viewtopic.php?f=14&t=576
det fede ved det program er at man kan lave Mirror effekt til mønstre så det får symetri uden det tager for langt tid ^_^
kan man self også i andre programmer men det er jeg ikke så meget inde med.


Mine tips til dig er de gyldne ord: Vær Inspireret og søg bredt! tænkt formerne i 3D og få perspectiv/gravity/motion/flow med. Læg måske en ugeplan for hvornår du kan tegne. fokusere ofte på ting du har svært ved. Brug Gerne Youtube og Deviantarts section for tegnetutorials. Bare husk på at størstedelen af de tutorials andre har lavet fokusere mest på hvordan de gør deres ting. Så man skal lige greje om det er brugbart eller ej og tage tips til dig. Gem alt dine gamle tegninger så hvad du har af ideér ligger tilgængeligt og ikke mindst er det motivation til at se når man forbedrer sig :3
Nu er jeg frygtelig dårlig til at vise mine ting og få kritik, mest af alt fordi jeg frygter alt for mange ting til at turde gøre det. men hvis du kan få nogle til at vurdere dine tegninger så gør det! det er sundt at se sine fejl tidligt og blive bedre til hvad man har svært ved.

Manga/tegne kursuser får du ikke meget af her i DK, hvis du gerne ville gå til aften kursus et par gange om ungen. Og jeg frygter faktisk at hvis der er noget et eller andet steds så ville det ende hurtigt i de der amatør bøger "how to draw in manga style" og det vil du bestemt ikke få noget ud af ud over en tom konto. Der findes en skole over i Jylland til animator men den sastning er virkelig barsk og man skal allerede have 10+ år proffesionelt erfaring før man kommer derind. Jeg har ikke engang en chance. men jeg er selv mere over i illustration end frame by frame motion som tegnefilms kunstnere skal ^_^ Ellers må du skrive dig op på et croquis tegnekursus, for du kommer ikke udenom Anatomi inden for manga.
Selv håber jeg en dag at komme på et aftenkursus for øvede. Men den tid den drøm ^_^
Jeg finder i øjeblikket tutorials på youtube. Sycras channelhttps://www.youtube.com/channel/UC5dyu9y0EV0cSvGtbBtHw_w er en favorit, selvom han nogle gange siger lidt volapyk hvis det er lange videoer så Skal man se hans videoer!




Det med at mødes med andre. Jouv det vil jeg gerne, men har svært ved at finde nogle som appalerer til de mere voksne kredser og som har nogenlunde samme type interesse som mig selv. Jeg er ikke så vild med at skulle være flokket rundt om en masse teenagere og det eneste der bliver snakket om er desu og costplay.
Det betyder dog ikke jeg er fuldstændig lukket af for at møde andre. Men sådan mere dybde ven til ven snak der ville det være rart med en på min alder ish


jeg beklager diverse stavefejl og andet vås men jeg håber du kommer godt igang med at få tegnet! ^_^ det er rart med den følselse af at få noget gjort og få det flot og færdigt :3
~Avatar created by me~


Tilbage til "Tutorials"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster