Koyo-con

Diskussion af KōyōCon
Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Soffy » tors 20. sep 2012 10:16

Update: vi har fået et udkast til en lejeaftale med GHS og en oversigt over lokalerne, så næste trin bliver at få hjemmeside, tilmelding, brugerkontakt osv. i gang :) Hjemmeside og tilmelding bliver nok først lavet i starten af næste år MEN vi er begyndt at tage vores fb-side i brug, bare søg på Koyocon 2013 :)

Edit: Jeg sidder lige nu og leger lidt med programidéer for at vide hvad vi kan tilbyde folk for at lokke dem til. Og jeg har virkelig, virkelig svært ved at finde ud af hvad aldermæssigt 25+ congæster gerne vil have, for vi kan vel ikke bare lave 8924 workshops/foredrag om Japans historie og kultur...

SÅ til alle jer der føler jer lidt glemt når de unge render rundt og leger med deres Narutobamser: hvad vil gøre JER glade at se til en con? :)

P.S - husk at vi har ABSOLUT alkoholforbud.

Brugeravatar
Zarsu
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:56
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Zarsu » tors 20. sep 2012 18:26

Konkurrencer :D Alle mulige slags. Anime/manga viden baseret konkurrencer, spil konkurrencer, random konkurrencer osv!

Og hvor er det fedt at I så hurtigt har fået "skaffet" lokaler :D

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf LiseR » fre 21. sep 2012 14:49

Jeg kan godt lide karaoke, men jeg kender ikke alle de japanske sange. Jeg kunne godt lide de conner jeg har været til hvor der var en blanding af japanske sange og "andet" (Disney, gamle slagere osv som er sjove at synge i cosplay.)

Jeg kan godt lide der er et roligt hjørne at sidde og snakke, som der er til de fleste conner.

Måske et Meet'n'Greet for gamle mennesker? :)(Også kendt som "Ungdommen Nu til Dags!!!")

Og nogle af de lidt ældre computerspil - men med fokus på fler-spiller-spil.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Soffy » fre 21. sep 2012 21:42

LiseR skrev:
Og nogle af de lidt ældre computerspil - men med fokus på fler-spiller-spil.


Det bliver jeg altså lige nødt til at skrive på, synes det er et rigtig godt aspekt at have med ^^ Det er næsten altid de nyeste og mest kendte spil der er til cons, det kunne være sjovt med noget lidt nostalgisk :)

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf l.mathiasen » lør 22. sep 2012 00:06

Soffy skrev:Edit: Jeg sidder lige nu og leger lidt med programidéer for at vide hvad vi kan tilbyde folk for at lokke dem til. Og jeg har virkelig, virkelig svært ved at finde ud af hvad aldermæssigt 25+ congæster gerne vil have, for vi kan vel ikke bare lave 8924 workshops/foredrag om Japans historie og kultur...

SÅ til alle jer der føler jer lidt glemt når de unge render rundt og leger med deres Narutobamser: hvad vil gøre JER glade at se til en con? :)

Noget jeg meget gerne ville svare på, men bare ikke lige har tiden til det lige i de her dage, så du får et ubrugeligt halvsvar :P

Tja jeg tror meget de de lidt ældre der keder sig til conner eller slet og ret bliver væk, gør det fordi der er blevet for meget fokus på cosplay i forhold til alt det andet, så de har ikke rigtigt noget at lave, alt kan jo meget hurtigt handle om cosplay og intet andet.
Det er hvad jeg hører i krogene :pirat:.

Dermed ikke sagt at der ikke skal være et flot cosplayshow, skal der naturligvis.
Der skal bare også være et bredt alsidigt program, der giver opmærksomhed til alle de forskellige facetter af miljøet.
Gør det måske også lettere for de yngre jyske fans der aldrig har været til en con fordi de ikke har noget med cosplay at gøre.

Jeg har ikke deciderede forslag lige nu bortset fra animebiografen. De er jo gode steder at at tage en lur, men det var jo så ikke ideen, så prøv at sætte dem sammen tematisk bare for at prøve noget nyt, med en præsentation inden og en lille debat efter, det giver også folk et sted at tale anime.
Så kan det for eksempel være første afsnit af 3 harem serier fra de sidste 2 sæsoner for de folk der godt kan lide harem, men ikke har tid til at følge med i tingene. Eller første afsnit af 3 klassiske shoujo serier fra 1990erne for de der ønsker at gå i dybden med det.
Jeg siger ikke at der vil komme flere folk i biografen, men det kunne være og skulle det gå galt ville der stadig bare være få folk der halvsover :D

Jeg kunne også foreslå min sexisme i anime panel, men det ville jo kræve at jeg ligefrem dukkede op og holdt den, så det foreslår jeg ikke :P

Soffy skrev:P.S - husk at vi har ABSOLUT alkoholforbud.

Måske klogt nok selv om jeg havde adskillige ideer hvis der ikke var >:)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Soffy » søn 23. sep 2012 14:58

For nu at tage det i en helt anden retning: hvad synes folk kunne være fede præmier til de forskellige konkurrence? Manga, anime, spil, gavekort?

Brugeravatar
Tekkenmover
Genin
Genin
Indlæg: 76
Tilmeldt: fre 18. maj 2012 23:09
Køn: Mand

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Tekkenmover » man 24. sep 2012 13:38

Præmiere kan gøres på flere måder, og der er ikke altid behov der skal være en præmie til hver en konkurrence. Typisk kan du få præmier fra dine sponsor eller dealers, det skal ikke være op til folk at bestemme hvad præmien skal være, det mere hvad der er råd til, eller vi får gratis, som kan bruges. Ikke en vigtig ting, du lige skal tænke på vil jeg sige ^^
[b]Don't let the user name fool you.... I play other things aswell :3[/b]

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf SsjGogo » man 24. sep 2012 14:05

Jeg tænkte på, om jeg (eller en af de andre fra staff) - skulle rette i titlen til denne tråd - idet Aarhus jo ikke er relevant længere? :)

I kan - ligesom de andre cons - også få jeres egen sektion, hvor I kan smide flere temaer op? :)

PM mig, hvis det er af interesse.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Soffy » man 24. sep 2012 15:44

Tekkenmover skrev: Typisk kan du få præmier fra dine sponsor eller dealers, det skal ikke være op til folk at bestemme hvad præmien skal være, det mere hvad der er råd til, eller vi får gratis, som kan bruges. Ikke en vigtig ting, du lige skal tænke på vil jeg sige ^^


Anede ikke man kunne få præmier fra sponsorer O_________________________o

@Ssjgogo, jo tak, det ville være rart med en ændring af trådens titel, men synes det ville være synd at oprette et subforum før Koyo er en 100% realitet :)

Brugeravatar
Zarsu
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:56
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Ville en århusiansk ell. fynsk con fungere?

Indlægaf Zarsu » man 24. sep 2012 17:32

Soffy skrev:
Tekkenmover skrev: Typisk kan du få præmier fra dine sponsor eller dealers, det skal ikke være op til folk at bestemme hvad præmien skal være, det mere hvad der er råd til, eller vi får gratis, som kan bruges. Ikke en vigtig ting, du lige skal tænke på vil jeg sige ^^


Anede ikke man kunne få præmier fra sponsorer O_________________________o

Hvis I fx laver et dealerroom, hvor I inviterer danske anime/manga butikker kan I bede om at få sponsoreret præmier af dem, som tak for at de får lov til at sælge ting til jeres convention :)

Sådan gør Anime Kita, så stort set alle deres præmier til de 2 store årlige træf er faktisk sponsoreret.


Tilbage til "KōyōCon"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster