Koyo-con

Diskussion af KōyōCon
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf SsjGogo » tirs 11. sep 2012 20:04

Concreteface skrev:Jeg tror desværre, I ville miste mange mulige potentielle besøgende Århusianere ved at flytte til det Grenå. Jeg har generelt et indtryk af, at Århusianere har samme holdning som Københavnerne på det punkt - hvis det ikke er inden for byen, så er det for langt væk.


Genki?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf l.mathiasen » tirs 11. sep 2012 20:19

SsjGogo skrev:
Concreteface skrev:Jeg tror desværre, I ville miste mange mulige potentielle besøgende Århusianere ved at flytte til det Grenå. Jeg har generelt et indtryk af, at Århusianere har samme holdning som Københavnerne på det punkt - hvis det ikke er inden for byen, så er det for langt væk.


Genki?

Genki er sikkert god til at tiltrække folk der kender conner i forvejen, men tiltrækker nok ikke så mange "jomfruer" som de havde gjort i København, og vil også påstå at deres program henvender sig til de "allerede frelste" med megen fokus på cosplay og andre interne ting og dermed ikke rigtigt henvender sig til folk der ikke lige falde i deres bestemte ramme.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
TAT
Jonin
Jonin
Indlæg: 263
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Grenaa

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf TAT » ons 12. sep 2012 19:42

Aabenhuus skrev:. . . Er lokalerne gode på handelsskolen? Har gået der og jeg synes nu altså ikke de er så awesome/egnet til en con igen .___.'

Grenaa Handelsskole er pt. i gang med at bygge en hal som vi har haft muligheden for at komme ind og se.
Selve hallen kan deles op i 3, så vi har muligheden for at benytte hele hallen til cosplayshow eller andet der kræver meget plads, og ellers til mindre events, hvor vi kan køre flere ad gangen ved at dele hallen op.
Nuværende projekter: KōyōCon, Chibi Gaffa og skole m.m.
Laver: Formand for Chibi Gaffa, Bestyrelse af KōyōCon, Hjemmeside/Spil programmering, elev på spiludviklings college og meget mere...

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Soffy » ons 12. sep 2012 19:55

Det er desværre også min store frygt ved at lægge det i Grenå. Men på den anden side:

1) lokaleleje i Århus er bare astronomisk. Stort set alle steder.
2) de fleste forældre er tryggere ved at deres børn er til con i en lidt mindre by
3) SVScon ligger for det første i Herning - ikke for at disse Herning, men der er en grund til at det hedder "Hvor f***** ligger Herning?", plus at man fra Herning skal køre 30+min i bus for at komme hen til con'en, så tror ikke folk har det store problem med at tage til Grenå, så længe de er jyder. Og 400 jyder til en billig con - det håber jeg vi kan skrabe sammen :)

Ang. det der med om Århusianere gider tage til en con uden for byen - vi er mange der bruger en ret stor procentdel af vores SU/løn og 3+ timers transporttid på at tage til con på Sjælland. Kender i hvert fald et par stykker som vil være lykkelige for en con der kun ligger en times tid væk og tillige har billig overnatning/transport (:

@Aabenhuus - det er faktisk nogle ret gode betragtninger, især det med smartboards ^^

Jeg tør næsten ikke løfte sløret, MEN handelsskolen tilbyder os:

FRI afbenyttelse af ALLE klasselokaler - ikke alene har disse det nødvendige tekniske udstyr til at afholde paneler MEN det er tilladt at bruge lokalerne til overnatning. Der er omkring 20 lokaler, og der er fra brandvæsnets side ingen begrænsning på hvor mange der må sove i et lokale. Selvfølgelig propper vi ikke 20 mennesker ind i et lokale vi er ikke idioter okay og bare rolig vi skal nok finde en måde at regulere det på. Men der er altså ret gode muligheder for billig overnatning tæt på con'en :)

Udover ovenstående muligheder for overnatning, er der også sportscenter/dimselidut i nærheden. Ydermere:

FREMRAGENDE parkeringsmuligheder.
Tæt på Grenå tog-station - ca. 800-1000 meter og forholdsvis nemt at finde vej.
Skolen har kantine som vi overvejer at få en aftale med om salg af mad (a la Herning Sportscenters kantine) plus McDonald's i nærheden (og rigtig mad).

Og som det bedste af det hele er de NETOP NU ved at udvide skolen med en stor multi-sal med plads til ca.400, inklusive forhæng der kan dele salen i TRE RUM TIL BRUG TIL EVENTS og nårh ja - fik jeg nævnt at salen er inklusive mindst 3 projektorer som vi må benytte? Når con'en bliver afholdt er salen desuden kun ca. 1 år gammel så det er dejlige nye omgivelser, fyldt med lys da der er kæmpestore vinduespaneler, som selvfølgelig kan tilskærmes :)

Udover det har skolen mange "åbne" rum hvor der f.eks kun er tre vægge, så de er tilstrækkelig afskærmede til at man kan sidde og slappe af, men afskærer ikke en helt fra con'ens stemning :)

Kantinesalen har vi talt om kan bruges f.eks til åbningsceremoni o.l da den jo er så åben at taler afholdt der kan høres de fleste steder, ellers vil den være et godt tegne/game/rollespils/dealerroom område (:

/overdreven begejstring end

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf SsjGogo » ons 12. sep 2012 19:59

Jeg er dog for så vidt enig med Concrete og L.Mathiasen - at det her vil formodentlig koste nogle besøgende - men jeg tror stadig, at I via bl.a. AniManga og Facebook kan mobilisere en del besøgende til et semi-stort træf.

Og så får man da også set Grenå! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Soffy » ons 12. sep 2012 20:36

SsjGogo skrev:Jeg er dog for så vidt enig med Concrete og L.Mathiasen - at det her vil formodentlig koste nogle besøgende - men jeg tror stadig, at I via bl.a. AniManga og Facebook kan mobilisere en del besøgende til et semi-stort træf.

Og så får man da også set Grenå! :D


Så er det godt vi kun skal op på 400 :D

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf LiseR » tors 13. sep 2012 01:05

Folk skal nok lette røven og komme til en con hvis den lyder fed nok. Mange unge jyske fans må ikke tage til Sjælland for forældrene, det skal man også lige kalkulere med. Lokale begivenheder er vejen frem.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Aabenhuus
Chunin
Chunin
Indlæg: 151
Tilmeldt: tors 18. aug 2011 14:22

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Aabenhuus » tors 13. sep 2012 13:01

Jeg tror heller ikke at det er byen det handler om, da Grenaa næsten er ligeså centralt som Aarhus. :)

Og når jeg nu får det at vide med salen, så giver det meget mere mening! Vidste ikke de var igang med at lave en sal der oppe, så hvis det kun havde været skolebygningen ville jeg tvivle på at der var plads nok.
Men jeg er helt klar på at komme med som deltager! :D Og vil også gerne hjælpe hvis der er noget jeg kan gøre ^^

Og i lokalerne tror jeg godt man kan ha' 30-40 mennesker til at sove.. Men ikke mere end det, men der er så også nogle lokaler der er større end andre. :3
Tror godt der kan være op til 40 mennesker i lokale 1-2. ^^
Billede

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Soffy » tors 13. sep 2012 16:31

Aabenhuus skrev:
Og i lokalerne tror jeg godt man kan ha' 30-40 mennesker til at sove.. Men ikke mere end det, men der er så også nogle lokaler der er større end andre. :3
Tror godt der kan være op til 40 mennesker i lokale 1-2. ^^


Nice OwO Må indrømme at vi kun så et par klasselokaler, men det du skriver lyder lovende :)

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf *Wish* » fre 14. sep 2012 09:51

Jeg tror, at dem man vil tabe ved en flytning til Grenå er de lokale nysgerrige måske "semi-fans", som netop ikke gider tage til SVScon, fordi det er i Herning. Jeg gætter på, at det også er dem Concreteface refererer til.

Jeg tror nu nok, at nuværende fans nok vil tage turen til Grenå (hvis de får lov af forældrene). Tilstrækkeligt med sovepladser bliver dog nok endnu vigtigere, da færre nok har venner eller familie, de kan overnatte hos i Grenå sammenlignet med Århus området.

Jeg vil dog sige, at det lyder rigtig spændende med lokalerne i Grenå. Det er også fedt, at I kommer med opdateringer på, hvordan det går.


Tilbage til "KōyōCon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster