Jeres anime oplevelser i 2017

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Jeres anime oplevelser i 2017

Indlægaf supergummibear » ons 17. jan 2018 19:45

Året 2017 har allerede været forbi en halv måneds tid nu, jeg håber i alle er kommet godt ind i 2018 :3 :3
Normalt plejer vi her på forummet at dedikere en tråd til året der gik, hvor de som forsøger at følge med i anime sæsonerne (det er hårdt - trust me :'( ) kommer med en liste over de serier som de følte var bedst.
Men lad os være ærlige, de sidste par år har der ikke ligefrem været meget aktivitet omkring den slags tråde... det er nok bare fordi det er Januar :/ og igen ikke alle har tid nok i deres hverdag til at se de over 100 anime serier der udkommer i årets løb, så det lave deltager niveau er forståeligt.
Derfor har jeg i år forsøgt at pifte det hele lidt op ! også for at give eventuelt nye brugere en chance for at komme lidt på banen...

Så ideen lyder:
Hvilken anime (film, ova, serie etc.) som i har set i løbet af året 2017, har været en oplevelse for jer? Hvad enten der er en gammel serie fra 90érne eller en ny titel fra 2017, kom på banen og fortæl om det. Det er lige meget om oplevelsen er god eller dårlig, det vigtige er at den har givet jer et eller andet, der gør at det var en mindeværdig oplevelse i havde i 2017.

Så skriv navnet /navnene på den anime/anime´er (hvad er lige flertalsformen for anime?) efterfulgt af grunden til at den/de har gjort året 2017 til noget specielt (kan være både godt og skidt) for lige just dig?

Jeg ville gerne lægge ud, men da jeg ikke kan begrænse mig skal jeg lige have sorteret lidt i det og bl.a. have delt det op i gode og dårlige oplevelser, her har jeg specielt en høne at plukke med Inuyashiki - mere om det senere.... >:)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Jeres anime oplevelser i 2017

Indlægaf l.mathiasen » ons 17. jan 2018 21:11

Det er med vilje at jeg ikke lavede en tråd netop af de nævnte grunde. Men jeg skal nok skrive lidt i denne tråd, bare ikke lige i dag, orker det ikke. Flertallet af anime er anime, selv om jeg ofte selv bøjer det på dansk når det passer ind i mine sætninger.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Jeres anime oplevelser i 2017

Indlægaf nielsm » ons 17. jan 2018 21:30

Jeg så urimeligt meget anime i 2017 og der var urimeligt meget af det som var rigtig godt og/eller underholdende. Så næsten kun nye ting. Øhm prøver måske at komme med en liste senere.

Én specielt ting var i hvert fald Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Jeres anime oplevelser i 2017

Indlægaf l.mathiasen » ons 17. jan 2018 21:41

nielsm skrev:Billede

Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Jeres anime oplevelser i 2017

Indlægaf l.mathiasen » fre 19. jan 2018 16:05

Jeg kan skrive lidt over flere gange så det er lidt lettere at tage mig sammen, den første jeg vil nævne er Kemono Friends sjovt nok!
Jeg vil ikke gå i dybden med historien i serien, eller baggrunden bag, men bare sige det var årets overraskelse, den lille anime der kunne! De fleste var ligeglade med sådan en billig cgi reklame for et lukket mobilspil der ligner noget til små børn, men så efter en måned så gik Serval mania i gang! En anime der bare var hyggelig at kigge på. Men jeg har lidt dårlig samvittighed over at jeg ikke kunne tage mig sammen til at de maser af fortsættelser til meget gode serier sidste år og jeg så valgte at se den her i stedet, men den er bare så hyggelig, og alligevel lidt skræmmende (på en måde en 5 årig også ville kunne tåle at se). Jeg har været weaboo for længe :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jeres anime oplevelser i 2017

Indlægaf kaas » fre 19. jan 2018 17:33

I 2017 fik jeg set hele to anime! Nærmere bestemt, Your Name og Only Yesterday, som begge to blev vist i Nordkraft. Kald mig elitær, men jeg foretrækker den stille, nede på jorden-agtige Only Yesterday. Jeg synes faktisk den har mere på hjerte.

Jeg fik yderligere set omtrent to tredjedele af Ouran High School Host Club, og jeg synes den er meget sød, men der er nogle ret specifikke beslutninger, Funimation har taget i deres oversættelse, som ødelægger det lidt for mig.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Jeres anime oplevelser i 2017

Indlægaf SsjGogo » lør 20. jan 2018 01:42

Det blev først elitært til sidst. :D :p
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeres anime oplevelser i 2017

Indlægaf JoaCHIP » lør 20. jan 2018 14:14

The Red Turtle var ganske fantastisk. Det er halvvejs en Ghibli-film, kan man sige, for Isao Takahata har sat sit tydelige præg på den. Den er absolut værd at se, hvis man er til de lidt langsommere og dybere filmoplevelser.

91 Days var et fedt kriminaldrama. Jeg havde savnet anime der ikke handlede om skolepiger, og det fik jeg! Den var virkeligt værd at se.

Og lidt i samme retning: Jeg fik også set hele Monster, som også er ovre i den dystre og kriminelle ende, og den var virkeligt også godt skruet sammen, og kan anbefales til folk der har lyst til noget dystert med gode karakterskildringer og kød på plottet.

Og så fik jeg set afsnit 1 af Cencoroll, som virkeligt var noget jeg havde lyst til at se mere af. Nuujj! Men der er kun lavet et eneste afsnit. :'(

Det var så oplevelserne... så var der de andre ting, jeg også så, men som måske ikke var helt så meget en oplevelse men alligevel værd at nævne:

Jeg mig over små magiske piger - mahou shoujo genren: Demi-chan wa Kataritai, Alice to Zouroku, og snusede lidt til et par andre i genren. Der er meget at vælge imellem, men intet stak rigtigt ud og nåede fantastiske højder for mig. Jeg tror egentlig at Little Witch Academia var den jeg bedst kunne lide pga. tegnestilen og personerne. (Pilot-episoden er nu nok stadigvæk det bedste.)

Texhnolyze prøvede at være spændende ved at være dyster, og så er den vistnok lavet af nogen af de samme folk som lavede Serial Experiments Lain. Desværre bliver den bare ved med at være dyster uden nogen særlig grund, hvilket til sidst bare bliver kedeligt.

Children of the Whales, sæson 1 var okay. Ikke rigtigt fantastisk, men værd at se.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jeres anime oplevelser i 2017

Indlægaf kaas » søn 21. jan 2018 03:51

SsjGogo skrev:Det blev først elitært til sidst. :D :p

Mit problem med oversættelsen var, at den gjorde brug af transfobisk sprog på en måde der hverken var korrekt eller på nogen måde passede ind i konteksten. Det vil jeg ikke mene er elitært. :P

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Jeres anime oplevelser i 2017

Indlægaf SsjGogo » søn 21. jan 2018 20:49

Bestemt ikke. Drillede også bare :)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster