Jeg har lige afsluttet...

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Etex » lør 28. maj 2011 09:30

Jeg har ikke afsluttet, men jeg er blevet up to date med One Piece. Og det er for mig, en sejer i sig selv ^^
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
RuneU
Chunin
Chunin
Indlæg: 109
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:04
Køn: Mand
Geografisk sted: Taastrup

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf RuneU » lør 28. maj 2011 14:00

Fik set Potemayo.
Handler om en dreng der en dag finder et lille væsen i sit køleskab, som kan kalder Potemayo.
Det handler mest om nuttethed og sjove hændelser ^_^
Den var meget bedre end jeg havde forventet. (Y)

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Hebi » tirs 31. maj 2011 10:36

Oriolidae skrev:Jeg har lige afsluttet Toradora!.

Jeg orker ikke at skrive en længere synopsis, da jeg er træt. ._. Men kort fortalt handler den om yakuza-lignende Ryuujis møde med miniature-tiger Taiga. De finder ud af at de er forelsket i den modsattes bedste ven, og vælger at hjælpe hinanden på kærlighedens brogede vej!

Det er en meget sød og underholdende anime, både for piger og drenge. Jeg nåede ikke at kede mig imens jeg så denne anime, hvilket er ret godt gået (jeg keder mig nemt). Dog forudså jeg allerede slutningen nogenlunde i første afsnit. -_-* Toradora! omhandler nogle gange nogle ret tunge emner, men på en humoristisk og logisk måde, så det ikke bliver tungt stof at komme igennem.


Toradora hva? Sjovt jeg afsluttede serien samme weekend og jeg må sige at jeg var meget imponeret over serien. Jeg søgte efter Clannad efter noget der delvist kunne opfylde det samme behov som clannad opfyldte som en anime med et stærkt slice of life og romance aspekt. Toradora nåede ikke HELT derop men hell... Den var tæt på :D
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Hebi » tirs 31. maj 2011 10:37

Etex skrev:Jeg har ikke afsluttet, men jeg er blevet up to date med One Piece. Og det er for mig, en sejer i sig selv ^^


Tillykke! Du er gået ind i en ny æra :D
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
RuneU
Chunin
Chunin
Indlæg: 109
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:04
Køn: Mand
Geografisk sted: Taastrup

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf RuneU » ons 1. jun 2011 14:52

Har lige afsluttet Aoi Hana

Min første tanke var at den mindede meget om Hourou Musuko, som jeg så for nylig, men det viste sig også at være af samme forfatter :)
Hovedhistorien er om to barndomsveninder som mødes igen efter 10 år, men det handler mest om den ene hovedpersons forelskelse i en anden pige.
Den er meget "nede på jorden" og fortalt i et roligt tempo.
(Y) Thumbs up fra mig ^_^

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf *Wish* » ons 1. jun 2011 19:07

RuneU skrev:Har lige afsluttet Aoi Hana

Min første tanke var at den mindede meget om Hourou Musuko, som jeg så for nylig, men det viste sig også at være af samme forfatter :)


Jeg tænkte præcis det samme, dog så jeg serierne i omvendt rækkefølge.

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Oriolidae » søn 5. jun 2011 23:08

RuneU skrev:Har lige afsluttet Aoi Hana

Min første tanke var at den mindede meget om Hourou Musuko, som jeg så for nylig, men det viste sig også at være af samme forfatter :)
Hovedhistorien er om to barndomsveninder som mødes igen efter 10 år, men det handler mest om den ene hovedpersons forelskelse i en anden pige.
Den er meget "nede på jorden" og fortalt i et roligt tempo.
(Y) Thumbs up fra mig ^_^

Ah, jeg blev lidt overrasket der... Jeg har lige præcis også afsluttet Hourou Musuko / Wandering Son, og jeg var virkelig glad for den, så jeg kiggede efter noget lignende. Jeg begynder nemlig også på Aoi Hana som det næste. :)

Og ja, Hourou Musuko kan VARMT anbefales til alle der trænger til en lidt mere tankevækkende, alternativ slice-of-life-anime. Lad ikke genderbender-aspektet skræmme dig væk! Denne anime fremstiller lysten til at være af det modsatte køn på en barnlig, men stadig meget sober facon. Jeg skal helt klart læse mangaen denne anime er lavet udfra.
Billede

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf nielsm » man 6. jun 2011 00:14

Oriolidae skrev:Og ja, Hourou Musuko kan VARMT anbefales til alle der trænger til en lidt mere tankevækkende, alternativ slice-of-life-anime. Lad ikke genderbender-aspektet skræmme dig væk! Denne anime fremstiller lysten til at være af det modsatte køn på en barnlig, men stadig meget sober facon. Jeg skal helt klart læse mangaen denne anime er lavet udfra.

Oriolidae skrev:genderbender

Lad dog være med at bruge det ord om fiktion der ser seriøst på kønsidentitet. Ordet "gender-bender" indikerer for mig en komedie, hvor udklædning som eller deciderede transformation til det modsatte køn er centrale i humoren. Hourou Musuko er ikke en komedie, og hverken Shuichis eller Yoshinos kønsidentitetsproblemer er genstand for komedie over for seeren.

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Oriolidae » man 6. jun 2011 00:32

nielsm skrev:
Oriolidae skrev:genderbender

Lad dog være med at bruge det ord om fiktion der ser seriøst på kønsidentitet. Ordet "gender-bender" indikerer for mig en komedie, hvor udklædning som eller deciderede transformation til det modsatte køn er centrale i humoren. Hourou Musuko er ikke en komedie, og hverken Shuichis eller Yoshinos kønsidentitetsproblemer er genstand for komedie over for seeren.

Gender Bender er det rigtige term, om du vil det eller ej... Når man ser termet for sig selv indikerer det ikke komedie. Det er din subjektive opfattelse, dér. :) Derudover er det blevet kaldt Gender Bender på både Anime Planet, Baka-Updates - og sikkert mange flere sider, men orker ikke at tjekke flere.

Og denne forklaring virker på ingen måde humoristisk ladet. Bare fordi der er mange gender bender-animeer og -mangaer derude som tager en humoristisk vinkling, sætter det på ingen måde lighedstegn mellem gender bender og komedie.
Billede

Brugeravatar
ILoveCake
Jonin
Jonin
Indlæg: 453
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 17:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Køge

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf ILoveCake » man 6. jun 2011 07:05

Jeg har lige afsluttet Loveless. En virkelig sød anime, men jeg er for doven til at beskrive den lige nu. Hvis man er Shounen-ai-fan, kan den anbefales.
Story of Leopardess ~


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster