Yndlings Anime

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Cazmill
Chibi
Chibi
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Re: Yndlings Anime

Indlægaf Cazmill » lør 14. maj 2011 22:08

Jeg ville ønske at jeg kunne sige Ranma½, men animeen når bare ikke mangaen til sokkeholderne :(
OAV'erne er gode, men selv serien.... not so much. Der kommer alt for mange fillers med, hvor en stor del af dem er ret elendige.

Så min yndlings anime er nok Maison Ikkoku. Jeg synes den er næsten lige så god som mangaen. Jeg synes animeen er rigtig godt gennemført. Den følger hele historien (dog udelader den en enkelt karakter, men det mærker man ikke, medmindre man ved at karakteren findes).

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Yndlings Anime

Indlægaf l.mathiasen » lør 14. maj 2011 22:30

ILoveCake skrev:Jeg mente ikke, at Hetalia lærte mig historie, men at når de nu underviser os, f. eks om WW2, så når de taler om alliancer mellem landene eller bare nævner de landene, tænker jeg på karakterene i stedet for, og det gør historietimen så meget sjovere^^

Talte skam ikke om dig, bare mange der siger at den er god som historisk reference, egentlig det jeg stak til :)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: Yndlings Anime

Indlægaf Yoite » lør 21. maj 2011 02:35

Monster, Aoi Bungaku Series/Blue Literature $_$ , Natsume's Book of Friends og Death Note
skriver senere hvorfor hehe *dovenskab længe leve *_* (Y) ._. :D
Billede Billede Billede Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Yndlings Anime

Indlægaf Kiwi » søn 5. jun 2011 21:20

Min er El-Hazard: The Magnificent World (den første 7 episoders OVA). Jeg har set den mere end fem gange, og den holder stadig. Den har simpelthen det hele: Store insekter, cross dressing, androids, masseødelæggelsesvåben og en masse oppustede one-liners... Nævnte jeg den er fra 1995 og folk var ikke imponeret af dens animation dengang? På en eller anden måde har de fået blandet alle de gammelkendte og halvkedelige ingredienser til et mindre mesterværk. For mig går det ihvertfald op i en højere enhed, og jeg får stadig en klump i halsen i slutningen og sidder indtil rulleteksterne er overstået for at få det sidste billede med.

Brugeravatar
Judeau93
Genin
Genin
Indlæg: 83
Tilmeldt: fre 29. jul 2011 19:08
Køn: Mand
Geografisk sted: Sydjylland, Vejen

Re: Yndlings Anime

Indlægaf Judeau93 » fre 5. aug 2011 22:54

SsjGogo skrev:Jeg har ikke en decideret yndlings-serie, men jeg må nok fremhæve Dragon Ball, da den har haft størst indflydelse på min forkærlighed til anime og manga. Jeg så serien i starten af 90'erne, da jeg var 5-6 år gammel. Det var i en temmelig hård periode med krig i mit oprindelsesland (Bosnien), og hvor vi var nødsaget til at flygte til Danmark. En virkelighedsflugt var hårdt påkrævet, og det fandt jeg i Son-Goku, Bulma og alle de andre skøre eksistenser. :)


Min favorit er også Dragonball Z ^^


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 30 gæster