Uskyldig anime

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Uskyldig anime

Indlægaf Kiwi » tirs 2. apr 2013 16:57

Den mest uskyldige anime serie jeg har set er nok Daa! Daa! Daa!, men selv i den er der jo et "den første kærlighed" tema. Som SsjGogo er inde på er det dog en naturlig del af livet, og med mindre det skildres på en unaturlige måde (som f.eks. i School Days, som jeg startede på i den tro at det var en serie i stil med Love Hina) skal man virkelig have kyskhedsbæltet for stramt på for at gå udenom det.

Ellers vil jeg klart anbefale Sekirei, Akkikan, Queens Blade, Princess Lover m.fl.. De vil helt klar præge en uskyldsren ungersvend (eller ungmø) den rigtige vej ;-)

Hvis jeg skal være ærlig synes jeg at fanservice er ved at sprede sig lidt for meget. F.eks. kan jeg ikke se nogen grund til at have fanservice i en serie som Dog Days, og at stoppe jeg ved ikke hvor mange kvindelige stereotyper ind i Steins Gate gjorde heller ikke serien bedre. En serie der blev direkte ødelagt (ihvertfald for mig) var Kiddy Grade. Man fik Eclairs popo i fjæset hvert andet sekund i den første halvdel af serien. Hvis det ikke var fordi jeg havde betalt penge for den var jeg aldrig nået til anden halvdel (retfærdigvis skal det siges at serien faktisk blev rigtig god til sidst).

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Uskyldig anime

Indlægaf nodokasa » tirs 2. apr 2013 16:59

Tanerion skrev:
nodokasa skrev:Og når det er sagt, skal LoGH selvfølgelig anbefales. For den har ingen fanservice, ud over nogle alt for lækre mænd. ;)

der er mindst én nøgen dame i LoGH

Sandt. Men man ser ingenting. :)
Men det er uden for kontekst i forhold til hvad jeg skrev tidligere; Serien er over 100 afsnit, og der er *måske* lidt nøgenhed, men det er højst 3 - 6 afsnit. Det er med andre ord ikke seriens fokus eller intention at sælge sig på "dirty things", som var sådan jeg forstod smiles problem. :-)
Tanerion skrev:...og nogle rimelig brutale nærkampscener

:p

Ikke relevant. Der blev talt om sex og panty shots m.v.. Dette er i den helt anden grøft.
Desuden er seriens formål heller ikke at vise splatter (i hvilket tilfælde jeg ville være enig med dig at det ville gøre den "skyldig" - tildels), men derimod politiske affærer, skrækkelighederne ved krig og en historisk udfoldelse af hændelser i et galaktisk emperie.
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Uskyldig anime

Indlægaf Tanerion » tirs 2. apr 2013 17:21

oookay
har gjort lidt research og jeg tager det tilbage... man kan finde syv nøgne damer på under 20 sekunder i afnit 40 :3
nodokasa skrev:Sandt. Men man ser ingenting. :)

nipples *_*
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Uskyldig anime

Indlægaf Gintoki » tirs 2. apr 2013 17:42

Serien My Ordinay Life (Nichijou) er efter min mening ret uskyldig, der er ikke direkte seksuelle undertoner og perversiteter, vold, krig, død og ødelæggelse eller fanservice med i den, bare ren random underholdning :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Uskyldig anime

Indlægaf LiseR » tirs 2. apr 2013 23:23

Crayon Shin-Chan?
Eller den med ham der skal lære at gå på lokum. Shimajiro.. bjørnen?
Mumi er ret uskyldigt også. Men Mumi har jo forældre der vel har lavet ham på en eller anden måde...
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Karino123
Chunin
Chunin
Indlæg: 155
Tilmeldt: lør 21. maj 2011 18:04

Re: Uskyldig anime

Indlægaf Karino123 » man 8. apr 2013 13:06

Nu har jeg ikke set animéen men Ichigo Mashimaro ser rimelig uskyldig ud?
Adventure time, man I love that show!

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Uskyldig anime

Indlægaf kaas » man 8. apr 2013 14:04

Karino123 skrev:Nu har jeg ikke set animéen men Ichigo Mashimaro ser rimelig uskyldig ud?

Jaja, helt sikkert.
Absolut.
Spoiler: vis
Bemærk, at Ana ikke bliver nævnt her; hun er epitomen af renlighed og uskyld.

Kasper Hviid
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: lør 17. nov 2012 23:00

Re: Uskyldig anime

Indlægaf Kasper Hviid » man 8. apr 2013 20:25

Mit bud: Mūmindani no Suise (1992) .. her er min anmeldelse:

Billede

Mūmindani no Suisei er en anime-film fra 1992, baseret på Tove Janssons bog fra 1946. jeg har ikke læst originalen, men det virker som om filmen er ret tro mod forlægget. Der er ikke tvunget nogen sort-hvid konflikt ind i forløbet, eller skruet op for tempoet.

Filmen handler om en komet der vil ramle ind i jorden og udslette alt liv. Arh, måske ikke så slemt. Men filmen formår faktisk at skabe en forholdsvis solid fornemmelse af en overhængende trussel. Komet-historien bruges til at få persongalleriet ud i den store verden, hvor de så møder folk og oplever ting. Det er ikke just nervepirrende, men det har en vis kvalitet at se en klassisk tegnefilm der er blottet for ironi, talkshowshumor, popkulturs-referencer, skurke og spændingskurver. Karaktererne har dybde og filmen leverer et par moraler uden at præke for meget.

Animationen er et ret vellykket mix af spareanimation og den ægte vare. Det lykkedes dem faktisk at lave flere vellykkede walk cycles, hvilket plejer at være japanernes archileshæl. Når mumi-troldene taler, ser man deres mule bevæge sig, og sommetider ser man en lille diskret mund, blot en lille trekantet snip. Det fungerer okay. Der er sommetider cellshading, hvis sekvensen indbyder til det. Baggrundene er lavet i akvarel og passer godt ind. Bemærk hvordan plakaten ovenfor er holdt i en stil som er uhyre tro mod "mummi-stilen". Det er ærgeligt de ikke turde lave selve filmen sådan.

Jeg har købt den under titlen "Mumitrolden og hans venner - kometen kommer" til en tyver i en tiger-butik. Forsiden ligner klipart og man kan kun vælge dansk tale. Intet ekstramaterialer.

Jeg brød mig ikke om at høre dem tale dansk, så derfor valgte jeg efterfølgende at hente en ulovlig version ned via internettet. Her fik jeg den så på japansk, med undertekster. Den findes også i en finsk version.

Det er nok den finske version der er den mest "rigtige", men jeg syntes faktisk det japanske passede godt ind, da filmen bærer præg af at være en japansk produktion. De typiske japanske lydeffekter ville måske skurre lidt sammen med finske stemmer. Ifølge hvad jeg har hørt skulle en kort konversation være fjernet fra den finske version, og der skulle også være andre forskelle.

Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Uskyldig anime

Indlægaf LiseR » man 8. apr 2013 20:29

Plakaten er forsiden fra "Kometjakten/Kometen kommer" som er den 2. Mumibog, og den er tegnet af Tove Jansson selv, så det må absolut siges at være i den ægte Mumi-stil. :3

Bogen er lidt mere dybsindig og intelligent end filmen, men filmen er rigtig god og har en god Mumi-stemning også, og den grundlæggende historie er med.

Jeg kan ikke huske om Mumi er oppe at slås med angosturabusken i filmen også, er han det? Han hugger alle dens arme af med en lommekniv, det er vel knap så uskyldigt O_o

...Edit edit: det er den her busk der faktisk har en slags fangarme, som har fanget Snorkfrøkenen. Så på en måde er det vel lidt.. en art tentacle rape.. i en finsk børnebog fra 19-hvidkål....
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Uskyldig anime

Indlægaf Tanerion » man 8. apr 2013 21:25

LiseR skrev:Så på en måde er det vel lidt.. en art tentacle rape.. i en finsk børnebog fra 19-hvidkål....

det er vel folks egen skyld hvis de får det at blive til tentacle rape :p
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster