Anime med politiske budskaber

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Anime med politiske budskaber

Indlægaf SsjGogo » søn 29. jul 2012 19:52

Jeg tænkte på, at vi tog en tråd, hvor vi diskuterede anime med politiske temaer, og også henviste til nogle serier, som har indført "skjulte politiske budskaber".

Jeg faldt over dette billede:

Billede

Det er fra Yakitate!! Ja-pan, og det er da lidt pudsigt, at de har "Palæstina" stående øverst i en international "bage-konkurrence". :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Anime med politiske budskaber

Indlægaf Tanerion » søn 29. jul 2012 20:06

nogen set Angel Cop? :3
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime med politiske budskaber

Indlægaf l.mathiasen » man 30. jul 2012 00:02

for nogle måneder siden overvejede jeg at lave en tråd med dette emne og tog det op på chatten og vi kom ind på at der ikke egentlig ikke rigtig var noget anime om politik (altså noget som West Wing, Borgen og mange andre). Vi kom så også ind på det japanske politiske system og forstod egentlig godt man ikke havde lavet en anime om det.

Nå det var et sidespring, tja man kan vel ikke komme uden om Ghibli når man snakker anime med politiske budskaber, men det har jeg snakket om så mange gange, så jeg må hellere finde på noget nyt at skrive om, men det må blive senere :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime med politiske budskaber

Indlægaf nielsm » man 30. jul 2012 00:14

l.mathiasen skrev:Vi kom så også ind på det japanske politiske system og forstod egentlig godt man ikke havde lavet en anime om det.

Hvad er det for noget vrøvl.
Mudazumo Naki Kaikaku.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Anime med politiske budskaber

Indlægaf *Wish* » tors 16. aug 2012 12:52

l.mathiasen skrev:Vi kom så også ind på det japanske politiske system og forstod egentlig godt man ikke havde lavet en anime om det.


Godt nok ikke en anime, men Sanctuary er faktisk en rigtig fed seinen manga om netop japansk politik (og yakuza).


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster