sommer 2011

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: sommer 2011

Indlægaf SomethingPurple » søn 26. jun 2011 00:43

SomethingPurple skrev:Natsume Yuujin-Chou San
De to første sæsoner hører til mine yndlingsserier, så jeg skal klart se den nye sæson, og så er der tale om noget så sjældent som en anime, der er bedre end mangaen, selvom den også er god.

NO.6
Det er Noitamina og Bones og historien virker ok interessant.

Usagi Drop
Jeg kan rigtig godt lide mangaen som er en rigtig god og realistik josei serie om en voksens mands problemer med at opdrage en lille pige som han valgt at tage sig.

Blood-C
Spændende at se hvad Clamp får ud af konceptet, da jeg godt kunne lide blood + serien, og ikke filmen.

Ikoku Meiro no Croisée
På trods af den lille pige virker dette ikke som en loli serie, men en sød lille serie sat i 1800-tallets Paris.



siden jeg skrev sidst er jeg også blevet interesseret i følgende serier:

Dantalian no Shoka
Det er Gainax og en mysterie serie desværre er den også baseret på en light novel af forfatteren til Asura Cryin' og den anime var virkelig dårlig xD

Mawaru Penguin Drum
Det er Ikuhara Kunihikos første anime siden Utena men det eneste, der vides om plottet af det omhandler pingvinbamser og mord, men det første er nok for mig.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: sommer 2011

Indlægaf l.mathiasen » søn 26. jun 2011 00:58

SomethingPurple skrev:Mawaru Penguin Drum
Det er Ikuhara Kunihikos første anime siden Utena men det eneste, der vides om plottet af det omhandler pingvinbamser og mord, men det første er nok for mig.
Jeg har prøvet at gætte mig frem til at det er slice of life om 3 nuttede søstre og en pingvin og så siger du mord, ødelægger lidt min slice of life teori.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: sommer 2011

Indlægaf Kiwi » søn 26. jun 2011 08:50

l.mathiasen skrev:(ikke en titel man behøver undersøge, tro mig!)

Sjovt som man altid fiser direkte hen til Google med titlen i clipboardet efter sådan en sætning ;-) Glæder mig til mini anmeldelserne.

Teksten til Mawaru Penguin Drum på den visuelle oversigt er også temmelig bredtfavnene. Men den lyder da faktisk temmelig interessant, hvis det er sådan en mini Agatha Christie kan jeg ihvertfald godt overtales.
Senest rettet af Kiwi man 27. jun 2011 13:51, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: sommer 2011

Indlægaf l.mathiasen » søn 26. jun 2011 16:15

Kiwi skrev:
l.mathiasen skrev:(ikke en titel man behøver undersøge, tro mig!)
Sjovt som man altid fiser direkte hen til Google med titlen i clipboardet efter sådan en sætning ;-)
Som at bruge en insektlampe til at tiltrække fluerne med >:)

Kiwi skrev: Glæder mig til mini anmeldelserne.

Siger du nu, men de fleste anmeldelser vil nok blive skrevet efter midnat, hvor jeg generelt skriver BuffySpeak hvis der da overhovedet kommer nogle ord ud af mine tastetryk ;D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: sommer 2011

Indlægaf Kiwi » man 27. jun 2011 14:34

l.mathiasen skrev:Siger du nu, men de fleste anmeldelser vil nok blive skrevet efter midnat, hvor jeg generelt skriver BuffySpeak hvis der da overhovedet kommer nogle ord ud af mine tastetryk

De ting der er skrevet efter midnat er som regel de mest interessante ;-)

Brugeravatar
Valdera
Chunin
Chunin
Indlæg: 110
Tilmeldt: ons 8. jun 2011 13:42
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: sommer 2011

Indlægaf Valdera » man 27. jun 2011 16:21

"Carnival Phantasm" er (vistnok) en OVA baseret på Type Moon universet, men alting vendt til komedie.
Carnival Phantasm Opening PV
Carnival Phantasm Character Introduction PV

what.


Ahhh Type Moon, dem der har lavet Fate/Stay Night og Tsukihime blandt andet.
Har gerne ville tjekke dem ud (Y)
Den nye der må jeg vist også kigge på :engel:
Don't you know me?
I'm her ------->

I won't be him ----->

Get that? :)

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: sommer 2011

Indlægaf l.mathiasen » lør 2. jul 2011 14:25

Tid til anmeldelser af sommerens serier, disclaimer, jeg laver fejl og kritisere nogle ting ret hårdt uden at have lavet ordenligt research, sådan er det når man skal gennemgå 15-25 serier i løbet af 2 uger. Så bare skriv hvis jeg laver fejl eller du mener der er noget jeg har misforstået. Nogle serier vil jeg lave en update med 2. afsnit også, det vil dog kun gøre hvis jeg selv ser 2. afsnit af lyst og jeg mener at en update bidrager væsentligt til anmeldelsen


Ro-Kyu-Bu!
var lidt i tvivl om hvilken overskrift jeg skulle lave Et nyt lavpunkt i den japanske
animationsbranche
eller Forbudt i Sverige
http://myanimelist.net/anime/10572/Ro-Kyu-Bu!
Produceret af et par mindre ukendte studier.
Er i tvivl om hvilket firma jeg skal skrive som producent, lige meget, kender dem ikke alligevel.
Baseret på light novel og manga.

En del af en trend i et par af sommerens serier om at have små piger i serien istedet for 15-17 årige piger der ligner små piger. Om det er er fremgang eller tilbagegang må man så gøre op med sig selv

Subaru bliver basketball-træner for en flok meget små piger efter at hans gymnasiehold må trække sig fordi lederen var mistænkt for at være lolicon.

Serien starter med at man ser en lille pige i stramme shorts, derefter en scene hvor de har maid kostumer på, hvor en af pigerne spørger Subara om han tænder på imouto meido. Derefter noget for folk med bloomer fetich. Senere ser vi dem så under bruseren med sæbeskum strategiske steder og dertil hørende "brystinspektion".
Til sidst er der en scene hvor de strækker ud. Der er jo naturligvis nogle fyldscener for at der på overfladen skal være en handling, men den fungere ikke, men tror folk der ser serien er ligeglad med den slags alligevel.

Tror man skal være lolicon for at kan lide denne serie, for det er sgu godt nok ikke for boldspillet folk ser den her serie.
Senest rettet af l.mathiasen man 4. jul 2011 13:34, rettet i alt 2 gange.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: sommer 2011

Indlægaf l.mathiasen » lør 2. jul 2011 15:04

Blood-C
Meganekko og Katana
http://myanimelist.net/anime/10490/Blood-C
Blood franchisen fra det store studie Production I.G, tidligere har der været film, 50 episoders serie, live action film en flok mangaer, light novels, computerspil.

Den nye metaserie, som er en selvstændig historie, der godt kan ses uden man kender til franchisen i forvejen, er lavet med grafisk assistance fra tegnekollektivet Clamp, så det er en fantasy/romance/horrorserie (jep er lidt i tvivl om genren, kan stadig nå at gå forskellige veje) der bliver satset stort på og der er allerede nu en afsluttende film planlagt til næste år.
Rent grafisk er den meget flot, men det er vel kun naturligt med Clamp.

Saya er en ekstrem nuttet og klodset pige med briller der er meget hjælpsom og ikke nok med det, hun er også tempelpræstinde og har dådyr øjne, man kan ikke lade være med at elske hende.Men nu er det ikke en slife of life om hende og hendes veninder, selv om jeg ville elske sådan en serie om hende, nu er det Blood franchisen, så hun må som en anden Buffy bekæmpe monstre og japanere bekæmper monstre med katana sværd, hvilket er fair nok, visse ting skal gøres med stil.

Jeg elsker allerede den serie, sød og nuttet det ene øjeblik, blodig beskidt og voldeligt det næste øjeblik. Den kan drive det langt og tror det bliver en af sæsonens bedste serier og det siger jeg ikke kun fordi jeg har en fetich overfor mørkhårede kvinder med briller.
Senest rettet af l.mathiasen man 4. jul 2011 13:33, rettet i alt 1 gang.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: sommer 2011

Indlægaf Kiwi » lør 2. jul 2011 16:28

Ro-Kyu-Bu lyder helt klart som den serie der skal til for at overbevise den menige dansker om at anime er lødig underholdning! Må hellere skrive en varm anbefaling så DR kan tage den på programmet... ;-)

Blood C lyder ganske interessant. En af de ting jeg faldt for med When They Cry var netop kontrasten mellem det overnuttede dagligdagsliv, og så det der skete når først paranoiaen satte ind.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: sommer 2011

Indlægaf l.mathiasen » lør 2. jul 2011 17:21

Kiwi skrev:Ro-Kyu-Bu lyder helt klart som den serie der skal til for at overbevise den menige dansker om at anime er lødig underholdning! Må hellere skrive en varm anbefaling så DR kan tage den på programmet... ;-)
Men vent til den kommer på dvd og blå så de kan få hele oplevelsen.


Kiwi skrev:Blood C lyder ganske interessant. En af de ting jeg faldt for med When They Cry var netop kontrasten mellem det overnuttede dagligdagsliv, og så det der skete når først paranoiaen satte ind.
Blood C er i hvert fald en serie jeg vil fortsætte med at se. Første afsnit afslørede så lidt at alle muligheder stadig står åbne (så åbent som de nu kan være i Blood med protagonist ved navn Saya), så det skulle ikke undre mig at serien tager en helt anden retning i afsnit 2.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 48 gæster