Jeg har lige afsluttet...

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Naiera
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1209
Tilmeldt: man 2. sep 2013 00:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Naiera » søn 6. sep 2015 13:10

Jeg tror det er ti år siden jeg har set RahXephon, så om en måneds tid køber jeg den japanske Blu-ray-udgivelse og ser den :3

Til den tid har jeg forhåbentlig fået fikset undertekster til og set mine ellers så fine Eva Blu-rays $_$

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf JoaCHIP » tirs 8. sep 2015 16:22

Så fik jeg set Hoshi wo Ou Kodomo.
Et dejligt eventyr.
Grafikken er sindssyg.
Det ser ud som om de prøver at overgå Prinsesse Mononoke! (det er lidt samme stil)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Duzell
Jonin
Jonin
Indlæg: 411
Tilmeldt: man 29. jul 2013 11:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Roskilde

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Duzell » fre 18. sep 2015 08:14

Det sidste jeg har afsluttet er Infinite Stratos sæson 1. En okay serie, med sjove karakter, men jeg synes aldrig man kommer under huden på dem, og de forbliver bare stereotyper. Jeg ved endnu ikke om jeg vil se anden sæson.

Brugeravatar
Naiera
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1209
Tilmeldt: man 2. sep 2013 00:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Naiera » lør 19. sep 2015 21:33

Næsten færdig :(

Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf JoaCHIP » tirs 29. sep 2015 20:30

Er lige blevet færdig med Toward the Terra - en rum/sci-fi anime som egentlig skred hurtigt nok frem til at der var god fart på plottet det meste af tiden. Af og til gik den dog i stå og blev helt ufatteligt cheesy. Jeg tror det var et forsøg på at blive poetisk og højtragende, men det virkede ikke rigtigt. (Den slags er svært at slippe afsted med.) Men alt i alt var man nu fint underholdt, specielt hen mod enden når man efterhånden havde lært de lidt for mange karakterer at kende.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Tanerion » tirs 29. sep 2015 20:37

JoaCHIP skrev:Af og til gik den dog i stå og blev helt ufatteligt cheesy.

Ret typisk for serier baseret på manga fra 70'erne.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf JoaCHIP » tors 1. okt 2015 12:59

Tanerion skrev:Ret typisk for serier baseret på manga fra 70'erne.

Det kan der være noget om. Her er et grumt eksempel (okay godt nok baseret på en manga fra 90'erne, men det er så cheesy at jeg fik grineren på:
King of Bandit Jing skrev:Is the reason why your eyes are so blue that you stare at the sky all day?

Oh, your noble stumble is certainly a stumble, but was it because you were entranced by the stars?

In your pure sight, even the landscape is transformed into religion.

The evil world would may betray you, but i want you to understand this:
At the very least, the raspberry jam that you made yesterday will not betray you.

What the hell!?! :D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf nielsm » søn 25. okt 2015 20:59

Jeg fik så set GA Geijutsuka Art Design Class færdig i dag.

Overfladisk lyder det ret meget som Hidamari Sketch: Nogen piger der går på kunstskole og deres dagligdag. Det er dog forskellige serier og med hver deres charme. På den anden side, hvis man synes om den ene vil man nok også synes om den anden :)

GA er opbygget med tematiske episoder, der hver drejer sig om et enkelt eller nogen få koncepter i kunst og design. Personerne bliver kastet ud i situationer der har med temaet at gøre, typisk en skoleopgave eller noget interesse-arbejde, og ender så med at lege med og omkring det.
Modsat Hidamari er der relativt lidt tid der bliver brugt uden for skolen, de fleste ting sker under eller i forlængelse af skoletiden. De to primære undtagelser er formentlig afsnittene hvor de tager på kunstmuseum i en weekend, og sidste afsnit med fællesspisning/opgaveløsning hjemme hos én.

Der er 5 hovedpersoner, plus en sideløbende klub af 4-5-6 bipersoner, samt nogen tilbagevendende lærere og klassekammarater. Dog føles det ikke kunstigt med så relativt få personer, i forhold til at det er en stor skole, mange scener er fyldt ud med let animerede silhouetter der giver det ekstra liv.
Animationen og designet er, igen sammenligned med Himadari, også mere regulært. Det er måske lidt mere generelt tiltalende end Hidamaris til tider meget abstrakte Shaft+Ume kombination.

Der er ganske godt tempo på og materialet er godt fordelt, så der er ikke nogen særlige perioder der virker døde, men det går dog heller ikke for hurtigt.

Ud over det kan man faktisk lære en lille smule og kunst og design!

Så hvis den genre af dagligdags komedie ikke skræmmer én væk kan jeg i hvert fald godt anbefale GA.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf nielsm » lør 31. okt 2015 09:22

nielsm skrev:Jeg fik så set GA Geijutsuka Art Design Class færdig i dag.

Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf JoaCHIP » søn 10. apr 2016 20:06

Har lige set Gintama sæson 1 (ja, alle 49 afsnit). Det var en meget forvirrende omgang! Den var mega skæg hist og her, men meget af tiden var det måske lidt for tilfældig... selv til mig. Af og til troede jeg at handlingen gentog sig selv, og jeg har endnu ikke helt gennemskuet om det virkelig var tilfældet.

Derefter fik jeg set Boku Dake ga Inai Machi, og den holdt mig til gengæld limet til skærmen i højere grad. Den kan virkelig anbefales, og det er endda kun 11 afsnit.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster