Koyo-con

Diskussion af KōyōCon
Brugeravatar
Tekkenmover
Genin
Genin
Indlæg: 76
Tilmeldt: fre 18. maj 2012 23:09
Køn: Mand

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Tekkenmover » tirs 22. maj 2012 19:54

SsjGogo skrev:så forsøge at få en godkendelse fra Århus Kommune af til næste år


Jeg har selv forslået i den stil, med at vente til næste år, men hun er meget opsat på, det skal være i år. Derfor ser jeg blot den nemmeste/hurtigste løsning OBAA (Hvis bestyrelsen er enig) at leje lokalerne for hende denne gang. Såvel når hun/andre så skal til at ansøge til Århus, hun/andre har noget dokumentation omkring connens resultater fra 2012 (I år) Kan der være en større sandsynlighed til at blive godkendt, men ikke engang sikkert det er nok for Århus. Kommer så meget and på, hvem du får derinde, at det er uhyggeligt >_<

SsjGogo skrev:medmindre, at OBAA skal anvendes som permanent løsning


Ikke en tanke jeg ville nyde, da jeg vil hellere se denne Con, blive en kombination af Higashi, Chibi og OBAA, derfor kan jeg se ideen med at gøre den sin egen arrangement forening, så længe de 3 har med at gøre. Men IKKE i år, du skal tænke på, der skal så meget arbejde til det, for at gøre connen specielt, jeg ønsker ikke den skal blive et kopi af svs eller genki, vi skal op med vores eget motto, vores egne mål for denne, såvel have de 3 foreninger til at deltage... Og dette er problemet, jeg føler ikke de 3 foreninger er med nogen steder >_<

Her tænker planer om et møde, at personer fra de forskellige foreninger sætter sig sammen, og snakker om det, end blot skrive på forummet, da der kan ske utrolig mange misforståelser... Jeg ved ikke hvad hun laver, hvad hun arbejder på osv. Lige pludselig læser jeg, gøre det til en forening... Det er forvirrende og virker klodset, ikke planlagt, det er det du må forstå fra mit/andres synspunkt, vi kan ikke se hvad hun laver, og hvis der ikke bliver snakket sammen, eller lavet enigheder, er ingen en del af det, som er ideen ved connen.

SsjGogo skrev:(se blot på by, dato, NAVN)


Gogo det er nemt at sige en dato, finde et navn såvel by... Men det er en helt anden verden, når det skal sættes op, det sådan mange andre mulige conner er gået ned, de havde idearne, men kunne ikke få dem ud, typisk problemer med lokaler, byen, blive godkendt, budgettet osv.

Vi har 3 foreninger i Østjylland, folk der har startet dem op, og hver forening har en drøm, hvorfor ikke lade conne blive en fælles drøm, jeg ser større muligheder for det ville lykkes, hvis disse 3 foreninger kan arbejde sammen. Lige nu er hun hovedsagelig alene, og vi sidder på sidelinjen og kan ikke gøre noget, fordi vi ikke ved hvad der sker, fordi der er ingen plan.

Jeg BRÆNDER for en con, jeg VIL se en con i Østjylland, men den skal være i orden, den skal have noget som er anderledes, end de 3 andre, ellers bliver den blot, som en af de 3 andre. Og jeg tror på, hvis disse 3 foreninger (Higanshi, OBAA, Chibi) arbejder sammen, kan det blive en unik con, som ingen har set eller oplevet. Det ville blive en forandring i miljøet, at 3 foreninger ville kunne samarbejde.

Beklager mundfulden, men jeg har meget passion ^^"
[b]Don't let the user name fool you.... I play other things aswell :3[/b]

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf SsjGogo » tirs 22. maj 2012 20:07

Jeg kunne ikke være MERE enig i, at det ville være fedest - at foreningerne på kryds og tværs samarbejder.

Faktisk forsøgte nogen af os, at samle et initiativ til et sammenkomst arrangement - men kun Higashi var frisk. OBAA svarede aldrig på min mail (UNDSKYLD LARS; DU VED JEG IKKE KAN LADE VÆRE!) :P

Så det skal I endelig forsøge på - og din "kritik" er heller ikke helt fejlplaceret (selvom det måske lød sådan fra min hånd) - min pointe var blot, at der skulle gives lidt tid, samt at vi ikke skulle afskrække dem, før at projektet overhovedet er begyndt.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
TAT
Jonin
Jonin
Indlæg: 263
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Grenaa

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf TAT » tirs 22. maj 2012 20:09

Beklager den lidt hurtige skrevet besked :(

Lige for at dæmpe lidt på snakken om at Chibi Gaffa ikke er med og om at hun er selv i dette projekt.

Jeg kan sige at Chibi Gaffa er med i dette projekt og jeg selv er med i arrangørgruppen. :3

*Skynder sig tilbage til eksamens relateret skolearbejde* -_-*

EDIT: *Retter lidt og skynder sig afsted igen* -_-*
Nuværende projekter: KōyōCon, Chibi Gaffa og skole m.m.
Laver: Formand for Chibi Gaffa, Bestyrelse af KōyōCon, Hjemmeside/Spil programmering, elev på spiludviklings college og meget mere...

Brugeravatar
TAT
Jonin
Jonin
Indlæg: 263
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Grenaa

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf TAT » tirs 22. maj 2012 22:40

Håber ikke jeg har skræmt folk væk -_-*
Nuværende projekter: KōyōCon, Chibi Gaffa og skole m.m.
Laver: Formand for Chibi Gaffa, Bestyrelse af KōyōCon, Hjemmeside/Spil programmering, elev på spiludviklings college og meget mere...

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Soffy » ons 23. maj 2012 23:18

Wow det var noget af en mundfuld...

Tekkenmover, jeg er meget ked af hvis du har fået indtryk af at jeg ekskluderer andre fra det her projekt eller ignorerer dem. Grunden til at jeg er gået i gang med at undersøge mulighederne for at oprette Koyo som forening er at OBAA har været rigtig svære at få ordentlig kontakt med og jeg gerne vil sikre mig at det her kommer til at ske - jeg brænder lige så meget for det her som du gør, og derfor tør jeg ikke lade con'en afhænge af om min mails til OBAA kommer igennem. Som jeg allerede har fortalt dig gik jeg f.eks glip af den første mail I sendte tilbage og gik derfor uden kontakt til jer i to dage, noget jeg er utrolig ked af da jeg jo før burde have tænkt på at tjekke spamfilteret. Jeg er også rigtig ked af ikke at have bedre direkte kontakt til OBAA, men at være tvunget til at skrive gennem hjemmesiden.

Grunden til at jeg er meget opsat på at con'en skal være i år er som sagt at jeg virkelig brænder for det her, og gerne vil udfylde tomrummet efter J-popcon. Hvis det ikke er muligt at træffe de nødvendige forberedelser er vi selvfølgelig klar til at vente til næste år :)

Og når jeg siger "vi", så er der en helt anden problemstilling - lige nu er vi officielt kun to personer i arrangørgruppen, hvilket får mig til at undre mig meget over følgende formulering:

"Ikke en tanke jeg ville nyde, da jeg vil hellere se denne Con, blive en kombination af Higashi, Chibi og OBAA, derfor kan jeg se ideen med at gøre den sin egen arrangement forening, så længe de 3 har med at gøre. Men IKKE i år, du skal tænke på, der skal så meget arbejde til det, for at gøre connen specielt, jeg ønsker ikke den skal blive et kopi af svs eller genki, vi skal op med vores eget motto, vores egne mål for denne, såvel have de 3 foreninger til at deltage... Og dette er problemet, jeg føler ikke de 3 foreninger er med nogen steder >_< "

1) Som et voksent menneske går jeg ud fra at du ved hvor fuldstændig sindssygt svært det vil være at få tre foreninger fra forskellige dele af landet, med forskellige bestyrelsesmedlemmer, vedtægter, tidsplaner og lignende til at samarbejde om en con. Det absolut nemmeste er at oprette en forening specifikt til con'en, og hvis denne først kan træde i kraft til næste år, er det også helt okay.

2) "Vi skal op med vores eget motto" - er jeg gået glip af, at du har anmodet om at være medarrangør af con'en? I så fald beklager jeg, men prøv at være lidt tydeligere i dine udmeldinger, for indtil videre har vi kun snakket om at samarbejde med OBAA :) Jeg vil hellere end gerne have dig med som arrangør hvis du vil, men da jeg nævnte at vi gerne vil have en person fra hver forening (CG, OBAA, Kita, Higashi) med i arrangørgruppen af Koyocon, svarede du "Lyder også som en god ide, lige for øjeblikket er Martin ikke online, sikkert på arbejde."

3) Jeg har flere gange understreget at et samarbejde med OBAA står højt på min og TATs liste over prioriteringer, og så sent som i mandags skrev jeg til dig at vi gerne ville bruge OBAAs hjælp til at leje lokaler. En anmodning jeg stadig venter på at få respons på fra dig (:

Og vil folk så ikke være VENLIGE AT HUSKE at jeg ikke er alene om det her. Hver eneste ting jeg diskuterer med nogen, skal også diskuteres med TAT (og hvad han diskuterer med andre, skal også diskuteres med mig) og vi er ikke altid online på samme tidspunkt så der kan gå lidt tid mellem at vi kommunikerer. Læg dertil at TAT skal være sikker på at Chibi gaffa opbakker de ting han siger og at jeg skal holde styr på kontakten til OBAA og lokaler o.l, og så har vi altså en del brikker i puslespillet :)

tl;dr: Ja, det kan godt være at Koyocon først kan afholdes til næste år. Nej, jeg ignorerer IKKE obaa, jeg sikrer mig bare at hvis noget går galt i samarbejdet med dem og de andre foreninger er vi ikke fuldstændig screwed m.h.t lokaleleje. Ja, jeg virker meget fremturende men det er igen fordi at jeg ikke kan have kontakt til 4 mennesker på en og samme gang, og derfor nogle gange er nødt til bare at satse på en beslutning. Nej, det betyder ikke at jeg ignorerer andres idéer, ønsker og hjælp.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf LiseR » ons 23. maj 2012 23:39

Soffy: Gør det alene med mindre du får en hurtig positiv tilbagemelding fra en eller flere foreninger. Du har fuldstændigt ret i dine betragtninger.At få 3 foreninger til at snakke sammen er som at hyrde katte (læs: næsten umuligt.)

Der kan være både fordele og ulemper ved at have en forening i ryggen (ja, jeg er parat til at tage en diskussion om dette men ikke i denne tråd.)

Omvendt - hvis du får fat i en forening der bare er på og I svinger godt sammen, så er det så let som at lave et samarbejde.

Lad målet være at holde det i efteråret men stress ikke hvis det ikke kan lade sig gøre. Miljøet kan sagtens bære en ny lille con om foråret også. Tag din tid til at gøre dig dine erfaringer - jeg kan se du har den sunde fornuft og overblik der skal til for at bygge en god con.

I rollespilsmiljøet er det ikke almindeligt, men set før, at der opstår en forening for at holde et arrangement. Genki gjorde det samme så vidt jeg har forstået. Det kan sagtens lade sig gøre.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Soffy » ons 23. maj 2012 23:54

LiseR - tusind tak for din opbakning, det var en dejlig besked at komme tilbage til :) TAT og jeg har lige snakket om Tekkenmovers råd om at vente til næste år, og det taget det til os da vi begge er i gang med eksamener lige nu (for mit vedkommende 8 eksamener på 30 dage, så er egentlig glad nok for ekstra tid til at forberede con'en)

En lille ting jeg måske burde have nævnt i mit laaange indlæg, er at hvis folk er utilfredse med noget angående con'en, eller føler at de gerne vil bidrage er de mere end velkomne til at tilføje mig på skype (microsoffy) og tale om det der :) På den måde kan vi forhåbentlig undgå en alt for heftig spamming af denne tråd, som jeg ellers er rigtig glad for da folk har nogle gode inputs :)

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf LiseR » tors 24. maj 2012 00:02

Nok en god ide - ingen grund til at stresse, og så er I ude i god tid :3
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Zarsu
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:56
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Zarsu » tors 24. maj 2012 09:24

Soffy > Et stort arrangement behøver ikke tage et halvt år at planlægge :) Så hvis I beslutter jer for at afholde connen i år behøver I ikke nødvendigvis gå ned med stress over det.
Det sværeste er faktisk at få lokaler på plads. Kita Træffene bliver planlagt henover 2-3 måneder, hvor der jo bliver afholdt en masse konkurrence og andre events. Og det er faktisk ret begrænset hvor meget tid vi hver især bruger på det, da vi er mange om at arrangere det.
Så længe I bare får en masse frivillige/planlægnings-hjælpere kan I få arrangeret utroligt meget på kort tid :)

En førstegangs con behøver jo heller ikke være spækket med 40 events igennem weekenden ^^

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Soffy » tors 24. maj 2012 11:16

Zarsu skrev:Soffy > Et stort arrangement behøver ikke tage et halvt år at planlægge :) Så hvis I beslutter jer for at afholde connen i år behøver I ikke nødvendigvis gå ned med stress over det.
Det sværeste er faktisk at få lokaler på plads. Kita Træffene bliver planlagt henover 2-3 måneder, hvor der jo bliver afholdt en masse konkurrence og andre events. Og det er faktisk ret begrænset hvor meget tid vi hver især bruger på det, da vi er mange om at arrangere det.
Så længe I bare får en masse frivillige/planlægnings-hjælpere kan I få arrangeret utroligt meget på kort tid :)

En førstegangs con behøver jo heller ikke være spækket med 40 events igennem weekenden ^^


Det var også sådan jeg havde det, men prøver lidt at gøre alle tilfredse, og hvis de tre foreninger vil være med kommer det i hvert fald til at tage lidt ekstra tid med planlægning. Lige nu har jeg det sådan at hvis vi kan nå at afholde con'en i år vil det være super, og hvis vi er nødt til at vente til næste år vil det heller ikke gøre noget :) For mig er det vigtigste at miljøet er involveret og bakker op om det.

Og så er der lige det med at vi endnu ikke er overvældende mange om det. Vi er 2-3 arrangører, og så er der heldigvis også en 3-4 personer som kommer med råd og hjælp m.h.t det praktiske (:


Tilbage til "KōyōCon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster