Jeg har lige afsluttet...

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf psyg » tors 31. jul 2014 20:31

nu har jeg ikke læst mangaen og ved ikke hvro tæt de følger den, men volume 11 kommer først engang her i næste måned.

hvis de har tænkt sig at følge mangaen går der formetenlig minimum 1½-2år før der er materiale til en ny serie
「タダより高いものはない」

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Kiwi » lør 2. aug 2014 13:15

Så den kommer, men vi skal ikke regne med det bliver lige med det samme.
Håber helt klart den venter på mangaen. Ikke at jeg læser den, men jeg vil tro der er større sandsynlighed for at den holder kvalitetsniveauet.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf nielsm » tors 25. dec 2014 22:52

Efterårssæsonen er ved at slutte, så tid til at få liv i den her tråd igen?


Yuuki Yuuna wa Yuusha de aru! sluttede i dag. Det er en serie jeg har det lidt svært med. Jeg har været rigtig glad for at se den og følge med i den. Den har været rigtig god til at give en følelse af usikkerhed og, ja, håbløshed. Jeg er nødt til at sige at afslutningen også blev gjort godt. Men det var ikke den slutning jeg havde ventet og på en eller anden måde føler jeg mig ladt i stikken.
Men det skal være klart, det er en serie jeg vil anbefale!

Grundlæggende er Yuuki Yuuna en magisk pige anime; det var vist noget de holdt hemmeligt i promo-materialet inden den startede, men det absolut det som definerer den, så det skal være sagt. Det er en magisk pige anime som tydelige bærer præg af at være lavet efter Madoka Magica, men Yuuki Yuuna er ikke en billig kopi, den er sin egen og får kompetent bygget sine egne karakterer og temaer op.
Som jeg nævnte tidligere, så er en af de følelser som Yuuki Yuuna bringer frem særligt usikkerhed. Det er noget som kun ligger svagt i baggrunden fra start, men det var det som jeg bed mærke i fra starten og det som holdt mig fast, og det har jeg været glad for.
Yuuki Yuuna er en anime man skal holde fat i for det lange træk. Den tager sig sin tid med at opbygge en stemning og lægge en grund for sine temaer, og det skal man lade den gøre.

Derfor: Se Yuuki Yuuna.

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Crystal Dragon » lør 3. jan 2015 01:23

Nappede lige en hurtig horror anime til de stormfulde januar aftner:

Another
Fordi jeg nu er en underlig pige med en underlig smag prøver jeg altid at finde de mest blodige og gyseligste animes - og jeg må sige jeg ikke blev skuffet på dén front.
Another havde god stemning, animationen var flot og designet på figurerne var pæne nok.
Selve "forbandelsen" i historien var også godt sat op men blev udført ret dårligt efter min mening... ting blev ikke forklaret godt nok eller forklaret overhovedet, der var alt alt for mange figurer jeg intede anede om nok fordi de kun skulle bruges til deres uungåelige slagtning og åbningssangen var ikke en af de bedste jeg har hørt.
Men når det kom til dødsfaldene - og der er en del af dem - så elskede jeg de scener. Meget grusomme og meget detaljeret og yderst blodige.
Selv med alle de negative punkter jeg har nævnt så kan jeg godt finde på at anbefale den til folk der leder efter gyser animes da den er kort nok til at kunne snuppe hurtigt som en let snack, og ikke tænke for meget over den, for i sidste ende tror jeg nok folk vil se den for de blodige scener.

And off to the next bloody thing!
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Sylveon » fre 9. jan 2015 22:13

Siden jeg endelig blev færdig med Kimi ni Todoke, tænkte jeg at jeg lige ville skrive kort om, hvad jeg syntes om den. Plejer ikke at være meget for shoujo serier, men denne var nu bedre end jeg havde forventet;

Kimi ni Todoke
Jeg har flere gange fået at vide at denne serie ofte ses som en klassiker i shoujo genren, så jeg tog mig endelig sammen og gav mig til at se den, her for et par uger siden. Den var lidt langsom i starten, men alt i alt, vil jeg sige at det var en fornøjelse at se den. Personerne var langt bedre end jeg havde forventet (dog må jeg indrømme at jeg blev en anelse træt af at se Sawako græde så ofte, gennem serien), tegnestilen var anderledes end hvad jeg er vant til, men samtidig unik, og musikken var fængende og passede perfekt til serien. Hvis jeg nu skulle sige noget negativt om serien alligevel, ville det nok kun være den enorme cliffhanger i slutningen (der er dog heldigvis en anden sæson), Sawakos gråd, og den overdrevne brug af chibifisering. Det ødelagde dog ikke oplevelsen. Ah, jeg er blevet utrolig glad for denne serie. :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Willow » tors 15. jan 2015 16:56

Jeg så lige første sæson af uta no Prince sama, og der er nok ikke så meget andet at sige, end den er vidunderlig dum. Jeg nød den selv til fulde, men jeg ved ikke, om jeg ville anbefale den, for det er såmænd lidt tidsspilde.

XD
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf JoaCHIP » ons 8. apr 2015 12:44

Er lige blevet færdig med Shirobako. Det tog mig en del afsnit at tune ind på den, og den fangede mig ikke specielt meget i starten, men den blev skæg da jeg ligesom havde fanget humoren i den, og hist og her var den endda helt fantastisk. (Afsnit 23 fik sgu ram på mig!)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf JoaCHIP » søn 3. maj 2015 11:39

Så fik jeg endelig taget mig sammen og set The Wind Rises.
Wow. Jeg er ikke skuffet! Det er måske ikke ligefrem min yndlings-ghibli film, men den er absolut værd at se. Den er vanvittigt godt animeret.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Colorful

Indlægaf JoaCHIP » man 4. maj 2015 18:51

Wow igen!
Så lykkedes det sgu igen at få kastet mig over en top-klasse anime. Jeg fik nemlig set filmen Colorful, som jeg faktisk synes er mindst lige så stort et mesterværk som The Wind Rises.

Wikipedia skriver at de fleste af baggrundene er rotoscoping, men det ser helt klart ikke ud til at passe. Kun ganske få scener er lavet sådan, og det er tydeligvis med vilje og for at få bestemte scener til at skille sig ud fra resten. Det er faktisk de tegnede baggrunde, som er de flotteste og mest overbevisende.

Men karakterskildringen er nok egentlig det mest imponerende. Undervejs havde jeg faktisk på fornemmelsen at hovedpersonens stemme havde ændret sig igennem filmen, men i dag tjekkede jeg, og det gør den vist ikke... men jeg troede det sgu da jeg så den.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf JoaCHIP » søn 17. maj 2015 18:30

Iria Zeiram, en OVA fra 1994 på seks afsnit. Det første afsnit fangede mig ikke rigigt, men den blev egentlig udemærket, når man lige kom ind i den... ikke fantastisk, men okay. Hele lydsiden er elendig, men grafikken er sådan set acceptabel, og der er nu et eller andet hyggeligt over stemningen i meget 90'er anime som gjorde at jeg godt gad se den færdig.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster