Jeg har lige afsluttet...

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
lawuser
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 23:44

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf lawuser » lør 29. dec 2012 00:02

Haibane Renmei. Den var OK. En anelse lantrukken til tider men alt i alt meget god. Fantastisk soundtrack, elskværdige karakterer.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf JoaCHIP » lør 29. dec 2012 17:50

lawuser skrev:Haibane Renmei. Den var OK. En anelse lantrukken til tider men alt i alt meget god. Fantastisk soundtrack, elskværdige karakterer.

Det er netop også sådan jeg husker den. Og det er MANGE år siden jeg så den, så den må trods alt have gjort en eller anden form for indtryk, for jeg er ellers god til at glemme anime af enhver slags.

PS: Jeg har lige afsluttet Nadia, Secret of the Blue Water og også lidt ikke-anime: Stargate SG-1 og Stargate GlasVandTis ... og prøvede at fortsætte med Stargate Universe, men den suttede totalt numse, så den er ude.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf l.mathiasen » lør 29. dec 2012 19:33

JoaCHIP skrev:PS: Jeg har lige afsluttet Nadia, Secret of the Blue Water og også lidt ikke-anime: Stargate SG-1 og Stargate GlasVandTis ... og prøvede at fortsætte med Stargate Universe, men den suttede totalt numse, så den er ude.

Ja jeg forsøgte også at kæmpe mig igennem Universe, men det lykkedes ikke. Jeg har sådan en teori om at de 2 sidste sæsoner af hver Stargate serie er dårligere end resten og behøver ikke ses. Nu har Universe så kun 2 sæsoner, så det siger sig selv at intet behøver blive set så :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf kaas » man 14. jan 2013 11:50

Hellsing OVA
Er Alucard en-dimensionel? Ja.
Er Alucard awesome? JA!
Er Majoren og Fader Anderson ligeså awesome? FUCK YEAH!
Hellsing er ikke en af de serier, man skal tænke alt for meget over, for det får man ikke særligt meget ud af. I stedet kan man da blive underholdt af, hvor absurde karaktererne er, ja, egentlig bare hvor absurd det hele er. Præmissen - Protestanter, katolikker og nazister(!!) i krig - er i sig selv så skør, at man på ingen måde kan tage den seriøst, og det skal man da heller ikke. Det er et voldsorgie med blodriddere, ax crazies og slasher-smil, og det er den ikke bange vise. Desværre falder i sidste halvdel i fælden med at have for mange lange taler, hvilket kan blive lidt cringe-værdigt til tider. Den bærer også præg af at have en hel del grim CG. Men alt i alt er det en rigtig underholdende serie.
8/10

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf nodokasa » man 14. jan 2013 17:06

Nej, man skal ikke tænke for meget over det - specielt ikke når man ved, at den Engelske kirke er katolsk, og ikke protestantisk. xD

<topic>
</topic>

.... The Tudors, som sjovt nok omhandler Henry VIII, der adskilte den Engelske Kirke fra den "katolske" (altså, Rom og Vatikanet)... Og slet ikke er en anime. :>
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf SsjGogo » man 14. jan 2013 17:11

Det er sandt, at den engelske kirke er katolsk - men den har på mange måder været præget af protestanismen, og har bl.a. haft kvindelige præster i en årrække.

(Det ændrer naturligvis ikke på den nævnte fejl :D - men måske gør den lidt mere acceptabel)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf JoaCHIP » tirs 29. jan 2013 09:45

Og for lige at afspore tråden med lidt on-topic, så har jeg lige afsluttet Freedom OVA'en, som faktisk er lavet i ren 3D med en cartoon-renderer. Det giver det samme lidt gummiagtige look, som man kender det fra Appleseed filmen, Pixar-film og lign, men på en eller anden måde synes jeg at det fungerer bedre i Freedom. Alt i alt var den okay... men ikke fantastisk.

Introen er til gengæld rigtigt cool rent grafisk, og intro-nummeret kan godt gøre én til fan af Utada Hikaru. Gid hele OVA'en havde været lavet ligesom introen. :-p
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Mink
Kage
Kage
Indlæg: 519
Tilmeldt: man 9. maj 2011 07:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Mink » tirs 5. feb 2013 19:58

Har lige afsluttet 'Phantom: Requiem for the Phantom'. Den meget åbne slutning irriterede mig lidt, og historien trak lidt ud til sidst, men overall var den ganske underholdende. 7/10
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews
Formand for KAF.
Spørgsmål vedrørende Københavns Anime Forening kan sendes til følgende E-mail: Bestyrelsen@Animekbh.dk
http://animekbh.dk/

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Sneffe » tors 7. feb 2013 11:19

Jeg blev i sidste uge færdig med Durarara.
Spoiler: vis
Jeg synes Durarara var en ret god anime med med nogle karakter, der helt sikkert lægger sig i toppen af mine yndlingskarakterer. Dog synes jeg ikke der blev fokuseret helt nok på de karakterer, som jeg synes der var mest interessante, som f.eks. Izaya. Hovedpersonen virkede ikke hel særlig interessant, men der blev lavet en del karakter udvikling, så han blev gradvist mere og mere interessant. Dog havde jeg faktisk gerne set at, når man nu havde valgt denne progression af karakteren, at han blev en smule mere badass end det der var tilfældet.

Dernæst havde jeg lidt problemer med at Celty pludselig valgte at blive ved Shinra i stedet for at lede videre efter sit hoved. Jeg synes ikke dette var noget dårligt plot, men jeg synes det sker for pludseligt og tidligt i serien. Hvis det skulle have virket optimalt så skulle der være lagt mere vægt på denne udvikling og det måtte gerne være sket i en af de sidste episoder.

På trods af min kritik synes jeg faktisk, at det er anime der er i den grad er værd at se, og det irriterer mig at jeg ikke havde set den før nu. Serien er god til at introducere sine karakterer på en måde, så man tidligt får en forsmag på karakteren og senere kommer ned i de dybere lag med nogle "flash backs", hvor man får deres baggrundshistorie oplyst osv. Animationen i serien er over middel og jeg synes der er blevet gjort meget for, at tegne karaktererne, så de har nogle klare karaktertræk, som f.eks. Shizuo's bartendertøj, som der også bliver givet en forklaring på, og Kida gule hår, der gør, at da "The Yellow Scarves" bliver nævnt, associerer man ham med det samme med dem.

Musikken i showet er rigtig fed og der er tema sange til de forskellige karakterer, for slet ike at snakke om de o openings som jeg ikke missede at høre i én enkelt episode.

Som det også ses på min MAL giver jeg den 7 for en anime, der virkelig forstod at hive en med på en historie, som var rigtigt godt skruet sammen.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf SomethingPurple » ons 13. feb 2013 00:54

NieA Under 7

Begyndte på serien for mange år siden, men kom ikke længere end de første 4 episoder. Denne her gang fik jeg set den relativ hurtigt og det vise sig faktisk at være en ganske fin serie i sidste ende.

Serien er skabt er flere af de samme folk, der stod bag Lain, og de lavede efter sigende den her serie for at koble af, hvilket alle der har set Lain nok kan forstå deres behov for. :p

serien er først og fremmest en slice of life komedie og de første episoder kører mest på komikken og NieA figuren er simpelthen ret belastende at se på, men som man kommer længere ind i serien bliver den mere melankolsk og begynder at udvikle personerne og det viser sig snart at serien faktisk udforsker racisme og udstødelse.

Serien kan ses som et billede af Japan da boblen brast og arbejdsløsheden steg og ikke mindst den racisme som Japan også den dag i dag kæmper med og ikke mindst konkurrencen mellem det traditionelle japanske og de nye udlandske, alt sammen her sat ind i en science fiction ramme.

NieA Under 7 er ikke en serie man skal se, fordi man kunne lide lain, det en serie man skal se, hvis man vil se en komisk slice of life serie med noget dybde.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster