hvad er jeres yndlings anime fra hayao miyazaki?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
AlberthLubarski
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 14. jan 2018 16:33
Køn: Mand
Geografisk sted: The Net Sphere

hvad er jeres yndlings anime fra hayao miyazaki?

Indlægaf AlberthLubarski » søn 14. jan 2018 17:07

fortæl mig hvad jeres yndlings anime er fra hayao miyazaki og beskriv hvorfor. Min er ihvertfald: castle in the sky fordi dens univers er opbygget på sådan magisk måde og hvordan hayao miyazaki kreere det her forhold imellem de to hovedpersoner er så finurlig og fantastisk.
Alberth Lubarski
forfatter og game director
:jul: :) :D

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: hvad er jeres yndlings anime fra hayao miyazaki?

Indlægaf nielsm » søn 14. jan 2018 19:28

Skal jeg være kedelig og sige, det kommer an på hvilket humør jeg er i? :) Og også med det forbehold at der er flere af hans film jeg endnu ikke har set...

Jeg tror dog jeg vil sige Nausicaa. Det er en spændende mytologi og en vildt fremmed verden, ud over at den også har nogen budskaber om krig og miljø.
Men det er længe siden jeg har set Laputa, over 10 år, så der er ikke meget jeg kan huske fra den. Der er også noget interessant mytologi i spil så vidt jeg husker.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: hvad er jeres yndlings anime fra hayao miyazaki?

Indlægaf JoaCHIP » søn 14. jan 2018 19:30

Jeg er også ret pjattet med Nausicaa, fordi den er baseret på cirka den første trediedel af hans gamle manga af samme navn - den hvor han i stor grad nok egentlig grundlægger hele det her eventyrstemning som både Castle in the Sky, Prinsesse Mononoke, Totoro og Chihiro alle hentyder lidt til. Men det er svært at udpege en favorit, for han har lavet så mange gode.

Jeg synes også det er værd at minde folk om en anden stor mester som også er hos Ghibli firmaet: Isao Takahata, som bl.a. har lavet Grave of the Fireflies, som også er en af dem der virkeligt imponerende mig.

Og velkommen til! :)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
AlberthLubarski
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 14. jan 2018 16:33
Køn: Mand
Geografisk sted: The Net Sphere

Re: hvad er jeres yndlings anime fra hayao miyazaki?

Indlægaf AlberthLubarski » søn 14. jan 2018 20:18

JoaCHIP skrev:Jeg er også ret pjattet med Nausicaa, fordi den er baseret på cirka den første trediedel af hans gamle manga af samme navn - den hvor han i stor grad nok egentlig grundlægger hele det her eventyrstemning som både Castle in the Sky, Prinsesse Mononoke, Totoro og Chihiro alle hentyder lidt til. Men det er svært at udpege en favorit, for han har lavet så mange gode.

Jeg synes også det er værd at minde folk om en anden stor mester som også er hos Ghibli firmaet: Isao Takahata, som bl.a. har lavet Grave of the Fireflies, som også er en af dem der virkeligt imponerende mig.

Og velkommen til! :)


tusind tak, er glad for at være her :)
Alberth Lubarski
forfatter og game director
:jul: :) :D

Brugeravatar
AlberthLubarski
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 14. jan 2018 16:33
Køn: Mand
Geografisk sted: The Net Sphere

Re: hvad er jeres yndlings anime fra hayao miyazaki?

Indlægaf AlberthLubarski » søn 14. jan 2018 20:21

nielsm skrev:Skal jeg være kedelig og sige, det kommer an på hvilket humør jeg er i? :) Og også med det forbehold at der er flere af hans film jeg endnu ikke har set...

Jeg tror dog jeg vil sige Nausicaa. Det er en spændende mytologi og en vildt fremmed verden, ud over at den også har nogen budskaber om krig og miljø.
Men det er længe siden jeg har set Laputa, over 10 år, så der er ikke meget jeg kan huske fra den. Der er også noget interessant mytologi i spil så vidt jeg husker.


ja jeg ville også sige det samme med humøret, men det er næsten hver gang jeg går tilbage og skal se en af hans film så ser jeg castle in the sky. :)
Alberth Lubarski
forfatter og game director
:jul: :) :D

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: hvad er jeres yndlings anime fra hayao miyazaki?

Indlægaf Gama » man 12. feb 2018 12:45

Min er Howl's moving castle :) Jeg kan som udgangspunkt li alle Miyazakis film, men Howl's moving castle rammer bare noget i mig, den er så tilpas magisk og mystisk at jeg finder den fantastisk! Og så har jeg altid været en sucker for noget "skønheden og udyret" noget 8)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: hvad er jeres yndlings anime fra hayao miyazaki?

Indlægaf SsjGogo » lør 17. feb 2018 21:29

Hmm - Chihiro er nok den film jeg har genset flest gange.

Det er også den film jeg bruger, når jeg vil introducere folk for anime.

Nausicaa og Mononoke er jeg også pjattet med, især fordi fokus på naturen og miljøet betyder meget for mig.


Omvendt synes jeg (og jeg ved nogen bider hovedet at mig), at Totoro er en anelse overvurderet. South Parks parodi af den er dog stadig genial.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
TalkingQueen
Chibi
Chibi
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 7. jul 2019 15:27

Re: hvad er jeres yndlings anime fra hayao miyazaki?

Indlægaf TalkingQueen » søn 7. jul 2019 15:35

For mig ville det nok være 'Nausicaa fra vindenes dal'. Jeg elsker den film!! Men 'Ponyo', 'Prinsessd Mononoke' og 'Min nabo totoro' er også fantastiske <3
TalkingQueen ønsker dig en god dag nat eller hvad end det er! (Y) :$ :3

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: hvad er jeres yndlings anime fra hayao miyazaki?

Indlægaf JoaCHIP » tors 11. jul 2019 09:36

Nausicaa er magisk. Jeg har anskaffet mangaen her for nylig.
Den skal jeg læse når det bliver koldt og mørkt udenfor.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster