Anime Gysere - bliver du skræmt?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Anime Gysere - bliver du skræmt?

Indlægaf SsjGogo » tirs 14. aug 2012 18:56

Jeg har set flere anime gysere, og til trods for en meget fin historie, har jeg aldrig følt mig "skræmt", som jeg gør ved rigtige gyserfilm.

Dette fik mig til at tænke - har jeg blot set de forkerte anime - eller er tegnet gys, ja tegnet gys.

Hvordan har du det med det?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Gysere - bliver du skræmt?

Indlægaf supergummibear » tirs 14. aug 2012 20:07

Altså normalt er jeg også ret svær at skræmme, så jeg tænkte lidt det samme, indtil jeg så faldt over animen Shiki, okay der er ikke meget gys, men i de første par afsnit fik jeg godt nok bare lyst til at låse både døre og vinduer. :p
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anime Gysere - bliver du skræmt?

Indlægaf nodokasa » tirs 14. aug 2012 21:25

Jeg er nem at skræmme. Jeg er blevet skræmt én gang af en gyser anime, så "ja". Men alle de psykisk skræmmende elementer virker ikke. Og det er vel lidt en skam, for det kunne være fedt, hvis det var en seperat genre.
Det eneste, der virker er når et eller andet uhyggeligt udseende monster popper ind i mit fjæs, når jeg ikke forventer det. Men det er svært at basere en genre på. :)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Mion
Genin
Genin
Indlæg: 85
Tilmeldt: lør 11. aug 2012 06:29
Køn: Mand
Geografisk sted: Kolding baby!

Re: Anime Gysere - bliver du skræmt?

Indlægaf Mion » tirs 14. aug 2012 22:03

lidt, har ikke set så mange som kunne klassificeres som gysere.
Dog freakede den her mig pænt meget ud :P http://myanimelist.net/anime/514/Cossette_no_Shouzou .
Men det er også fordi den syre helt ud til sidst, men man skal have set den for at forstå hvad jeg mener :P
Billede

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Anime Gysere - bliver du skræmt?

Indlægaf Crystal Dragon » ons 15. aug 2012 01:24

Jeg bliver nok aldrig lige så skræmt af en anime som jeg gør ved real life film. Eller også har jeg ikke fået set den rigtige anime endnu. :/ Jeg kan godt blive dybt chokeret. Jeg har oplevet mange gange at anime-gysere kan ha en dybere historie end selv de bedste real life film jeg har set, så der har dukket scener op hvor jeg har tabt kæben og mit sind bliver twistet på grund af den blotte tanke om hvordan det jeg ser vil kunne lade sig gøre hvis det fandt sted foran mig i virkeligheden.
Gyo er et fiiiiint eksempel på det. *_*
Men jeg er aldrig blevet desideret Ih! Åh! Mit hjerte jeg er bange! skræmt af en anime.

Er der så nogen der kan anbefale nogle rigtig gode gyser anime? Også manga? Jeg er stor fan af Ito Junji så jeg læst og set Gyo, læst og set Uzumaki, læst og set Elfen Lied og udover det læst en masse Ito Junji.
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: Anime Gysere - bliver du skræmt?

Indlægaf Vincent » ons 15. aug 2012 11:14

Crystal Dragon skrev:Er der så nogen der kan anbefale nogle rigtig gode gyser anime? Også manga? Jeg er stor fan af Ito Junji så jeg læst og set Gyo, læst og set Uzumaki, læst og set Elfen Lied og udover det læst en masse Ito Junji.


En manga jeg på det kraftigste kan anbefale er Ibitsu af Ryou, Haruto
Billede

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Anime Gysere - bliver du skræmt?

Indlægaf Hecko X » ons 15. aug 2012 11:17

Jeg er generelt svær at skræmme, men vil sige at det lige så meget handler om hvilken atmosfære man ser/læser en gyser i, som selve gyseren.

En hvilken som helst gyser man ser midt på dagen sammen med en ven(inde), er ikke engang en tiendedel så skræmmende, som hvis man så den selvsamme gyser midt om natten, i bælgmørke, mutters alene, i komplet stilhed og med ryggen halvt til den eneste dør ind og ud.

Der har der været et par gange hvor paranoiaen lige har sat ind, og man lige samler noget op man kan forsvare sig med, før man går gennem den 4-5 meter lange krogede gang ud til toilettet, der konstant er mørk fordi man aldrig fik skiftet den skide pære.

Men jeg kan foreslå at se afsnit 18-21 af Ghost Hunt (du kan springe direkte til den efter at have set første afsnit der introducere karakterene) en nat ingen er hjemme, med alt lyset slukket, gardinerne trukket for, og døren lidt på klem. Ingen pauser, ingen kærester eller andet selskab, intet "... tænder lige lyset" eller lignende tilladt.

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Anime Gysere - bliver du skræmt?

Indlægaf MangaAnimeLover » ons 15. aug 2012 13:55

Jeg var ved at skide af skræk, de jeg får nogle år siden så Ghost Hunt. Jeg var nok selv skyld i det, for jeg sad oppe om natten med alt lys slukket og høretelefoner i, fordi mine forældre ikke måtte vide, jeg stadig var oppe (hverdag). Så jeg tror, at den der "nu laver jeg noget, jeg ikke må"-adrenalin pressede stemningen et par niveauer op :O
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Anime Gysere - bliver du skræmt?

Indlægaf *Wish* » tors 16. aug 2012 12:12

Nu ser jeg ikke så meget i den genre, og Perfect Blue er nok også mere thriller end gyser, men det er nok det mest eerie og spooky jeg har set. Temaet kunne få det til at løbe koldt ned af ryggen på mig og kigge ud af vinduet for at se, om der var nogen derude.

Derudover har jeg dog ikke set nogen anime, som rigtig har skræmt mig.

Brugeravatar
Mion
Genin
Genin
Indlæg: 85
Tilmeldt: lør 11. aug 2012 06:29
Køn: Mand
Geografisk sted: Kolding baby!

Re: Anime Gysere - bliver du skræmt?

Indlægaf Mion » tors 16. aug 2012 22:58

oh, forresten.
læs GOTH, den er fucking sindsyg og kort.
'Det er dog mere thriller og detektiv anime agtig men den er vildt godt tegnet og er rimelig creepy til tider.
Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster