Anime Efterår 2012

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Efterår 2012

Indlægaf psyg » tirs 6. nov 2012 12:10

l.mathiasen skrev:Håber jeg har fået de rigtige med, da hun er med i så meget kan det jo glippe :D


du mangler den pervy pige fra teekyuu :P
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2012

Indlægaf l.mathiasen » tirs 6. nov 2012 16:04

psyg skrev:
l.mathiasen skrev:Håber jeg har fået de rigtige med, da hun er med i så meget kan det jo glippe :D


du mangler den pervy pige fra teekyuu :P

Heldigvis er det sådan en 5 min serie, så det gør ikke så meget at glemme den, men viser jo bare hvor meget hun er med i
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anime Efterår 2012

Indlægaf kaas » tirs 6. nov 2012 17:47

Billede
HNNNNNNGGGGG

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Efterår 2012

Indlægaf SomethingPurple » ons 7. nov 2012 02:40

kamisama Hajimemashita/ kamisama kiss ep 1-5

Pigen Nanami, er blevet smidt ud af sit hjem, efter hendes gældsramte far er stukket af, men ligesom nøden er størst, møder hun en mystisk fremmed, som hun reder fra en gøende hund. Han giver hende et kys på panden og sender hende hende af sted til, hvad der viser at være et forladt tempel. Her møder hun tempeles tjenere og opdager at den mystiske fremmed var tempels forsvundende gud, Mikage og at han har overført sin gudestatus til hende. Mikages tidligere tjener ræve ayakashi'en, Tomoe er dog ikke indforstået med at tjene en menneskepige og det bare toppen af de problemer Nanami kommer til at stå over for i sin nye tilværelse som gud.

Kamisama Kiss kører på den velkendte magisk kæreste formel og er på mange måder en klassisk romantisk shoujo komedie, som skiller sig ud fra andre af dens type ved at have shinto religionen som omdrejningspunkt.

Serien er instrueret af Akitaro Daichi, som er lidt af shoujo veteran, da han også har instrueret shoujo serier som Bokura ga Ita, Fruits Basket og Kodocha. Daichi er om nogen en mester i udnytte komiske shoujo elementer og alternative animationsspareteknikker, og det har Kamisama brug for, da budget desværre ikke er særlig stort, serien får således hele armen med alternative kameravinler som et redskab til at stimulere bevægelse og stilen er meget simpel hen af vejen, det bliver nogle gange lidt for meget og serien opfører sig nogle gange som et dampbarn på speed, men komikken fungerer dog generelt godt og serien forstår også at lave nogenlunde glatte overgange til drama og alvor, når der er brug for det.

Der, der driver serien er imidlertid kemien mellem seriens personer, især de to hovedpersoner, Tomoe er super arrogant, men Nanami har temperament nok til at holde trit med ham og deres sammenstød er ganske underholdende, ikke mindst når de troller hinanden. Nanami er også noget andeles end sæsonens andre shoujo heltinder og har et mere optimistisk syn på tingene og forfalder ikke så let tilbage i angst og kyniske, og har frem for alt masser af gå på mod og kampgejst.

En af Kamisamas styrker er også dens evne til at parodiere sine karakter, det går især ud over Nanamis klassekammerat og j-rock-idol, Kurama, som på ingen måde bliver taget seriøs og hver gang han dukker op, spilles der noget klichefuldt j-rock i baggrunden. Netop den selvironi og ikke mindst Namanis personlig gør også at Kamisama ikke forfalder til at blive en dårlig omgang reverse harem, selvom serien introducerer flere flotte fyrer.

Som en, der har læst mangen kunne jeg godt ønske, at de havde sat tempoet lidt ned, især i første episode, hvor de forsøgte at få for mange kapitler med og derfor leverer lidt at at ”hack job” og så irriterende fortællerstemmen på speed mig en del. De springer også noget i kapitlerne og det ser ud til at de springer de mere stille og rolige over, og så er serien generelt sat op i et højre gear end mangaudgaven er.

Kamisama er ikke videre original i sin opbygning og kommer ikke til at flytte nogen bjerge, men det en sød og sjov lille serie man kan hygge sig med og som gør en i godt humør.

Billede
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anime Efterår 2012

Indlægaf kaas » fre 16. nov 2012 00:58

Chuunibyou demo Koi ga Shitai! tog lidt af en drejning i episode 7.
Der var lige lovlig meget info-dump over den episode, men i sidste ende kunne jeg egentlig godt lide hvordan den var udført.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Efterår 2012

Indlægaf psyg » fre 16. nov 2012 01:08

kaas skrev:Chuunibyou demo Koi ga Shitai! tog lidt af en drejning i episode 7.
Der var lige lovlig meget info-dump over den episode, men i sidste ende kunne jeg egentlig godt lide hvordan den var udført.


also beach episode \(`・ω・´)/
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anime Efterår 2012

Indlægaf kaas » fre 16. nov 2012 01:26

psyg skrev:
kaas skrev:Chuunibyou demo Koi ga Shitai! tog lidt af en drejning i episode 7.
Der var lige lovlig meget info-dump over den episode, men i sidste ende kunne jeg egentlig godt lide hvordan den var udført.


also beach episode \(`・ω・´)/

Nå ja, det var der også noget om :P

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2012

Indlægaf nielsm » tors 29. nov 2012 00:27

Chuu2koi episode 9
Spoiler: vis
Billede
Fy Yuuta, hvor er det du har de hænder! *_*


Men jeg er glad for at få noget drama og handling nu. Frøken Sommer havde også masser af sjov (og ansigtspalme) det her afsnit.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Efterår 2012

Indlægaf psyg » tors 29. nov 2012 00:42

forrest summer best summer ! :D

chu2koi (Y)
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2012

Indlægaf l.mathiasen » tors 29. nov 2012 20:45

nielsm skrev:Chuu2koi episode 9
Spoiler: vis
Billede
Fy Yuuta, hvor er det du har de hænder! *_*


Jamen Niels, det er jo unseen horizon der er der :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 95 gæster