Jeg har lige afsluttet...

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Kiwi » lør 18. jun 2011 11:37

RuneU skrev:Har lige afsluttet To LOVE-ru og Motto To LOVE-ru

Plejer ellers godt at kunne lide at koble af til en harems serie, men jeg nåede aldrig videre efter "piger fanget af tentakler" afsnittet ;-)

Jeg har lige set Dual! Parallel Trouble Adventure færdig igen, for trejde gang. Det er en mecha, harem, sci fi, action komedie eller noget i den stil. Den er lavet af ham der lavede Tenchi, og stilen er også lidt den samme. Meget harmløs "feel good" underholdning, med nogle karakterer der falder i min smag (Ken Sanada bla.).

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Kiwi » søn 19. jun 2011 22:24

Har lige set det sidste afsnit af Geneshaft, så nu er jeg nået igennem den for anden gang. Hvis man godt kan lide lidt cyberpunk, kan den varmt anbefales. Basis for serien er en fremtid hvor alle mennesker er genmanipuleret, og bliver fremstillet med en bestemt plads i samfundet for øje. Denne perfekte verden bliver pludselig truet af en ukendt fjende...

Uden at være alt for filosofisk får den viderebragt nogle ret gode budskaber, og karaktererne lærer langsomt at perfekte gener ikke er en garanti for et perfekt liv. Serien bruger en del CGI, og går ind imellem amok i teknisk volapyk ("flimstregimsen viser forhøjede faklorums værdier kaptajn..."), men bortset fra det synes jeg det er en god serie. Fine karakterer der udvikler sig rimeligt naturligt, og et godt underliggende plot der ikke bliver alt for avanceret.

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Yondoloki » søn 19. jun 2011 23:50

Har afsluttet Fma Brotherhood.
rigtig god, er tro mod mangaen næsten til punkt og prikke :D de har cuttet nogle detaljer væk, som jeg synes giver fma mere sjæl i mangaen, men overall, rigtig god, har lyst til at se den forfra igen...
Billede

Brugeravatar
RuneU
Chunin
Chunin
Indlæg: 109
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:04
Køn: Mand
Geografisk sted: Taastrup

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf RuneU » tirs 21. jun 2011 10:54

Fik afsluttet Itazura na Kiss

Sød romance/komedie hvis man er til den slags.
Synes dog første halvdel var bedst.
Spoiler: vis
Det var ikke helt det samme efter de blev gift

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Oriolidae » tirs 21. jun 2011 13:52

Oriolidae skrev:
RuneU skrev:Har lige afsluttet Aoi Hana

Min første tanke var at den mindede meget om Hourou Musuko, som jeg så for nylig, men det viste sig også at være af samme forfatter :)
Hovedhistorien er om to barndomsveninder som mødes igen efter 10 år, men det handler mest om den ene hovedpersons forelskelse i en anden pige.
Den er meget "nede på jorden" og fortalt i et roligt tempo.
(Y) Thumbs up fra mig ^_^

Ah, jeg blev lidt overrasket der... Jeg har lige præcis også afsluttet Hourou Musuko / Wandering Son, og jeg var virkelig glad for den, så jeg kiggede efter noget lignende. Jeg begynder nemlig også på Aoi Hana som det næste. :)

Og Aoi Hana er afsluttet. Jeg kunne nu bedst lide Wandering Son, men Aoi Hana var bestemt også en god slice-of-life-romance, der er værd at se.

Derudover er jeg blevet færdig med filmen Summer Wars, som jeg virkelig godt kunne lide. Som det internet-besatte menneske jeg nu engang er, kan sådan et eventyr ikke andet end vække min interesse! En film jeg nok kommer til at se igen. :) Designet af Oz mindede mig lidt om designet i den der reklame...ææh.. Superflat Monogram.
Billede

Brugeravatar
RuneU
Chunin
Chunin
Indlæg: 109
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:04
Køn: Mand
Geografisk sted: Taastrup

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf RuneU » søn 26. jun 2011 11:28

Jeg har nu set Karin

Handler om en pige, der er vampyr med et lidt usædvanligt problem, som gør at hun sommetider får voldsomt næseblod.
Det handler mest om hendes forhold til den nye dreng i klassen, Kenta Usui.
De gængse vampyrkonventioner tages der lidt let på (heldigvis) og jeg var underholdt hele vejen :)

Brugeravatar
LightningEagle
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 00:04
Køn: Mand
Geografisk sted: DTU

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf LightningEagle » søn 26. jun 2011 13:39

RuneU skrev:Jeg har nu set Karin

Handler om en pige, der er vampyr med et lidt usædvanligt problem, som gør at hun sommetider får voldsomt næseblod.
Det handler mest om hendes forhold til den nye dreng i klassen, Kenta Usui.
De gængse vampyrkonventioner tages der lidt let på (heldigvis) og jeg var underholdt hele vejen :)


Jeg kan love dig at du helt sikkert kan få noget ud af at tage mangaen op. Nu er det længe siden jeg så animeen, og jeg husker den som god, men mener det til trods at originalen gør det bedre.

Brugeravatar
vampyrsten
Chunin
Chunin
Indlæg: 121
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 14:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf vampyrsten » man 27. jun 2011 13:46

Jeg har lige afsluttet den her

http://www.youtube.com/watch?v=0QqT1P4VO30

sjov lille anime..
"In every age, in every place,
the deeds of men remain the same"

Brugeravatar
RuneU
Chunin
Chunin
Indlæg: 109
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:04
Køn: Mand
Geografisk sted: Taastrup

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf RuneU » man 27. jun 2011 14:24

LightningEagle skrev:
RuneU skrev:Jeg har nu set Karin

Handler om en pige, der er vampyr med et lidt usædvanligt problem, som gør at hun sommetider får voldsomt næseblod.
Det handler mest om hendes forhold til den nye dreng i klassen, Kenta Usui.
De gængse vampyrkonventioner tages der lidt let på (heldigvis) og jeg var underholdt hele vejen :)


Jeg kan love dig at du helt sikkert kan få noget ud af at tage mangaen op. Nu er det længe siden jeg så animeen, og jeg husker den som god, men mener det til trods at originalen gør det bedre.


Det vil jeg da undersøge nærmere (Y)

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf *Wish* » tirs 28. jun 2011 10:44

Ano Hana.
Serien er kun 11 episoder, men den er så også en original anime. Den handler om 6 barndomsvenner, som er blevet teenagere, men de er gledet fra hinanden pga. en tragisk hændelse. Serien går så ud på, at bearbejde den hændelse og deres følelser.
Det er virkelig god anime, som efter min mening desværre bliver lidt for melodramatisk til sidst. Hele vejen igennem er serien dog virkelig fængende og efter hver episode, ville jeg gerne se mere. Både OP og ED er rigtig gode - især ED'en som også bliver brugt ind over følelsesladede scener til slut i episoder.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster