Jeg har lige afsluttet...

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf nodokasa » ons 8. jun 2011 09:54

Jeg har lige afsluttet Master of Epic, der er en parodi på alle de MMO-animes der er sprunget op, og MMO'er generelt.
Jeg vil ikke anbefale at se Master of Epic hvis man kan lide en gennemløbende historie, for det er der ikke meget af. Men kan man lide fjollet humor, og den atmosfære japanske/asiatiske MMO'er har med at sætte, så er denne serie ganske fin - og passende kort.
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
vampyrsten
Chunin
Chunin
Indlæg: 121
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 14:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf vampyrsten » ons 8. jun 2011 23:48

Tokyo Magnitude 8.0

Den handler om et søskendepar der er ude medens et stort jordskælv rammer Tokyo.

Den var ikke særlig god det meste af vejen, og jeg havde egentlig besluttet mig at give den en lav karakter på grund af nogle mærkelig plot tag.

Men, slutningen fik mig til at skifte mening og jeg måtte se mig nødsaget til at bedømme den som værende virkelig god.

Spoiler: vis
Har selv en lillebror :'(
"In every age, in every place,
the deeds of men remain the same"

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf *Wish* » tors 9. jun 2011 10:01

vampyrsten skrev:Tokyo Magnitude 8.0

Den handler om et søskendepar der er ude medens et stort jordskælv rammer Tokyo.

Den var ikke særlig god det meste af vejen, og jeg havde egentlig besluttet mig at give den en lav karakter på grund af nogle mærkelig plot tag.

Men, slutningen fik mig til at skifte mening og jeg måtte se mig nødsaget til at bedømme den som værende virkelig god.

Spoiler: vis
Har selv en lillebror :'(


Jeg synes også, at Tokyo Magnitude er god.

Spoiler: vis
Jeg er selv storesøster, og jeg kunne virkelig sætte mig ind i, hvordan hun først finder sin lillebror belastende, irriterende og i vejen, men i virkeligheden holder hun jo meget af ham.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf JoaCHIP » tors 9. jun 2011 10:42

Jeg synes også den var ret fantastisk. Jeg så den for et år siden. Jeg havde ikke regnet med at den ville gå hen og blive så aktuel kort tid efter.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Mink
Kage
Kage
Indlæg: 519
Tilmeldt: man 9. maj 2011 07:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Mink » tors 9. jun 2011 17:06

There she is!
Noget af det sødeste jeg længe har set :3
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews
Formand for KAF.
Spørgsmål vedrørende Københavns Anime Forening kan sendes til følgende E-mail: Bestyrelsen@Animekbh.dk
http://animekbh.dk/

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf *Wish* » tors 9. jun 2011 19:48

Mink skrev:There she is!
Noget af det sødeste jeg længe har set :3


Nu er det jo egentlig ikke anime, da den er lavet af koreanere. ;) Men ja, den er virkelig sød og rørende. Jeg var imponeret over, hvor meget en Flashfilm kunne påvirke mig. Har du set alle 5 afsnit?

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf nodokasa » tirs 14. jun 2011 10:46

*Wish* skrev:
Mink skrev:There she is!
Noget af det sødeste jeg længe har set :3


Nu er det jo egentlig ikke anime, da den er lavet af koreanere. ;) Men ja, den er virkelig sød og rørende. Jeg var imponeret over, hvor meget en Flashfilm kunne påvirke mig. Har du set alle 5 afsnit?

Anime kan sagtens være lavet af andre end Japanere. Anime er en stilart - ikke et produkt fra Japan. :-)
F.eks. er meget anime også fransk og andet Amerikansk (f.eks. er Vampire Hunter D amerikansk).
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf *Wish* » tirs 14. jun 2011 12:07

niz skrev:
*Wish* skrev:
Mink skrev:There she is!
Noget af det sødeste jeg længe har set :3


Nu er det jo egentlig ikke anime, da den er lavet af koreanere. ;) Men ja, den er virkelig sød og rørende. Jeg var imponeret over, hvor meget en Flashfilm kunne påvirke mig. Har du set alle 5 afsnit?

Anime kan sagtens være lavet af andre end Japanere. Anime er en stilart - ikke et produkt fra Japan. :-)
F.eks. er meget anime også fransk og andet Amerikansk (f.eks. er Vampire Hunter D amerikansk).


Det kommer an på, hvordan man betragter anime og manga. Jeg er en af dem, der ser det som medier produceret og eller instrueret hovedsaligt af japanere. Da jeg ikke vil mene, at anime er én stilart.

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf nodokasa » tirs 14. jun 2011 13:03

*Wish* skrev:Det kommer an på, hvordan man betragter anime og manga. Jeg er en af dem, der ser det som medier produceret og eller instrueret hovedsaligt af japanere. Da jeg ikke vil mene, at anime er én stilart.

Dertil vil jeg så pådutte titlen "Japanimation". Anime / Manga (for den sags skyld) er en stilart eller kunst, lige som maleri er.
:-)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf l.mathiasen » tirs 14. jun 2011 13:30

niz skrev:
*Wish* skrev:Det kommer an på, hvordan man betragter anime og manga. Jeg er en af dem, der ser det som medier produceret og eller instrueret hovedsaligt af japanere. Da jeg ikke vil mene, at anime er én stilart.

Dertil vil jeg så pådutte titlen "Japanimation". Anime / Manga (for den sags skyld) er en stilart eller kunst, lige som maleri er.
:-)

I en chat for noget tid siden, fandt Joachip på begrebbet spaghetti-manga om den forfærdelige Winx-club, et udtryk jeg godt kan lide :)
Af den type animation er mine favoritter nok den franske Totally Spies og amerikanske Teen Titans, der er også Avatar (den som ikke handler om kæmpesmølfer). Phineas & Ferb har blandt mange andre også bragt en homage til anime (og japansk pop).
Tvtropes kalder begrebbet Animeque http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/Animesque og wiki kalder det Anime-influenced animation http://en.wikipedia.org/wiki/Anime-influenced_animation
Der vil nok aldrig blive fundet en konsensus om det er anime eller ej, holder selv til ej, men er lidt ligeglad kalder det som regel bare animation samlet og ser hvad jeg vil :3
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster