"Sodavandsautomat?" "Mobil?" Sengoku Otome

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

"Sodavandsautomat?" "Mobil?" Sengoku Otome

Indlægaf nielsm » tors 12. maj 2011 00:33

Sengoku Otome, aka. Battle Girls, er en ret dårlig anime.

Den handler om hende her

Billede

der er overordentlig dårlig til det her

Billede

og derfor køber den her

Billede

men så er hun en klodsmajor og ender sammen med dem her:

Billede

Så nu kan lille Hideyoshi lære historie på ægte hands-on manér.

For så vidt er serien enormt fjollet og karakterdesignet bærer tydeligt præg af yderst barmfagre kvinder med ret så upraktiske rustninger, og den er da også baseret på et pachinko-maskine franchise. Ikke desto mindre er karaktererne faktisk ret godt skrevet, humoren er ikke dårlig, og der er på det seneste (ep 5-6) ligefrem kommet tegn på et bagvedliggende plot.
Som demonstreret viser damerne enormt meget kavalergang, men det er også det eneste. Der er ikke nogen nøgenhed og ingen seksuelle jokes, det er bare en omgang passiv fanservice, og det kan nemt ses bort fra.

Derfor, giv serien en chance for noget let underholdning.

Sengoku Otome kan ses gratis på Crunchyroll her: http://www.crunchyroll.com/battle-girls-time-paradox
Nye afsnit kommer op hver torsdag aften, dansk tid.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: "Sodavandsautomat?" "Mobil?" Sengoku Otome

Indlægaf l.mathiasen » tors 12. maj 2011 11:06

Det er da et stort anlagt historisk drama med et par twists.
Som navnet antyder foregår den i sengoku perioden som i anime ofte vil blive nævnt som "waring states periode", nærmere bestemt slutningen af perioden kaldet Azuchi–Momoyama perioden (nogle år før handlingen i Shogun tv serien), med de folk der samlede riget under sig. Nu vil jeg ikke spoile og sige hvad de lavede i den virkelige verden, da det jo vil afsløre handlingen
Nu er historien så i et alternativt univers kun befolket af kvinder, og der er så en legendarisk rustning kvinden med de store bryster vil have, kvinden med små bryster er jaloux på lolien hele tiden fordi hun tilbringer for meget tid sammen med kvinden med store bryster. Nu overvejer jeg at fortælle om den praksis hvor samuraier havde sex med deres pager og gentage at det er et univers kun befolket af kvinder, men vælger at lade være.
Der er kampe med ingen dør, da man jo så ikke kan se de søde piger igen i næste episode, godt tænkt forfattere!
Den er langtfra så fikseret på nøgenhed som en serie som Queen´s bre øh Blade og er mere underholdene, den historiske værdi er nok lige så lille som Hetalia og målgruppen er det andet køn hvis du skulle være i tvivl.

Lige som slutnote Oda Nobunaga som kvinden med de store bryster hedder er i sin mandlige form med i en anden af sæsonens animeer Hyouge Mono, har selv kun fået set et par afsnit, men en sjov og anderledes serie som jeg skal have set det hele af på et tidspunkt.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: "Sodavandsautomat?" "Mobil?" Sengoku Otome

Indlægaf Kiwi » tors 12. maj 2011 11:32

Dejligt at I tager jer tid til de her små anmeldelser. Har ikke selv tid og overskud til at sidde og tjekke alle de de nye serier ud, så trækker meget på andre mening når der skal vælges en ny serie :-

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: "Sodavandsautomat?" "Mobil?" Sengoku Otome

Indlægaf l.mathiasen » tors 12. maj 2011 11:45

overvejer seriøst at lave rigtige anmeldelser egentlig, men skal have fundet ud af i hvilket format og hvordan det kan passes ind. Om det skal være fulde serier, bare start af sæsoner så folk kan vide hvad der er for dem. Anmeldelsernes forhold til wikien her på siden etc
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Pacman
Jonin
Jonin
Indlæg: 321
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 13:58
Køn: Mand
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: "Sodavandsautomat?" "Mobil?" Sengoku Otome

Indlægaf Pacman » tors 12. maj 2011 11:48

Det ser da spændene ud, måske skulle jeg tage et kig på det.

Jeg siger tak fordi i gider bruge tid på at skrive en mini anmeldese, håber at der kommer mere hvis i gider, altid rart med nye ideer til hvad man skal se.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: "Sodavandsautomat?" "Mobil?" Sengoku Otome

Indlægaf nielsm » tors 12. maj 2011 12:16

Mit håh er også at det her kan blive en diskussionstråd, hvor meget der så er at diskutere her ;)

Afsnit 6:
Spoiler: vis
Det ser ud til at Hideyoshi ikke er den eneste der har en mobiltelefon? Da jeg kiggede gennem 1. afsnit igen for at få billeder til tråden her, opdagede jeg lige at skolelæreren ser ud til at være hende med blåt hår der pludselig havde en telefon :o Og muligvis var det også hende der lavede den ceremoni i 1. afsnit?
WHAT'S GOING ON!

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: "Sodavandsautomat?" "Mobil?" Sengoku Otome

Indlægaf Kiwi » tors 12. maj 2011 12:22

Anmeldelser ville ihvertfald være noget jeg ville blive meget glad for. For mit vedkommende ville jeg både være interesseret i "sneak peeks" og længere anmeldelser. En god ting er jo at man kommer til at kende folks smag herinde. F.eks. virker l.mathiasen til at have en god smag i anime (læs: Kan lide de samme serier som mig), så en anbefaling af en serie ville blive taget seriøst ;)

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: "Sodavandsautomat?" "Mobil?" Sengoku Otome

Indlægaf l.mathiasen » tors 12. maj 2011 12:38

Så vil jeg jo lige sige for at bibeholde det seriøse billede af mig, at denne serie ikke skal tages seriøs på nogen som helst måde, men det er det gode ved serien

Spoiler: vis
Tja nævner Hideyoshi på et tidspunkt at det ikke kan være hende pga bryststørrelse, eller er det ikke hende. Nu er Hideyoshi så en airhead, så hvad hun siger betyder nok ikke så meget
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Burgundy
Chunin
Chunin
Indlæg: 153
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 21:22
Køn: Mand

Re: "Sodavandsautomat?" "Mobil?" Sengoku Otome

Indlægaf Burgundy » tors 12. maj 2011 23:13

har også hørt meget dårligt om denne serie, nok en af de serier der blot er lavet for fanservice, med absolut ingen sans for struktur? xD
Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: "Sodavandsautomat?" "Mobil?" Sengoku Otome

Indlægaf l.mathiasen » tors 12. maj 2011 23:15

Burgundy skrev:har også hørt meget dårligt om denne serie, nok en af de serier der blot er lavet for fanservice, med absolut ingen sans for struktur? xD

mindre fanservice end mand skulle tro, og den har da et plot, sådan da :3
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster