Sword Art Online [med spoilere]

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf l.mathiasen » søn 26. jan 2014 16:59

Faktisk er jeg lige blevet færdig med mit blog indlæg om nytårsspecial.
http://elmanime.blogspot.dk/2014/01/swo ... ition.html

Hvad den mangler i plot har den i PLOT!
Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf Sneffe » lør 6. dec 2014 18:58

Er det bare mig eller har Sword Art Online 2 lige haft 4 episoder i streg, der var oprigtigt interessante? Gun Gale Online virkede for mig som det jeg egentlig havde forventet af anden sæson. Animationen var til tider fænomenal, men alt i alt var oplevelsen ret meh. Dette følte jeg kun blev værre, da Kirito på ny befandt sig i ALO og deres lille gruppe (med et nyt medlem inkluderet) klarede en quest, der omhandlede nordisk mytologi. Disse episoder var virkelig kedelige, men lige siden historien har være fokuseret på Asuna og "The Sleeping Knights" har jeg virkeligt set frem til hver episode :)

Hvordan har i andre det med de seneste episoder?

Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf TMP » lør 6. dec 2014 19:31

Ja, jeg synes også at episoderne er blevet lidt mere interessante.
Der var et tidspunkt hvor jeg kun så serien KUN fordi det handlede om virtual reality, og på en måde tvang mig selv til at se det.
Jeg blev dog ekstrem irriteret, når man hver gang hører at Yuuki har nogle problemer, men plottet gør at man ikke kommer nærmere ind på hendes liv.
Det tror jeg det er det vi kan forvente i de næste per episoder (forhåbentlig).
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf Sneffe » lør 6. dec 2014 21:56

TMP skrev:Ja, jeg synes også at episoderne er blevet lidt mere interessante.
Der var et tidspunkt hvor jeg kun så serien KUN fordi det handlede om virtual reality, og på en måde tvang mig selv til at se det.
Jeg blev dog ekstrem irriteret, når man hver gang hører at Yuuki har nogle problemer, men plottet gør at man ikke kommer nærmere ind på hendes liv.
Det tror jeg det er det vi kan forvente i de næste per episoder (forhåbentlig).


Hvis du refererer til Konno Yuuki (Der er også Asuna Yuuki), så antager jeg at du er en episode bagud :P

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf supergummibear » søn 7. dec 2014 00:04

Gomenasai Yuuki chan!
Jeg troede blot at du var endnu en kvinde til Kirito´s harem! xD

Undskyld også til resten af Zekkens guild! Jeg troede bare at i var et kedeligt sub plot, smidt ind som nogle nedern gamer nørder, vis eneste formål i serien var at bekæmpe en svær boss, så alle i gruppen kunne få deres navne på en skide stor sten, stoppet ind i SAO, bare for at fylde resten af seriens episoder ud!!! ;D

Lige siden Kirito´s awesome(badass) entré sidst i episode 20, har SAO 2 faktisk overrasket mig lidt, ja gun gale arken var heller ikke så ringe, men de sidste par episoder har været (tør jeg skrive) gode? / over gennemsnittet? Og episode 22 fik mig næsten til at fælde en tårer hvad sker der? :O Det er bare SAO man *_* *_*

Måske er det bare fordi man ikke forventer, at de andre spillere som Asuna bliver introduceret for, står i sådan en tragisk situation, som sagt jeg var godt nok overaskset!
:'(
I det hele taget synes jeg at sæson 2 er meget bedre end sæson 1, ja de forskellige arks built up har taget lidt tid, men de var ikke totalt uvigtige, bortset lige fra Kiritos og Asunas (vi skal ud på en Quest med det sædvanlige team, for at få et sværd Kirito gerne vil have, og købe et hus der totalt ligner det vi havde i SAO, i ved det der spil hvor vi var låst inde i 2 ÅR og folk DØDE, men vi havde jo en hyggelig tid så hvad f*nden vi køber da et hus, der minder os om alt det)(SAO logik) ;D

Men gun gale var interessant, skaberne har lært af deres fejl, denne gang har de ikke bare kastet den ene pige efter den anden efter Kirito, men valgt at fokusere på en, det gjorde forholdet mellem Sinon og Kirito meget mere troværdigt i hvert fald. :p

Nu her hvor det så er Asuna der faktisk mere eller mindre er blevet vores hovedperson, er det godt at se nogle flere facetter af hendes personlighed end blot den typiske perfekte tsundere waifu, som vi indtil videre har været vant til.

Så der er lidt flere pluser på karakter fronten og en forholdsvis god handling, men et lidt for langsomt tempo og for lange built ups.

Det kan også være at det er mig, der har en god dag og giver SAO lidt for mange kredits, men da jeg lige kommer fra et Log horizon afsnit hvor William har stået og holdt ene tale for sit Guild i stive 20 MINUTTER! Så kan jeg ikke andet end at give SAO med dennes uges afsnit, en smule ros. ;)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Sword Art Online [med spoilere]

Indlægaf nielsm » søn 7. dec 2014 11:07

Den her del af SAO er faktisk interessant nok set som science fiction litteratur.

Spoiler: vis
Det er et godt kig på elektromagnetisk anæstesi som alternativ til (bio)kemisk anæstesi som man anvender nu til dags. (Anæstesi = narkose = bedøvelse.) Jeg skal dog nok lige starte med at sige jeg ikke er anæstesiolog :)
Traditionel, nutidig anæstesi er grundlæggende injektion og indånding af præparater, som skal være nøje udmålt og kontrolleret, men man er afhængig af kroppens systemer til at distribuere dem mere præcist. Derfor kan det måske være en udfordring at ramme præcis de organer og nerver man vil, med den rigtige styrke, uden samtidig også at ramme andre dele som man egentlig ikke ville.

Det som SAO præsenterer er derimod en direkte elektromagnetisk anæstesi hvor de med præcist fokuserede stråler rammer kun netop de nerver de vil. Det giver bedre kontrol med hvad man bedøver og hvor kraftigt. Desuden kan det give hurtigere respons om nødvendigt: Man skal ikke vente på at et præparat bliver ført rundt i kroppen før det tager effekt.
Risikoen ved elektromagnetisk anæstesi ville være overdose som fører til skade, men efter Therac-25 ulykkerne har datalogien fået betydeligt bedre styr på værktøjerne der kan hjælpe med at undgå den type fejl. Derfor virker det til at være et løst problem i SAOs fremtid. (At den oprindelige NerveGear kunne afgive en dødelig stråledosis var dermed ikke en fejl men en del af designet som tænkt.)

Et andet sted hvor Medicuboid maskinen rejser nye spørgsmål, eller tilbyder nye løsninger, et spørgsmålet om aktiv dødshjælp. Når man diskuterer det emne i dag står der typisk tre muligheder op for hinanden:
A) Patienten er uhelbredeligt syg og i konstant smerte, vi kan lige så godt forkorte processen og dræbe patienten aktivt, så smerten bliver forkortet mest muligt. Problemet er at der i sidste ende er tale om drab, og det kan være meget svært for de efterladte og de involverede læger.
B) Ingen fortjener at blive dræbt uanset årsag, det eneste humane er at holde patienten i live længst muligt, måske i håb om forbedring, med så meget anæstesi som nødvendigt. Problemet er at patienten aldrig kan komme fra sengen og uanset anæstesien stadig kan være i smerter, og det kan også være hårdt for de pårørende at se deres elskede sådan.
C) Samme som B, men lægge patienten i kunstigt koma. Det forlænger muligvis patientens liv yderligere siden det nedsætter stofskiftet. Problemet er at patienten slet ikke kan svare og derfor næsten lige så godt kan tænkes som død, men samtidig også er sengebunden.

Det som den elektromagnetiske anæstesi sammen med full dive systemet giver, er en fjerde mulighed:
D) Lad patienten leve i en virtuel verden så længe som muligt. Den mere præcise anæstesi dæmper smerterne tilstrækkeligt, og den virtuelle verden giver et miljø hvor patienten kan møde sine pårørende og opleve noget bedre end en hospitalsstue.
Jeg vil umiddelbart mene at det er mere værdigt end både aktiv dødshjælp og nutidig kunstig holden-i-live.


Der hvor jeg synes det falder lidt til jorden, er den sygdom der er tale om: "Super-AIDS". Det første problem er hvordan der i år 2011 kunne være en blodbank som ikke fik testet blod for den type sygdomme. Det burde ikke kunne ske. Ud over det synes jeg deres beskrivelse af hvordan det er en super-resistent variant ikke virker til at kunne holde fuldstændig vand.


For at vende tilbage til historien vi startede med, nemlig Asunas mors ønske om et nyt arrangeret ægteskab, tror jeg godt jeg kan se hvor det er på vej hen nu: Hvis Kazutos apparat kan tilbyde en næsten-normal hverdag til en dødeligt syg, sengebunden pige, har det absolut anvendelser inden for moderne medicin. Og det kan måske gøre ham "værdig" i Asunas mors øjne. Den virtuelle verden er ikke længere bare en helvedesmaskine.
Og så er vi så ude i en "Kirito redder dagen, igen!" situation. Det er sådan set okay hvis det er sådan det forløber, for Medicuboid maskinen er stadig ikke hans fortjeneste. Han giver kun lige det sidste led.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster