Koyo-con

Diskussion af KōyōCon
Brugeravatar
Tekkenmover
Genin
Genin
Indlæg: 76
Tilmeldt: fre 18. maj 2012 23:09
Køn: Mand

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Tekkenmover » man 24. sep 2012 18:55

Zarsu skrev:Hvis I fx laver et dealerroom, hvor I inviterer danske anime/manga butikker kan I bede om at få sponsoreret præmier af dem, som tak for at de får lov til at sælge ting til jeres convention :)


Nej, dette ville bestemt være uhøflig at gøre, den bedste måde at gøre dette, er at spørge om de gerne vil give en gave, som kan bruges til konkurrencer, hvad end de har lyst til, et gave kort til deres bod, en t-shirt, nøglering osv, hvad end det er, de føler de kan give.

Sponsor penge kan også blive benyttet til nogle gaver, selvfølgelig ikke noget med at bruge for store beløb på præmier, igen, dette er første gang, hvilket betyder i ikke har mange penge at gøre med.

Bare husk på en ting, ikke noget med at spørge om en dealer, har lyst til at give præmier til alle konkurrencer. Tænk om hvor præmierene bliver sat hen, og til hvilke konkurrencer er mest fortjent til dette.

En anden ting man skal tænke over, er hvor meget de giver i sponsor penge såvel, og om de skal betale for at være der, som de normalt gør til større events. Men siden dette er første gang Koyo-con er startet, synes jeg ikke det kan tillades at kræve penge, da det endnu er usikker, hvor mange mennesker koyo kan tiltrække.

Igen har jeg lidt erfaring med at finde sponsor osv, så kan sikkert hjælpe lidt der, der mulighed for tilbyde sponsor reklamer til eventet, eller give dem muligheden for at bestemme, hvilken plads de vil have i dealer roomet. Selvfølgelig, først til mølle.
[b]Don't let the user name fool you.... I play other things aswell :3[/b]

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Koyo-con

Indlægaf Soffy » tirs 25. sep 2012 09:10

Super gode input fra jer begge, tusind tak :) Vi planlægger at have konkurrencer i en del forskellige områder og personligt synes jeg også præmier kan bruges til at tiltrække og engagere congæster. F.eks (spoiler omkring en mulig konkurrence) :
Spoiler: vis
vil en fotograf måske ikke lige tænke "årh hvad jeg kan vinde tegneredskaber, den konkurrence SKAL jeg bare deltage i" så ville gerne have bud på relevante, billige præmier
:) Men gavekort til vores dealere kan man vel altid bruge...

@Tekkenmover - det lyder godt, kan du skrive en lille liste til mig privat over forslag til sponsorer? Tror det bliver vores næste prioritet :)

@Ssjgogo - tak for titelændringen :D

@ALLE - hvad vil I synes om at bruge J-popcons gamle dato, 2.weekend i november, til Koyo2013? Vi tænker at mange folk fra tidligere år har denne weekend "sat af" til cons, plus at den ikke er helt så tæt på december at folk har brugt alle deres penge på julegaver, samtidig med at den ikke er heeelt tæt på Genki så folk har lidt tid til at spare op og lave cosplays :)

Brugeravatar
Aabenhuus
Chunin
Chunin
Indlæg: 151
Tilmeldt: tors 18. aug 2011 14:22

Re: Koyo-con

Indlægaf Aabenhuus » tirs 25. sep 2012 16:10

Synes det lyder som en god idé mht. datoen. Ellers måske 1. weekend i november?
Og son jeg også har skrevet på facebook, ville det mest fornuftige være at tjekke med J-popcon først, om de har hensigt at flytte datoen tilbage til november, eller om de vil forblive en marts con. :3

Og mht. præmier.
En let og billig præmie ville være et diplom! Diplomer er altid fantastiske, da man så kan bevise at man rent faktisk har fundet noget, og man kan huske det selv. :3
Man kunne evt. sætte nogle pakker pocky/japansk slik på højkant til spille konkurrencer.
Og ellers kunne man jo give et mindre beløb. Fx diplom og så 50 kr. eller et gavekort til en af de bode der er til stede på connen.
Og til fx. en comic quiz (hvis det bliver relevant), kunne man jo sætte en comic på højkant.. Der er ingen der siger at det skal være dyrt.

Og så kunne I jo også spørge folk om de har ting de kunne tænke sig at donere til jeres præmie 'pulje'. Jeg har fx. et par småting jeg kunne overveje at give væk til præmie. :3

Og hvis i har en tegnekonkurrence (og en artist alley), kunne vinderen af tegnekonkurrencen vinde 50 kr. til en AA bod, hvis personen i AA vil sponsorere det. Evt mod at personen så ikke skal betale for at ha' en bod.

Jeg synes at diplomer er en super awesome ting. Det vil jeg næsten hellere ha' end en præmie af form af en genstand/penge. Og de koster ikke engang 1 kr. at lave.. Det er at lave et fint diplom design på computer, printe det ud og laminere det.. Easy as that. :3
Billede

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Koyo-con

Indlægaf *Wish* » tirs 25. sep 2012 16:17

Soffy skrev:@ALLE - hvad vil I synes om at bruge J-popcons gamle dato, 2.weekend i november, til Koyo2013? Vi tænker at mange folk fra tidligere år har denne weekend "sat af" til cons, plus at den ikke er helt så tæt på december at folk har brugt alle deres penge på julegaver, samtidig med at den ikke er heeelt tæt på Genki så folk har lidt tid til at spare op og lave cosplays :)


Jeg har lige kommenteret på Facebook, men jeg smider også kommentaren her:
Jeg tror, at start november ville være en fin placering set i forhold til de andre tre conner. Samtidig falder det heller ikke sammen med London Expo, som der hvis er blevet stigende interesse for i miljøet. Dermed ikke sagt, at I skal tænke synderligt på London Expo. Det er stadig et fåtal, der tager derover.

Det er dog meget vigtigt, at få meldt en dato ud i god tid, når I er sikre på den, så andre kan planlægge udenom KōyōCon 2013.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Koyo-con

Indlægaf SsjGogo » tirs 25. sep 2012 17:46

Super fedt med så meget åbenhed og støtte fra miljøet ift. projektet! Jeg håber, at det lykkedes.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Koyo-con

Indlægaf nielsm » tirs 25. sep 2012 18:42

Ja, gør diplomer, medaljer, pokaler eller tilsvarende til den primære præmie, og så se om I kan få nogen sponsorpræmier oven i.

Husk også at hvis I giver fysiske ting som præmie at det skal være noget med nogenlunde bred appel, og gerne relateret til konkurrencen. Hvis der f.eks. er en Naruto quiz så lad være med at give Naruto manga i præmie, der er en stor chance for at vinderen allerede har det, men noget andet Naruto merchandise ville være fint. Til konkurrencer der ikke er inden for et bestemt emne (serie/spil) er det formentlig bedre at give gavekort, for det vil være umuligt at finde en præmie som alle vil synes om.

Men absolut sørg for at den primære præmie er noget man kan vise frem, og fortæller hvad man har vundet og hvornår.

Brugeravatar
Karino123
Chunin
Chunin
Indlæg: 155
Tilmeldt: lør 21. maj 2011 18:04

Re: Koyo-con

Indlægaf Karino123 » tirs 25. sep 2012 19:14

Jeg vil bare starte ud med at sige at det er et super fedt initiativ!! >w<
og selvfølgelig, hvis I får brug for det vil jeg gerne hjælpe med alt det jeg kan haha xD

I forhold til det med diplomer til konkurrencer må jeg være enig med nogle af de andre og sige at det ville være sjovest og fedest med diplomer >u< det er en ting at få en "ting" og sige jeg vandt den i en konkurrence, en anden er at vise folk et diplom og sige "jeg vandt den i en konkurrence!" XD, jep, jeg er nok ikke så god til at formulere det men håber det er forståeligt.
Jeg selv som "ung" (er 14) må jo sige at jeg ville være mere stolt af at have vundet et diplom end en ting ^^ self. ville det også være fedt med en lille ekstra ting oveni, men det behøves ikke :p
men evt. idéer til diplomer.
Nu bruger jeg så nielsm tidligere eksempel; en Naruto konkurrence/quiz or whatever.
Måske kunne man tegne en lille chibi Naruto eller sådan noget på diplomet bare for sjovs skyld? ^^ så kommer der også lidt mere kreativitet ind i det istedet for en masse tekst hvor der står "tillykke med sejren" eller sådan noget ^w^
Adventure time, man I love that show!

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Koyo-con

Indlægaf Soffy » tors 27. sep 2012 10:19

Jeg gentager min tak for de gode forslag, og kan forsikre jer om at der vil være diplomer i overflod :D

Ang. dato så synes vi at folk har været ret positivt, og derfor bliver Koyocon 2013 afholdt 8-10.november 2013. Skolen har allerede bekræftet at den er afsat til os denne weekend fra kl.16 om fredagen til kl.16 om søndagen.

Noget jeg har tænkt på: eftersom vi får skolen temmelig sent om fredagen, tror I så at folk ville være interesseret i at betale porto for at få tilsendt deres armbånd før con'en så de kl.16 blot kan gå ind - så kan vi lave en ekstra kø hvor der bare står en enkelt gopher og tjekker armbånd?

Alternativt kan vi kigge på at lave indcheckning/uddeling af armbånd et sted hvor det ikke generer skolens elever så folk kan få deres armbånd før kl.16 (:

Brugeravatar
Tekkenmover
Genin
Genin
Indlæg: 76
Tilmeldt: fre 18. maj 2012 23:09
Køn: Mand

Re: Koyo-con

Indlægaf Tekkenmover » tors 27. sep 2012 17:33

Så vi har skolen først fra kl 16 af? Hvad med alt der skal opsættes, gøres klar, merchendiser, scene, gamerroom, sove sal/rum, check ind, biograf osv? Du regner da ikke med, at vi åbner kl 18 og har kun 2 timer til at gøre hele stedet klar til connen? -_-*

Ville ikke være noget problem hvis det var et mindre arrangement, men jeg går da ud fra i sigter efter 200 til 300 mennesker skal deltage.

Spørger blot for lige være helt sikker, at i har tænkt over forberedelsen af selve stedet, som skolen står, kan jeg ikke se den være klar -_-*
[b]Don't let the user name fool you.... I play other things aswell :3[/b]

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Koyo-con

Indlægaf Soffy » tors 27. sep 2012 22:01

Tekkenmover skrev:Hvad med alt der skal opsættes, gøres klar, merchendiser, scene, gamerroom, sove sal/rum, check ind, biograf osv? Du regner da ikke med, at vi åbner kl 18 og har kun 2 timer til at gøre hele stedet klar til connen? -_-*

Ville ikke være noget problem hvis det var et mindre arrangement, men jeg går da ud fra i sigter efter 200 til 300 mennesker skal deltage.

Spørger blot for lige være helt sikker, at i har tænkt over forberedelsen af selve stedet, som skolen står, kan jeg ikke se den være klar -_-*


Det regnede jeg da med at congæsterne selv stillede op, vi kan ikke gøre alt for dem.

Spoiler: vis
Ovenstående var dybt umoden sarkasme fra min side af som jeg undskylder meget. Vi har en dialog i gang med vores kontaktperson på skolen for at se hvor meget vi kan stille op inden kl.16 - hvis f.eks multisalen ikke er i brug kan vi godt stille ting op der SELV om vi jo egentlig ikke har brug for scenen og lydudstyret før lørdag aften. Kan forsikre dig om at vi har tænkt over forberedelsen af selve stedet :) Eftersom det jo er en skole vil de gerne have at området er tømt for elever inden kl.16 og ikke render rundt og blander sig med vores gæster, hvilket jeg personligt også er glad nok for.


Tilbage til "KōyōCon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst