Sword Art Online [med spoilere]

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf SsjGogo » tors 27. dec 2012 12:07

Anden ark blev en skuffelse for mig, omend jeg mangler nogle få afsnit. Jeg vil uddybe skuffelsen ved lejlighed :D gomen
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Sword Art Online Diskussion

Indlægaf Sneffe » søn 13. jan 2013 14:34

Jeg ved ikke hvorvidt i allerede har haft denne anime oppe og vende, da jeg oprettede min bruger i forgårs. Men jeg kunne godt tænkte mig at høre hvad i synes om den, for jeg har mødt vidt forskellige holdninger til serien. Jeg putter min nedenstående mening i en spoiler, da der er en hel del spoilers i nedenstående, men eftersom titlen lægger så meget op til det, går jeg ikke ud fra at det er påkrævet,

Spoiler: vis
Jeg synes personligt, at serien starter sindsygt godt ud i de første to episoder. Hele universet bliver præsenteret og jeg sad praktisk talt med fråde om munden af alt det potentiale SAO viste mig, at den havde. Dette blev ikke modbevist, da de begyndte på de vilde kampsekvenser, hvor jeg var forbløffet af den animation og koreografi, der var lagt i scenerne. Jeg ventede på episode tre med stor forventning og følte lidt og jeg var blevet luret ind i producenternes hule. De begyndte her med en filler episode, som jeg godt kunne have været foruden (specielt den scene hvor pigen bliver løftet op af planten... host tentakler). Dette fortsatte serien med et stykke tid, men kom tilbage på sporet. Dette blev dog også afbrudt af et romance plot, der syntes at stjæle al tid og var mildest talt forstyrrende for serien i min mening. Dette blev ved indtil første akt sluttede med en doven slutning, hvor det ikke engang blev beskrevet, hvorfor skaberen af spillet, havde lavet det i første omgang. Jeg var forbløffet over det spildte potentiale SAO havde vist mig, men da jeg så at der stadig var en helt akt tilbage forstod jeg at dette ikke ville være slutningen på den fiasko jeg var blevet udsat for. Herefter startede den nemlig op med endnu et romance plot imellem protagonisten Kirito og hans kusine, som er blevet opdraget som hans søster... great ;D

Serien gik nu fra at være en fantastisk anime med en smule romance til nu at være en harem med en smule action og en kæmpe portion fan service. Jeg vil ikke komme nærmere ind på episoderne mellem episode 12 og 21, men jeg drejede ikke ligefrem rundt på min kontorstol af glæde. Episode 21... var jeg virkelig ved at være træt af seriens drejning og den enorme mængde fan service, at jeg ikke længere vidste om jeg skulle forsætte med at se den. Med denne tanke værende tænkt begik jeg mig videre ind i episode 21 og så noget meget forstyrrende som jeg ikke vil komme nærmere ind på fordi jeg er sikker på at alle, der har set SAO ved hvad jeg snakker om (tentacles).

Slutningen på serien var dog ret god, fordi den kom med et sidste plot twist jeg ikke havde set komme, og afsluttede hvad end den havde startet.

Alt i alt synes jeg SAO er en middelmådig anime, der ikke benytter det enorme potentiale den har, og lader til at være enormt populistisk, da den smider en masse elementer ind i serien, som virker useriøst og blot skal tiltrække folk, der elsker ecchi.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf nielsm » søn 13. jan 2013 15:13

Sikke en frankentråd det her er blevet til :D
Okay, klippede i første omgang en masse ud af Sommer 2012 diskussionstråden fordi der var så meget SAO snak, så det kunne holdes mere samlet. Men ærlig talt, kig liiidt mere ned næste gang Sneffe, du virker til at være nogenlunde forumvant :)


Med hensyn til spørgsmålet om hvorfor Kayaba skabte SAO/Aincrad/Cardinal i første omgang, så er det i sidste ende for så vidt irrelevant. Han siger han har glemt det, hvilket jeg godt kan tro på, med blik på hvordan han selv har brugt den verden han skabte: Han tog aktiv del i den, og rollespillede, måske endda mere end de fleste andre, og lod historier udspille sig uden styring. Han har glemt sine bagtanker fordi han selv blev opslugt i sin verden, og med det så tror jeg at en drøm om eskapisme godt kan have ligget til grund.
I første omgang giver han sig selv rollen som den store skurk der tager ti tusinde mennesker som gidsler og er på verdensnyhederne og jegvedikkehvad. Han giver sig selv lov til fuldstændig at udleve den fantasi. Derefter påtager han sig rollen som den store, ridderlige leder, og spiller den rolle i to hele år, udlever den virkelig. I sidste ende ser jeg ham som et barn der bliver fuldstændig opslugt i sin leg.
Når Kirito møder ham (eller rettere hans virtuelle klon) igen i slutningen af ALO har Kirito ikke rigtig nogen dårlige tanker om Kayaba, fordi han formentlig forstår ham på et plan, på en måde som kun dem der har været med inde i Kayabas fantasi kan.
Den store skurk der egentlig aldrig var oprigtigt ond.

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf Sneffe » søn 13. jan 2013 16:11

nielsm skrev:Sikke en frankentråd det her er blevet til :D
Okay, klippede i første omgang en masse ud af Sommer 2012 diskussionstråden fordi der var så meget SAO snak, så det kunne holdes mere samlet. Men ærlig talt, kig liiidt mere ned næste gang Sneffe, du virker til at være nogenlunde forumvant :)


Undskyld :(
Jeg var bare lidt for doven til at lede på forummet. Jeg skal nok lede næste gang, men tak for at flytte min post.


nielsm skrev:Med hensyn til spørgsmålet om hvorfor Kayaba skabte SAO/Aincrad/Cardinal i første omgang, så er det i sidste ende for så vidt irrelevant. Han siger han har glemt det, hvilket jeg godt kan tro på, med blik på hvordan han selv har brugt den verden han skabte: Han tog aktiv del i den, og rollespillede, måske endda mere end de fleste andre, og lod historier udspille sig uden styring. Han har glemt sine bagtanker fordi han selv blev opslugt i sin verden, og med det så tror jeg at en drøm om eskapisme godt kan have ligget til grund.
I første omgang giver han sig selv rollen som den store skurk der tager ti tusinde mennesker som gidsler og er på verdensnyhederne og jegvedikkehvad. Han giver sig selv lov til fuldstændig at udleve den fantasi. Derefter påtager han sig rollen som den store, ridderlige leder, og spiller den rolle i to hele år, udlever den virkelig. I sidste ende ser jeg ham som et barn der bliver fuldstændig opslugt i sin leg.
Når Kirito møder ham (eller rettere hans virtuelle klon) igen i slutningen af ALO har Kirito ikke rigtig nogen dårlige tanker om Kayaba, fordi han formentlig forstår ham på et plan, på en måde som kun dem der har været med inde i Kayabas fantasi kan.
Den store skurk der egentlig aldrig var oprigtigt ond.


Jeg havde fanget den pointe, men et eller andet sted virkede det bare antiklimatisk, at man hele tiden ville se Kayaba og høre hans forklaring på, hvorfor han gjorde som han gjorde. Dette kunne have være et flash back, der viste Kayaba og alle hans tanker, mens han udviklede SAO eller blot ham, der fortalte Kirito hvorfor han gjorde det. For at være ærlig ville jeg gerne have set en episk sidste kamp imellem Kayaba og Kirito, ladet dem rede alle trådende ud og ladet historien slutte her, frem for at køre serien videre.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf l.mathiasen » tirs 31. dec 2013 16:13

Silver Spoon nytårs speciel på 2 timer har lige haft premiere i Japan og der blev sæson 2 annonceret til 2014. Hvilket næsten var forventet da instruktøren lige pludselig ikke stod til at lave del 2 af Silver Spoon
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
LightningHei
Jonin
Jonin
Indlæg: 449
Tilmeldt: fre 4. jan 2013 23:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Hvide Sande
Kontakt:

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf LightningHei » tirs 31. dec 2013 17:14

l.mathiasen skrev:Silver Spoon nytårs speciel på 2 timer har lige haft premiere i Japan og der blev sæson 2 annonceret til 2014. Hvilket næsten var forventet da instruktøren lige pludselig ikke stod til at lave del 2 af Silver Spoon


Yay'er skam :P
I'm not a drunk pedofile!

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf Sneffe » søn 26. jan 2014 13:55

Så er jeg endelig blevet velsignet med at have set SAO Extra Edition! ;D

Ikke at jeg på nogen måde havde de store forventninger til filmen, men jeg føler godt nok at jeg har spildt mit liv på at se den, og det undrer mig hvorfor jeg ikke stoppede. Min forventning til filmen var egentlig bare, at det var en langstrukket strandepisode, men af en eller anden grund forventes, det ikke at man rent faktisk har set serien, så de vælger lige at give en et recap over de vigtigste dele af serien. Filmen er intet mindre end unødvendig, og selv om jeg ikke er den største fan af serien, fortjener den det ikke (N)

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf supergummibear » søn 26. jan 2014 14:25

Sneffe skrev:Så er jeg endelig blevet velsignet med at have set SAO Extra Edition! ;D

Ikke at jeg på nogen måde havde nogle forventninger til serien, men jeg føler godt nok at jeg har spildt mit liv på at se den, og det undrer mig hvorfor jeg ikke stoppede. Min forventning til filmen var egentlig bare, at det var en langstrukket strandepisode, men af en eller anden grund forventes, det ikke at man rent faktisk har set serien, så de vælger lige at give en et recap over de vigtigste dele af serien. Filmen er intet mindre end unødvendig, og selv om jeg ikke er den største fan af serien, fortjener den det ikke (N)


Ja jeg fik også set den, og giver dig fuldstændig ret, jeg havde regnet med nogenlunde det samme som dig, men hvad fik vi? en masse recap og en lille bitte side historie som kunne være kogt ned til et 15 minutters Special, eller sådan noget :P men ja totalt tidsspilde xD og så synes jeg, og det kan godt være at det bare er indbildning, men er øjnene i de nye scener ikke på en eller anden måde anderledes? som sagt det kan da også være at det bare er mig :P
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf l.mathiasen » søn 26. jan 2014 14:36

jeg er lige ved at skrive et indlæg til min blog om den til en gang i aften(ja i stedet for den klassiske anime jeg skulle have skrevet om, men jeg havde simpelthen ikke nået at se nok af den), og uden at spoile mit indlæg så bliver det bestemt heller ikke en positiv tekst.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf Sneffe » søn 26. jan 2014 15:52

supergummibear skrev:
Sneffe skrev:
Spoiler: vis
Så er jeg endelig blevet velsignet med at have set SAO Extra Edition! ;D

Ikke at jeg på nogen måde havde nogle forventninger til serien, men jeg føler godt nok at jeg har spildt mit liv på at se den, og det undrer mig hvorfor jeg ikke stoppede. Min forventning til filmen var egentlig bare, at det var en langstrukket strandepisode, men af en eller anden grund forventes, det ikke at man rent faktisk har set serien, så de vælger lige at give en et recap over de vigtigste dele af serien. Filmen er intet mindre end unødvendig, og selv om jeg ikke er den største fan af serien, fortjener den det ikke (N)


Ja jeg fik også set den, og giver dig fuldstændig ret, jeg havde regnet med nogenlunde det samme som dig, men hvad fik vi? en masse recap og en lille bitte side historie som kunne være kogt ned til et 15 minutters Special, eller sådan noget :P men ja totalt tidsspilde xD og så synes jeg, og det kan godt være at det bare er indbildning, men er øjnene i de nye scener ikke på en eller anden måde anderledes? som sagt det kan da også være at det bare er mig :P


SAO
Billede

Dårlig film
Billede

Hmm hvorvidt der er nogen markant forskel i øjnene er jeg ikke helt sikker på


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster