Koyo-con

Diskussion af KōyōCon
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf l.mathiasen » tirs 15. maj 2012 14:49

Soffy skrev:Ved godt jeg er meget hjælpeløs her, men er der nogen som ved hvilke krav der er til en con - er det f.eks et krav at være registreret som forening?

Det jeg umiddelbart tænker er at kontakte de mulige locations og forhøre mig om priser, samt om muligheder for overnatning på skolen (brandsikkerhed osv. osv.) men vil selvfølgelig også gerne først og fremmest have nogle flere med på idéen :)


Hvis du med registreret forening mener et cvr nummer som virksomhed, så nej, men hvis Århus kommune ikke har ændret sig de sidste par år så har de krav til hvilke foreninger der låner kommunale lokaler, og de er ret vanskelige, så hvis det er din plan, så er det nok lettest at arbejde med en organisation der allerede overholder kommunens krav, da du ellers kommer til at holde mange lange møder på kulturforvaltningen -_-*
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf LiseR » tirs 15. maj 2012 15:17

Du er slet ikke hjælpeløs - du samler information om logistik før du kaster dig ud i ting, og det er super godt :)
Som l.mathiasen siger er det nok bedst at have en forening i ryggen, især hvis der skal lånes skole. Her i Odense skal man være en forening for at kunne låne skoler.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
TAT
Jonin
Jonin
Indlæg: 263
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Grenaa

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf TAT » tirs 15. maj 2012 16:17

Chibi Gaffa er i gang med at undersøge muligheder for at afholde event på Grenaa Tekniske Skole og indtil videre virker det positivt.
Hvis det var noget, kunne vi måske høre ang. en con på en 100-200 deltagere?
Nuværende projekter: KōyōCon, Chibi Gaffa og skole m.m.
Laver: Formand for Chibi Gaffa, Bestyrelse af KōyōCon, Hjemmeside/Spil programmering, elev på spiludviklings college og meget mere...

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Soffy » tirs 15. maj 2012 17:53

TAT skrev:Chibi Gaffa er i gang med at undersøge muligheder for at afholde event på Grenaa Tekniske Skole og indtil videre virker det positivt.
Hvis det var noget, kunne vi måske høre ang. en con på en 100-200 deltagere?


Lyder bestemt som en god idé :)

Jeg talte lige med Sct. Annagade skole, og der skal man være forening for at leje lokaler. Denne forening kan så ikke rigtig registreres før jeg har flere folk med, men det er godt at vide :) Desuden har den gymnastiksale hvor overnatning er tilladt, ligesom det er på et nærliggende gymnastikcenter og en skole der skulle ligge lige ovre på den anden side af vejen. Plan: undersøg krav til registrering som forening, og find flere arrangører.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf SsjGogo » tirs 15. maj 2012 18:29

Det kan jo være, at nogle søde mennesker fra Svs, Genki eller J-pop vil give lidt praktisk info.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf l.mathiasen » tirs 15. maj 2012 19:57

Soffy skrev:
TAT skrev:Chibi Gaffa er i gang med at undersøge muligheder for at afholde event på Grenaa Tekniske Skole og indtil videre virker det positivt.
Hvis det var noget, kunne vi måske høre ang. en con på en 100-200 deltagere?


Lyder bestemt som en god idé :)

Jeg talte lige med Sct. Annagade skole, og der skal man være forening for at leje lokaler. Denne forening kan så ikke rigtig registreres før jeg har flere folk med, men det er godt at vide :) Desuden har den gymnastiksale hvor overnatning er tilladt, ligesom det er på et nærliggende gymnastikcenter og en skole der skulle ligge lige ovre på den anden side af vejen. Plan: undersøg krav til registrering som forening, og find flere arrangører.


Hvis du vil lave din egen forening i Århus så er folkene du skal snakke med helt klart Århus Ungdommens Fællesråd http://aauf.dk/index.php?id=2

Ellers er det muligheden for at samkøre det med Otaku Batsu Aarhus som Århus Kommune har godkendt som ungdomsforening. Tror du får lettest fat på dem via facebook.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Soffy » tirs 15. maj 2012 21:37

Årrrh, det med OBAA var smart! *at føle sig dum for ikke at have tænkt på dem* Tusind tak for de gode råd alle sammen :) Det gør mig altid glad at blive bekræftet i at det danske fan community er et af de bedste og mest hjælpsomme (:

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf SsjGogo » tirs 15. maj 2012 21:52

Soffy skrev:Årrrh, det med OBAA var smart! *at føle sig dum for ikke at have tænkt på dem* Tusind tak for de gode råd alle sammen :) Det gør mig altid glad at blive bekræftet i at det danske fan community er et af de bedste og mest hjælpsomme (:

Ja Animangas brugere er :P
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Apollo
Chibi
Chibi
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 31. maj 2011 20:41
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Apollo » fre 18. maj 2012 17:15

Hejsa

Du har skrevet til OBAA på vores webmail og jeg vælger at svare dig herinde, for at alle kan læse med.

Først vil jeg gerne sige at det er en fantastisk idé og fedt at se flere ildsjæle, som gerne vil gøre noget for dette miljø.

Som Lars skriver, så har der været snakket om det før .. endda over flere gange og perioder.
Vi i OBAA har et Festuge arrangement, som vores udvalg arbejder på hvert år. Der sker fremskridt hele tiden, men der er stadig et stykke vej til, at man kan kalde det en Con. Vi ville meget gerne have det kan udvides hele tiden og få det gjort større, så vi kan gøre folk mere opmærksom på dette fantastiske emne, som Japansk Kultur er. (som er vores mål lige nu)
Vores Festuge arrangement er selv begrænset af pladsmangel. Vi holder til på Trøjborg Beboerhus og har lånt dette til vores arrangement de sidste par år (foregår kun 1 dag). Jeg ved at der bliver arbejdet på højtryk for at finde bedre og større lokaler til en fair pris.

Sct. Annagade Skolen, har vi haft lånt til et velgørenheds arrangement, for ofrene i Japan sidste år. Kun for Aulaen og køkkenet, skulle vi af med 350 kr, for bare 1 dag.
Vi ved at det er gratis at låne klasselokaler på skoler, men ved overnatning, skal der betales 30 kr per person, per overnatning. Så ved 100 mennesker, koster det 600 kr alene for en weekend. Og med Aulaen i 3 dage, giver det ca. 2000 kr.
Det er selvfølgelig ikke ret meget, da med få sponsor, så er den pris klaret. Skoler er bare virkelig kompakte og nok ikke så praksis, som man gerne vil have dem til at være. Der er også kun 1 stort lokale (hvis jeg husker korrekt) og man bør have en del mere plads til cosplay, dealers osv.

Men vil også gøre opmærksom på, at Sct. Annagade skolen bliver snart revet ned/ombygget.

Lokaler er bare sindssyge dyre i Aarhus, størrelsen er også et problem. Bare se Turbinehallen, som er en stor hal (men utrolig smuk) koster bare alene 5000-10000 kr for 1 dag ! Hvis der var flere haller man kunne tage i brug, så havde det været anderledes.
Ridderhuset, som også kun er en stor hal, koster over 40.000 kr for 7 dage (er det mindste man kan leje den i), med åbningstid for tilsynspersonale i weekenden fra 8-17 og koster 500 kr per time ud over det.

Jeg har sendt denne tråd op til debat, både med bestyrelsen og vores Festuge udvalg. Kan se du har meldt dig ind i vores facebook gruppe, så kan vi også kontakte hinanden der :)

Jeg håber at vi ser noget i nærmeste fremtid, da det kunne være fantastisk med en event i Aarhus :)
Martin / Apollo
Formand Otaku Batsu Aarhus

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf SsjGogo » fre 18. maj 2012 17:32

Tak til Apollo for at dele info med os! :)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "KōyōCon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster