Jeg har lige afsluttet...

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Tanerion » søn 17. maj 2015 20:21

JoaCHIP skrev:Iria Zeiram, en OVA fra 1994 på seks afsnit.

Det er en serie jeg plejer at finde frem hvert andet år. Jeg plejer at glemme det meste af historien men som du siger så er der noget med stemningen.
Er ret glad for introen af en eller anden grund (sikkert fordi den får mig til at tænke på Metroid).
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf kaas » fre 12. jun 2015 09:33

Jeg er på lidt af et (klassisk) shoujo-trip for tiden, så jeg har endelig færdiggjort Rose of Versailles, og så så jeg lige They were Eleven-filmen idag. Begge er Shouwa 24-værker, så der er masser af flydende kønsbegreber, samfundskritik osv i dem begge, men på hver deres måde. Rose of Versailles tror jeg tager kagen for Mest Shoujo Scene Nogensinde med sin "der er to former for kærlighed - lidelse og glæde" *insert dramatic music and crying* - men det fungerer. Det er helt sikkert det værd at se dem begge :)

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf supergummibear » man 15. jun 2015 22:55

♫ …I look above the stars are bright
But I'm blinded by your light
Heaven seems so far away
Come back to me someday,
The sky seems so blueeeeeeeee
They lead me to youuuuuuuuuuu
Somewhere there's a dream in my heart
In the skies of loveeeeeeeee……♫

:'( :'( :'(

Ja altså jeg fik jo endelig set LOGH (Legend of the Galactic heroes), for nogle dage siden...
Og lad mig da lige for sjov skyld, tage jer med igennem processen… :p

Spoiler: vis
Ep. 1-25 Hmmmm… :/ Forstår ikke rigtigt hvorfor folk mener at den er så god? Den er sådan lidt kedelig, men ham der Oberstein er godt nok noget lusket -_- .

Ep. 26 Wait what :o !? Det der skete bare ikke! :O

Ep. 40 Skulle vi ikke have haft den forklaring for længe siden omkring episode 1? sådan cirka *_* ?

Ep. 53 Dammit! Så tæt på! Hvorfor ignorerede de ikke bare ordren da? :p

Ep. 61 Fedt nu sker der ting og sager. The rosen ritter slår til igen! :D

Ep. 63-64 Den der Jord kult er da bare totalt blæst i bøtten xD xD

Ep. 82 Snøft… ikke græde :'( .. ikke græde… :'( :'( åh hvor er det bare uretfærdigt altså! :'( (klasker computeren sammen, går hen og sparker til stolen, det gjorde ondt, går hen og åbner computeren igen)....

Ep. 89 Nøj… det var akavet, men også lidt sjovt :p

Ep. 98 Snøft! Det havde han egentlig ikke fortjent :(

Ep. 106 Nåhr.. det var lidt, en fin lille episode <3

Ep. 110 Snøft, græde, tude, græde, snøft snøft…………. Jeg kan ikke mere er totalt dehydreret af al den tuden… :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(


Okay så jeg er gået fra en serie jeg virkelig syntes var kedelig i starten, til en serie jeg ikke ville have skulle slutte til sidst. Ja jeg forstår endelig hvorfor folk roser den. Ja den har sine fejl, men dem er jeg totalt lige glad med :p jeg er så meget blevet en fan, at jeg bare vælger at overse samtlige fejl den har og derfor går jeg bare direkte til mere lovprisning af serien.

Jeg elsker den! :) Starten er meget svær at komme igennem, men er man først igennem den, er der bare ingen vej tilbage. Karakterne er virkelige relater-bare og virker mere menneskelige (en mærkelig måde at skrive det på, måske xD ) men jeg mener bare at den måde de agere på, virker mere realistisk i forhold til mange andre anime karaktere. Historien er genial i dens egen kontekst, man kunne godt sige at nogle ting virker ret gammel dags, taget i betragtning af, at den skal forgå i en meget fjern fremtid. Men hvis man så tænker på hvornår den er skrevet er det egentlig okay.

Musikken er bare fantastisk! Alt lige fra den episke baggrundsmusik i rumkampscenerne til de mere nedtonede sørgelig scener passer så godt sammen, selv om det bare slet ikke burde, eftersom det meste er klassisk musik. De storslåede openings og endings, får mig til at snøfte hver gang jeg hører dem (især det første opening og 3. ending). Sjældent har jeg levet mig så meget ind i en serie, jeg har grædt og jeg har grint, jeg har jublet når nogen vandt og været trist når nogen tabte.

Med andre ord: Det er et mesterværk i mine øjne, og jeg har klart fået en ny serie ind på min personlige anime top 10 liste! (Y) (Y) (Y) :D
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf l.mathiasen » tirs 16. jun 2015 13:27

Så må jeg hellere finde logehatten frem til nyeste medlem af LOGH logen *Putter hatten på supergummibear og giver hende en kop Yang Wenli "te"* Du har nu ret til at være bedrevidende overfor alle andre animefans, og må kalde dem lolicon når de snakker om deres favorit anime denne sæson, som sikkert er noget dårlig incestuøs bras alligevel.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf SsjGogo » tirs 16. jun 2015 19:36

Animangas "The Wave"
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf supergummibear » tirs 16. jun 2015 21:13

l.mathiasen skrev:Så må jeg hellere finde logehatten frem til nyeste medlem af LOGH logen *Putter hatten på supergummibear og giver hende en kop Yang Wenli "te"* Du har nu ret til at være bedrevidende overfor alle andre animefans, og må kalde dem lolicon når de snakker om deres favorit anime denne sæson, som sikkert er noget dårlig incestuøs bras alligevel.


Åh! Hvilken ære :D *mærker om hatten sidder ordentligt, tager stolt teen og sætter sig godt til rette i stolen, med benene på bordet ;) *
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf M.Mikkelsen » tirs 16. jun 2015 21:15

Tillyke med LoGH-hatten :p

Forresten meget interessant at du alligevel endte med at elske den, på trods af af du fandt de første 25 episoder lidt kedelige. Personligt fandt jeg de første to episoder lidt kedelige (og fovirrende),men fra episode 3 af synes jeg egentlig bare at serien blev bedre og bedre, omend jeg ikke helt kan sige hvornår jeg gik fra "den begynder at være ret god" til "min nye favoritserie!". Hvis du havde spurgt mig om du skulle fortsætte omkring episode 15 og du stadig fandt det kedeligt, havde jeg nok foreslået dig at lade være, da den nok ikke er din smag (hvilket jeg er helt på det rene med, LoGH er ikke for alle). Men sikke en fejltagelse det ville havde været! Så kan jeg lære at man skal lade være med det.

Fik set Yamato 2199 for nyligt. Se, det er sådan man laver en remake af en klassiker. Respekt for den originale series ånd, men ikke bange for at lave ændringer i plottet. Både så det ikke bare er en kopi af den gamle med ny animation, men også i den forstand at der er en del forbedringer af plottet. Det er en utrolig pæn serie med nogle af de visuelt bedste rumkampe jeg har set animeret. Og så holder de naturligvis Leiji Matsumoto stilen. Som fan af den oprindelige Yamato var der rigtig mange steder hvor den ramte plet i det nostalgiske nervecenter. Jeg bliver nød til at krybe til korset og indrømme at den er bedre end den oprindelige, omend serien fra 74 har sin egen specielle charme. Det kommer fra en person der godt kan lide gamle animeserier, så hvis de ikke lige er dig, så vil Yamato 2199 nok være så meget desto bedre. Også meget sjovt at sammenligne kønsroller i de 2; selvom Japan er bagefter Europa på dette punkt er der alligevel sket meget siden dengang og det er reflekteret i serierne. Derudover er Yamato startsangen, som de heldigvis har bibeholdt, stadig den bedste intro nogensinde og I overbeviser mig aldrig om noget andet! :P

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf supergummibear » tirs 16. jun 2015 22:43

M.Mikkelsen skrev:Tillyke med LoGH-hatten :p

Arigatou gozaimasu :) :)

M.Mikkelsen skrev:Forresten meget interessant at du alligevel endte med at elske den, på trods af af du fandt de første 25 episoder lidt kedelige. Personligt fandt jeg de første to episoder lidt kedelige (og fovirrende),men fra episode 3 af synes jeg egentlig bare at serien blev bedre og bedre, omend jeg ikke helt kan sige hvornår jeg gik fra "den begynder at være ret god" til "min nye favoritserie!". Hvis du havde spurgt mig om du skulle fortsætte omkring episode 15 og du stadig fandt det kedeligt, havde jeg nok foreslået dig at lade være, da den nok ikke er din smag (hvilket jeg er helt på det rene med, LoGH er ikke for alle). Men sikke en fejltagelse det ville havde været! Så kan jeg lære at man skal lade være med det.


Jo altså en af grundende til at jeg holdt ud, "så længe" var at jeg havde hørt fra flere, at der omkring episode 25 kom et plot twist og da jeg er utrolig nysgerrig, skulle jeg jo lige se hvad det så indebar :p også fangede den mig derfra :) Det er heller ikke fordi at de første mange afsnit er totalt uinteressante, men det er her man først skal få en følelse af plottet og sporer sig ind på hvem karakterne i det hele taget er, givet at karaktergalleriet i serien er pænt stort, tager det derfor længere tid, end i mange andre serier også fordi at der ikke er nogen stereotyper. Og da min hukommelse nærmest er lige så hullet som en si, har det nok taget mig endnu længere tid, at få styr på det hele. Med alt det i mente var jeg fra starten af indstillet på, at give den flere afsnit til at overbevise mig om at jeg skulle se den eller lade vær. Og hvor er jeg da glad for at jeg valgte at blive ved serien :D :D
Spoiler: vis
Jeg er temmelig sikker på at det blev en af mine favorit serier omkring episode 60 med Yangs befrielse, alle de gode karakterer på alliance-siden var bare samlet og arbejdede sammen som en enhed og gav den der følelse af oprigtigt kammeratskab/sammenhold, og endelig forsøger at gøre noget mod det korrupte system, mens man selv var totalt med og tænkte nu kan det fandme være nok, endelig gør de noget :D Eller også var det kampen omkring Iserlohn i episoderne 78-81, da jeg normalt ikke er stor fan af rumkampe interesserer det mig ikke så meget, men da det her slag bare er mega epic og vildt spændende, lykkes det serien at overbevise mig om det modsatte :D Eller også er det bare karakterne der i sig selv gøre serien fantastisk :) kan ikke helt bestemme mig... den har alt for mange gode elementer :)


Og så tror jeg lige at jeg sætter Yamato 2199 på min watchliste ;)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf JoaCHIP » ons 29. jul 2015 23:59

Lupin the 3rd - Napoleon no Jisho o Ubae

Lad mig starte med konklusionen: Den kan springes over. For den er komplet usammenhængende, primært fordi ingen har vidst om den skulle være alvorlig og farlig, eller om den skulle være letsindig og fjollet. Den fandt ganske enkelt aldrig sit tempo. Og så er den oven i købet sjusket lavet. De der voice actors er ikke blevet instrueret ordentligt, animationen passer tit ikke med lyden, og generelt er historien fortalt på en måde som gør én ligeglad med den.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf JoaCHIP » søn 6. sep 2015 12:17

Et gensyn med RahXephon fordi jeg ikke rigtigt kunne huske den.

Kort beskrevet kunne den godt minde lidt om en let udgave af Evangelion, og jeg synes den kan tolkes på to måder: Enten er det en krigshistorie, hvor hovedpersonen er lidt for ung til at klare sin opgave, men at det er så netop er dét som gør det interessant, fordi han finder sin vilje og styrke mere og mere undervejs.

Eller også kunne man vælge at se hele krigsdelen af historien som intet andet end en metafor eller visuel fremstilling af hovedpersonens følelsesliv, undervejs som han opdager sin egen identitet og sit forhold til andre - specielt dem han holder af.

Det kan selvfølgelig også være jeg bare ikke fatter en vind. Anyway, jeg synes ikke den når ikke samme højder som Evangelion, og de mange krigsscener går måske hen og bliver lidt ensformige. Men den er bestemt værd at se. Musikken til serien er af og til interessant.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster