Koyo-con

Diskussion af KōyōCon
Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Koyo-con

Indlægaf Soffy » tirs 2. okt 2012 14:10

Som jeg ser det er det bedst at åbne indcheckning kl.16, og så sige at den første aften har con'en "åbent" på den måde at de aktiviteter der foretages alle sammen kan foregå på torvet - et forholdsvis stort åbent område, men at der ikke er åbent i panelrummene og multisalen.

Multisalen kan så muligvis åbnes ved 21-tiden, afhængigt af hvor hurtigt vi får stillet de nødvendige ting op. Jeg har nu kontakt til Kasper som siger at vi skal regne med 3+ timer til opstilling - der skal ifølge planen ikke bruges stole i multisalen fredag.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Koyo-con

Indlægaf *Wish* » tirs 2. okt 2012 15:00

Soffy skrev:@Mai - der er taget højde for størstedelen af ting på den liste, så vidt jeg kan se bliver det mest tidskrævende arbejde at stille scene&lyd/lys op. Plejer I til SVS at gøre dette fredag eller lørdag? Det vi skal bruge multisalen til om fredagen kræver hverken stole eller andet udstyr end de projektorer der er i forvejen, men tror godt vi kan få lov til at stille scene m.m op før kl.16 så det er klar til lydprøver lørdag.

Æh... siden vi kom ud i sportscentret har vi jo haft to scener, som egentlig er den samme scene i forskellige størrelser. Scenen i multihallen, som bruges til Velkomst, Freestyle og andre events i eventområdet der, bliver sat op inden connen åbner. På området stiller vi også vores eget lydudstyr op. Om lørdagen rykkes scenen så ind i cosplayhallen i større format, hvor lydfolkene så også kommer og sætter deres setup op af lys og lyd. Hvornår scenen er blevet rykket, har varieret fra år til år.

Som andre har nævnt, så bliver opstillingen nemmere jo bedre, man kender de enkelte lokaler og selve bygningen.

Soffy skrev:Som jeg ser det er det bedst at åbne indcheckning kl.16, og så sige at den første aften har con'en "åbent" på den måde at de aktiviteter der foretages alle sammen kan foregå på torvet - et forholdsvis stort åbent område, men at der ikke er åbent i panelrummene og multisalen.

Multisalen kan så muligvis åbnes ved 21-tiden, afhængigt af hvor hurtigt vi får stillet de nødvendige ting op. Jeg har nu kontakt til Kasper som siger at vi skal regne med 3+ timer til opstilling - der skal ifølge planen ikke bruges stole i multisalen fredag.

Med mindre folk kan opholde sig et sted, hvor I ikke skal igennem hele tiden for at færdiggøre resten af opstillingen, vil jeg personligt ikke anbefale at lukke folk ind på conområdet, før I har alt klart. Kan de opholde sig i f.eks. den vestlige side af bygningen, hvor alt er klart og I så mangler den østlige side, hvor de ikke kan komme hen endnu, kunne det godt gå. Jeg ved bare, at jeg selv ville blive stresset af at have en masse folk gående, imens jeg stadig var i gang med at forberede connen.

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Koyo-con

Indlægaf Soffy » tirs 2. okt 2012 22:21

*Wish* skrev:Med mindre folk kan opholde sig et sted, hvor I ikke skal igennem hele tiden for at færdiggøre resten af opstillingen, vil jeg personligt ikke anbefale at lukke folk ind på conområdet, før I har alt klart. Kan de opholde sig i f.eks. den vestlige side af bygningen, hvor alt er klart og I så mangler den østlige side, hvor de ikke kan komme hen endnu, kunne det godt gå. Jeg ved bare, at jeg selv ville blive stresset af at have en masse folk gående, imens jeg stadig var i gang med at forberede connen.


Det kan vi heldigvis netop eftersom multisalen her er en tilbygning, som også har døre der "ud til" - altså så man kan komme ind uden at skulle igennem skolen (:

Edit: Kasper siger at de stiller udstyret op og tager det ned samme dag, dvs. lørdag - altså er det ikke noget problem at bruge multisalen fredag til det vi har planlagt (tihi, hemmeligheder...)

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Koyo-con

Indlægaf Soffy » tors 22. nov 2012 15:28

LONG TIME NO SEE:

TAT er hjemvendt fra Amerika og vi stræber efter at have en hjemmeside (med mulighed for tilmelding og betaling) kørende omkring januar.

MEN som sædvanlig vil vi gerne have nogle input til hvordan hjemmesiden skal opbygges, hvad den skal indeholde osv. :)

Brugeravatar
Aabenhuus
Chunin
Chunin
Indlæg: 151
Tilmeldt: tors 18. aug 2011 14:22

Re: Koyo-con

Indlægaf Aabenhuus » man 26. nov 2012 13:44

Det samme som de andre con sider ca.
Altså, en forside med de seneste nyheder
et tilmeldingssystem
en regler side
En kontakt side
info om connen og hvad den står for, til eventuelle forældre der skal give deres børn lov.
Cosplay regler til hvis der er et show, eller hvis der bare er en slags cosplays I ikke synes der skal være til connen, som fx. meget lidt dækkende cosplays.
En eventliste, hvor man kan gå ind under div. events og læse mere om de enkelte events.
En side med hvilke dealers der kommer medeventuelle hjemmesider, så man kan kigge deres udvalg igennem så man kan danne sig et indblik i hvad man ca. kan komme til at købe.
Et kort så folk kan finde stedet (som ikke er os der allerede kender Grenaa) + evt. spisesteder i nærheden.
En like knap, så folk kan like jer gennem deres facebook bruger, og derved kan I også komme ud til en større mængde folk.

Et specielt design ville også være epic. Lav evt. en maskot/farvetema? :3

Siden skal også være forholds vist nem at finde rundt på.

Sorry for det rodede indlæg... Bær over med mig.. xD
Billede

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Koyo-con

Indlægaf nielsm » man 26. nov 2012 15:43

Aabenhuus skrev:Det samme som de andre con sider ca.
Altså, en forside med de seneste nyheder

Nej.
Ikke nyheder prominent på forsiden.

Forsiden har ét formål: Sælge på 5 sekunder.
Det man straks skal finde på forsiden skal være en velpræsenteret "hvad, hvor, hvornår". Derefter, betydeligt mindre prominent, give lidt dybere oplysninger (f.eks. pris, hvornår salget åbner/lukker, sekundære events, og links til de vigtigste sider med information om de ting.)

Men det vigtigste er at forsiden har 5 sekunder til at sælge dit produkt, og en tør liste med nyheder sælger ikke.

Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Koyo-con

Indlægaf TMP » tirs 27. nov 2012 17:02

Helt enig med nielsm der...
og en anden ting der er vigtig det er at man ikke skal skive en "wall of tekst" omkring jeres con på forsiden. Omkring 1 linje er fin nok.

Menuen skal værdfald bestå af:
    info og regler
    transport (hvordan kommer man hen til jer?)
    kontakt informationer

Jeg kunne forestille mig at når man kommer på forsiden så kan man se menuen i toppen og under den (altså forsiden) står der de hurtige informationer (fx. pris, tid og sted).
Man kunne evt. lave en lille "manga side" ud af det for at få folks opmærksomhed. Eller mere simpelt bare tegne en manga figur også sætte en tale boble på den med disse informationer (der behøver de nødvendigvis ikke være store). (disse er bare forslag).
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Kioshina
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 13. jan 2013 23:03

Re: Koyo-con

Indlægaf Kioshina » søn 13. jan 2013 23:14

~Totalt Random~
Hvis det på et tidspunkt bliver aktuelt at lede efter lokaler igen så prøv at tjekke http://www.kochs.dk/Infoweb/Designskabe ... =&ForumID=

Det er en skole i Århus N. hvis lokaler kan lejes (efter min mening) billigt^^
Der er 4 etager med hver 4-6 lokaler og et fællesrum, plus en anden bygning med tre idrætsale. :)

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Koyo-con

Indlægaf Soffy » tirs 29. jan 2013 10:27

@Kioshina - den har vi i tanke til næste år :)

Der har været stiftende generalforsamling så Koyo nu er en forening og det betyder at vi kan planlægge lidt mere fast - f.eks er vi nu super glade for at få kontakt med fremtidige gophere osv. Hjemmesiden kommer op så snart vi har et baggrundsbillede (ja, den slags er vigtigt.)

Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Koyo-con

Indlægaf Skymone » lør 9. mar 2013 19:27

Jeg har ikke lige læst hele det her emne, men jeg ville lige bidrage lidt: skolen som næsten er nabo til mig i Århus V har reklameret lidt for, at de ønsker at tilbyde skolen til arrangementer, når der er lukket, og billigt, så de kan bringe lidt flere events til den her del af byen, så der var måske muligheder. Jeg har aldrig været indenfor, men den ser stor ud, og de har en teatergruppe, som vidst laver forestillinger derovre, så måske der også var en scene til et cosplay show.

Det er den her skole:
http://www.moellevang-skole.dk/Infoweb/ ... =&ForumID=
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay


Tilbage til "KōyōCon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst